Ανάρτηση στην οποία υποστήριζε ότι τα βίντεο που δημοσιοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα και δείχνουν την εμπορική αμαξοστοιχία λίγο πριν τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη είναι αυθεντικά, έκανε ο πατέρας των διδύμων που χάθηκαν στο δυστύχημα Νίκος Πλακιάς.
Στη συνέχεια, ωστόσο, ο κ. Πλακιάς κατέβασε την ανάρτηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, χρειάζεται αρκετός χρόνος πριν επισημοποιηθεί η αυθεντικότητα των βίντεο.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσίευμα της “Ελευθερίας” της Λάρισας, οι δικαστικοί πραγματογνώμονες εντόπισαν στο Κουλούρι, όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train, κομμάτι του κόκπιτ της δεύτερης ηλεκτρομηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο φερόταν να έχει εξαερωθεί κατά την έκρηξη που ακολούθησε της σύγκρουσης των δύο τρένων. Ο μη εντοπισμός του κόκπιτ είχε πυροδοτήσει σενάρια για την ύπαρξη άγνωστου καυσίμου που προκάλεσε την πυρόσφαιρα μετά τη σύγκρουση των τρένων.
Σύμφωνα με την “Ελευθερία”, ο εντοπισμός των τμημάτων της καμπίνας αποτελεί σημαντική πτυχή της έρευνας για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, με δεδομένο ότι στο πρόσφατο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) η επίμαχη καμπίνα φέρεται να έχει “εξαφανιστεί” μετά τη σύγκρουση, ενισχύοντας τη νεότερη εκδοχή ότι το “παράνομο φορτίο”, το “άγνωστο καύσιμο, δε μεταφερόταν στα ανοιχτά βαγόνια με τις λαμαρίνες, αλλά είχε τοποθετηθεί στην “εξαφανισμένη” καμπίνα.
Κατά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, επίσης, από τη φωτιά που προκλήθηκε, λόγω του άγνωστου καυσίμου μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, έχασαν τη ζωή τους 5 έως 8 επιβάτες, οι οποίοι κάηκαν, ενώ επιβίωσαν της σύγκρουσης.
Κατά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, επίσης, από τη φωτιά που προκλήθηκε, λόγω του άγνωστου καυσίμου μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, έχασαν τη ζωή τους 5 έως 8 επιβάτες, οι οποίοι κάηκαν, ενώ επιβίωσαν της σύγκρουσης.
Στο πόρισμα, λοιπόν, του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και στη σελίδα 40 διευκρινίζεται ότι η καμπίνα του πίσω οδηγού της μηχανής φαίνεται να είναι αποκομμένη από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να εντοπιστεί πλήρως οπουδήποτε ανάμεσα στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό μέρος της οροφής και του επάνω προβολέα. Χθες το πρωί βρέθηκαν εκ νέου στο Κουλούρι, τόσο οι πυροσβέστες της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος όσο και δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι εντόπισαν τα τμήματα (κάθισμα κ.λπ.) της καμπίνας και μάλιστα επρόκειτο να τα “συναρμολογήσουν”, προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής οφείλεται στη σύγκρουσή της με το πίσω βαγόνι (σ.σ. το πρώτο) που μετέφερε λαμαρίνες ή σε καύση από τη φωτιά.
Πηγή: The Toc