Παρότι η αποταμίευση παραμένει σημαντική για πολλούς Έλληνες, ο αυθορμητισμός, οι επιρροές από τον κοινωνικό τους περίγυρο και η επιθυμία για προσωπική απόλαυση καθορίζουν συχνά τις ταξιδιωτικές επιλογές, με τα social media να παίζουν ελάχιστο ρόλο.
Αυτό καταδεικνύει έρευνα της Revolut, που διεξήχθη σε δείγμα 1.000 ατόμων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα ευρήματα, 41% των συμμετεχόντων έχει ξεχωριστό ταμείο για διακοπές, ενώ 37% δεν αποταμιεύει από πριν, αλλά βρίσκει τους πόρους όταν προκύψει ανάγκη. Ηλικιακά, οι πιο συνεπείς είναι οι 25-34 ετών, με πάνω από τους μισούς να αποταμιεύουν συστηματικά για τα ταξίδια τους.
Αυθορμητισμός αντί προβολής
Οι Έλληνες γενικά δείχνουν εγκράτεια στα έξοδα. Το 38% δηλώνει ότι δεν θα υπερέβαινε ποτέ τον προϋπολογισμό του για διακοπές, ενώ 30% λέει πως το απέφυγε τελευταία στιγμή. Όταν συμβαίνει υπέρβαση, η κύρια αιτία είναι η ανάγκη να «ζήσουν τη στιγμή», όπως απάντησε το 27%. Το φαινόμενο αυτό είναι εντονότερο στη Generation Z, όπου σχεδόν οι μισοί το αναφέρουν ως βασικό κίνητρο.
Παρά την ευρέως διαδεδομένη εντύπωση ότι τα social media επηρεάζουν τη γενιά αυτή, μόνο 3% των ερωτηθέντων παραδέχεται πως υπερέβη τον προϋπολογισμό για λόγους προβολής. Αντίστοιχα, μόλις 4% δήλωσε ότι ένιωσε πίεση να ακολουθήσει τις διακοπές των φίλων του.
Το κόστος πρωταγωνιστεί
Για σχεδόν τους μισούς Έλληνες, ο καθοριστικός παράγοντας επιλογής διακοπών είναι το συνολικό κόστος, με τη φθηνή μεταφορά και διαμονή να είναι προτεραιότητα, όπως σημειώνει η Revolut με αφορμή την κυκλοφορία του Travel Mode, ενός νέου εργαλείου εντός της εφαρμογής. Η γνώμη της οικογένειας και των φίλων παραμένει επίσης καθοριστική (36%), ενώ η αναζήτηση πληροφοριών γίνεται κυρίως από ταξιδιωτικά blogs (25%) και οδηγούς (20%). Παρά την εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης, μόνο 8% αξιοποιεί AI για να οργανώσει τις διακοπές του.
Ο Ignacio Zunzunegui, επικεφαλής Ανάπτυξης της Revolut για τη Νότια Ευρώπη, ανέφερε:
«Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι για πολλούς ένα είδος πολυτέλειας, όμως δεν θα πρέπει να υπονομεύουν την οικονομική μας σταθερότητα. Η επιθυμία να ζήσουμε το τώρα είναι κατανοητή, αλλά χρειάζεται ισορροπία. Η σταδιακή αποταμίευση και τα έξυπνα εργαλεία, όπως η εφαρμογή μας, μπορούν να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να αποφύγουν μελλοντικά προβλήματα και να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς οικονομικό άγχος.»
Πηγή: newmoney.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.