Στη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), που πραγματοποιείται στις 26 & 27 Ιουνίου 2026 στον Άγιο Νικόλαο, στο ξενοδοχείο “Zeus Eleva Mirabello Bay”, συμμετείχε ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Μανώλης Μενεγάκης, απευθύνοντας χαιρετισμό στους εκπροσώπους της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στον οικοδεσπότη πρόεδρο του Επιμελητηρίου Λασιθίου κ. Θωμά Χαριτάκη και στους εκπροσώπους Επιμελητηρίων και του επιχειρηματικού κόσμου από όλη τη χώρα.
Καλωσορίζοντας τους συνέδρους στον Άγιο Νικόλαο και στο Λασίθι, έναν τόπο που συνδυάζει την παραγωγή, τον πολιτισμό, τον τουρισμό και την εξωστρέφεια, ο Δήμαρχος τόνισε ότι η φιλοξενία της Γενικής Συνέλευσης της ΚΕΕΕ αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για τον Δήμο, αλλά και μια σημαντική ευκαιρία για ουσιαστικό διάλογο γύρω από το αναπτυξιακό μέλλον της χώρας και των τοπικών οικονομιών.
Ο κ. Μενεγάκης υπογράμμισε ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας συνδέεται άμεσα με την ικανότητα κάθε περιοχής να αναδεικνύει τη δική της ταυτότητα και να αξιοποιεί τα ιδιαίτερα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, επισημαίνοντας ότι η σύνδεση της επιχειρηματικότητας με τον πρωτογενή τομέα, τη μεταποίηση, τον πολιτισμό, την καινοτομία και τον τουρισμό δημιουργεί μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία και ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται για την Κρήτη μέσα από τα μεγάλα έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι, τα οποία αναμένεται να μετασχηματίσουν τον αναπτυξιακό χάρτη του νησιού, ενισχύοντας την κινητικότητα ανθρώπων, αγαθών και επενδύσεων.
«Η νέα αυτή πραγματικότητα δημιουργεί μεγάλες δυνατότητες, αλλά και μια σημαντική ευθύνη: να μετατρέψουμε την αυξημένη αναπτυξιακή δυναμική σε ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη, με όφελος για τις τοπικές κοινωνίες, την παραγωγή, την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική συνοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Δήμαρχος επισήμανε ότι για τον Δήμο Αγίου Νικολάου ο τουρισμός αποτελεί τη βασική αναπτυξιακή δύναμη, με στρατηγικό στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της επιχειρηματικότητας που αναπτύσσεται γύρω από αυτόν, μέσα από τη διασύνδεσή του με την τοπική παραγωγή, τη γαστρονομία, τον πολιτισμό, τις υπηρεσίες και την καινοτομία. Παράλληλα, τόνισε ότι η προστασία και η ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος αποτελούν θεμελιώδη προϋπόθεση για τη διατήρηση της ποιότητας και της βιωσιμότητας της αναπτυξιακής πορείας του τόπου.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε και στον σημαντικό ρόλο της ΑΣΤΕΚ, που εδρεύει στον Άγιο Νικόλαο, σημειώνοντας ότι η ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης και η στενότερη σύνδεσή της με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας συνιστούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο κεφάλαιο του ελληνικού τουρισμού.
Κλείνοντας τον χαιρετισμό του, ο κ. Μενεγάκης υπογράμμισε ότι η συνεργασία της Πολιτείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, των Επιμελητηρίων και του επιχειρηματικού κόσμου αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη δημιουργία περισσότερων ευκαιριών ανάπτυξης, τη στήριξη της περιφέρειας και τη διαμόρφωση προοπτικής για τις επόμενες γενιές.
«Μόνο μέσα από συνέργειες μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο ανθεκτικό, εξωστρεφές και βιώσιμο παραγωγικό μοντέλο για τη χώρα και τις τοπικές μας κοινωνίες», τόνισε ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου, ευχόμενος οι εργασίες της Γενικής Συνέλευσης να οδηγήσουν σε ουσιαστικές προτάσεις και πρωτοβουλίες προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και της επιχειρηματικότητας.










