Ο Φώτης Καζάσης, πρόεδρος της αντιπροσωπείας του ΤΕΕ – Τμήμα Δυτικής Κρήτης, μιλά για την διαβούλευση για τον ΒΟΑΚ που ολοκληρώνεται την επόμενη εβδομάδα και τις σημαντικές παρατηρήσεις του τεχνικού φορέα για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Καλεσμένος στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, επισημαίνει ότι το ΤΕΕ έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα επί των τεχνικών θεμάτων και θα έπρεπε να έχει μεγαλύτερο ρόλο στον σχεδιασμό των μελετών, ενώ τονίζει ότι ο φάκελος που βρίσκεται σε διαβούλευση είναι ελλιπέστατος ως προς τις μελέτες που θα έπρεπε να υπάρχουν.
Επίσης κάνει λόγο για μία απαξίωση του ΤΕΕ από το κράτος, καθώς δεν είχε ρόλο σε καμία από τις μελέτες για τα μεγάλα έργα που γίνονται τα τελευταία χρόνια στο νησί, συμπληρώνοντας ότι ακόμη και στην γνωμοδότηση από την Περιφέρεια, δεν υπήρχε εκπρόσωπος του ΤΕΕ.
Ο ίδιος αναφέρεται στα προβλήματα επί της μελέτης που έχουν διαπιστώσει οι μηχανικοί, όπως η έλλειψη οριστικής γεωλογικής μελέτης και η έλλειψη της προμελέτης των τεχνικών έργων, προσθέτοντας ότι δεν έχουν προηγηθεί καν γεωτεχνικές μελέτες ενώ τονίζει ότι υπάρχει διαφωνία στην προτεινόμενη χάραξη και στις επιπτώσεις της ως προς το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον αλλά και στην αύξηση του κόστους του έργου.
Παράλληλα υποστηρίζει ότι το έργο αυτό θα έχει πάρα πολλά πλεονάζοντα υλικά, κάτι που θα αυξήσει αχρείαστα το κόστος, επισημαίνει ότι η χάραξη σε πολλά σημεία έχει γίνει για να «βολέψει» τις μελλοντικές τουριστικές επενδύσεις, κάτι που κανονικά δεν πρέπει να αποτελεί κριτήριο ενώ τονίζει και άλλα ζητήματα, όπως ο κόμβος στην Αγία Μαρίνα στα Χανιά, τα διόδια στον Γαλατά.
Τέλος υποστηρίζει ότι υπήρχε περιθώρια για να κρατήσει παραπάνω η διαβούλευση για να γίνει σοβαρότερη και πιο εμπεριστατωμένη δουλειά σημειώνοντας ότι όλες οι παρατηρήσεις του ΤΕΕ/ΤΔΚ θα καταγραφούν και θα κατατεθούν και υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να δοθούν επίσημες απαντήσεις σε αυτά ενώ κλείνοντας υποστηρίζει ότι οι παρεμβάσεις που εφαρμόζονται μέχρι να φτιαχτεί ο νέος ΒΟΑΚ, θα μεταβάλλουν αρνητικά την εξυπηρέτηση της οδού.