Οι εκκρεμότητες με την εφορία για αναδρομικά, κληρονομιές, τεκμήρια – Οι προθεσμίες

Τη δυνατότητα να υποβάλλουν τροποποιητικές δηλώσεις για εισοδήματα ή αναδρομικά, τις δηλώσεις όσων αποβίωσαν, να καλύψουν τεκμήρια και να δηλώσουν την αλλαγή φορολογική κατοικίας έχουν οι φορολογούμενοι. Οι εκκρεμότητες με την εφορία πρέπει να τακτοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους, ενώ όσοι έχουν λάβει αναδρομικά το 2023 μπορούν να υποβάλλουν τη σχετική τροποποιητική δήλωση καθώς χθες άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. 

Σημειώνεται ότι οι υπόχρεοι μπορούν να υποβάλλουν τις δηλώσεις για τα αναδρομικά μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2024, χωρίς να πληρώσουν πρόστιμα, ενώ ο φόρος που θα προκύψει θα καταβληθεί εφάπαξ μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2025. Ειδικότερα οι υποθέσεις που πρέπει να τακτοποιηθούν αφορούν:Unmute

1. Μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα, συνταξιούχοι, γιατροί του ΕΣΥ και άλλες κατηγορίες φορολογούμενων οι οποίοι με βάση ηλεκτρονική βεβαίωση αποδοχών της ΑΑΔΕ εισέπραξαν μέσα στο 2023 αναδρομικά ανεξάρτητα από τον χρόνο που ανάγονται θα πρέπει να υποβάλλουν έως την 31η Δεκεμβρίου 2024 τροποποιητικές δηλώσεις. H τροποποιητική δήλωση υποβάλλεται για κάθε έτος που αφορούν τα αναδρομικά.

Ο υπόχρεος μπαίνει στον λογαριασμό του στην ψηφιακή πύλη myAADE και επιλέγει τα έτη στα οποία ανάγονται τα αναδρομικά που εισέπραξε το 2023. Για παράδειγμα, για τα αναδρομικά που αφορούν το φορολογικό έτος 2020 θα επιλέξει ως έτος υποβολής δήλωσης το έτος 2020. Αμέσως μετά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης εκδίδεται νέο εκκαθαριστικό σημείωμα με το ποσό του φόρου, ο οποίος πρέπει να καταβληθεί εφάπαξ μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2025.

Σημειώνεται ότι με βάση τον νόμο, στις τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ δεν επιβάλλονται πρόστιμα και τόκοι μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων. Οι δηλώσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από το φορολογικό έτος 2015 και εφεξής, ενώ για το φορολογικό έτος 2014 και προηγούμενα υποβάλλονται στη Δ.Ο.Υ.

2. Κάλυψη τεκμηρίων. Οι φορολογούμενοι που θέλουν να καλύψουν τεκμήρια διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων έχουν τη δυνατότητα να επικαλεστούν γονικές παροχές χρηματικών ποσών αλλά θα πρέπει να υποβάλλουν τις σχετικές δηλώσεις έως το τέλος του 2024.

3. Κληρονόμοι. Μέχρι τέλος του έτους θα πρέπει οι κληρονόμοι να υποβάλουν χειρόγραφα στην Εφορία τις φορολογικές δηλώσεις φορολογούμενων που απεβίωσαν το 2024.

4. Αλλαγή κατοικίας. Όσοι κατά το προηγούμενο έτος μετέφεραν την κατοικία τους στο εξωτερικό θα πρέπει να υποβάλλουν φορολογική δήλωση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2024.

Πηγή: capital.gr

Σχετικά άρθρα

Ροή ειδήσεων

Νέες ρυθμίσεις για την ψυχική υγεία προωθεί το υπουργείο

Νομοσχέδιο για την ψυχική υγεία αναμένεται να κατατεθεί προς...

«Ανώγεια: Ο τόπος που δεν έσβησε ποτέ»

Η πρωτότυπη θεατρική παράσταση ιστορικής μνήμης, που παρουσιάστηκε στις...

Ασφαλιστικό: Πότε θα γίνουν αλλαγές στα όρια ηλικίας

Το κύμα συνταξιοδοτήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη φέτος –όπου,...

Συνεδριάζει την Δευτέρα 12 Οκτωβρίου η Δημοτική Επιτροπή

Τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου στις 13:00 συνεδριάζει η Δημοτική...

Κλειστά τα σχολεία στη Γκράβα μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι για την οσμή αερίου

Σε εξ αποστάσεως μαθήματα παρακολουθούν περίπου 4.000 μαθητές της...

Δημοφιλής κατηγορίες