Οι τρόποι μέσα από τους οποίους η γαστρονομία, ο πρωτογενής τομέας και οι εμπειρίες της Κρήτης θα μπορέσουν να συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός πολυθεματικού μοντέλου τουρισμού, αποτέλεσαν τη βάση της συζήτησης για τη θεματική «Τα φημισμένα κρητικά προϊόντα και ο Θεματικός Τουρισμός – Προτάσεις και πρωτοβουλίες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
Στη θεματική που συντόνισε η Διευθύντρια του ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 κ. Μαρία Σπυριδάκη, συμμετείχαν η Υφυπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Ράπτη, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργος Στρατάκος, η πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης κ. Εβελίνα Μπάκιντα και ο πρόεδρος του Δικτύου Οινοποιών Κρήτης κ. Νίκος Μηλιαράκης.
Η Υφυπουργός αναφέρθηκε στις πολλές και ποικίλες προσπάθειες που γίνονται από το Υπουργείο Τουρισμού, οι οποίες έχουν στόχο να αναδείξουν συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κρήτης, να διασυνδέσουν τις εμπειρίες με την αγροδιατροφή, αλλά και να ενισχύσουν τις δυνατότητες περισσότερων εναλλακτικών μορφών τουρισμού, μεταξύ των οποίων ο καταδυτικός τουρισμός, ο προσκυνηματικός τουρισμός, ο γαμήλιος τουρισμός, αλλά και ο γαστρονομικός τουρισμός.
Η κ. Ράπτη τόνισε πως το Υπουργείο αναπτύσσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο marketing το οποίο είναι πολυθεματικό και αγγίζει ολοένα και περισσότερες πτυχές διαφορετικών μορφών τουρισμού.
Από την πλευρά του ο κ. Στρατάκος τόνισε τις δράσεις που γίνονται σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η διασύνδεση του Τουριστικού προϊόντος με την αγροδιατροφή, ενώ ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δράση του αλιευτικού τουρισμού που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη, όπου ιδιοκτήτες μικρών σκαφών εντάσσουν τους επισκέπτες στις εμπειρίες του ψαρέματος και της Μεσογειακής διατροφής.
Η κ. Μπάκιντα αναφέρθηκε από την πλευρά της στις πολλές και ποικίλες δράσης τοπικής επιχειρηματικότητας που έχουν ως στόχο να ενισχύσουν το τουριστικό προϊόν, αλλά και να συνδέσουν την παράδοση με την τοπικότητα και την επιχειρηματικότητα.
Ο κ. Μηλιαράκης από την πλευρά του τόνισε τις τεράστιες προσπάθειες που γίνονται σε επίπεδο Δικτύου Οινοποιών, αναφέρθηκε στις επιτυχίες των τοπικών ποικιλιών και διευκρίνισε πως πρόκειται για μια προσπάθεια που υλοποιείται από κάτω προς τα πάνω, η οποία ενισχύεται από διάφορους φορείς και συνεργασίες, που μπορούν να πάνε το όνομα «Κρήτη» ακόμα πιο ψηλά.