Συνάντηση με ιδιοκτήτες ακινήτων εκτός σχεδίου από το Βραχάσι, οι οποίοι εκπροσωπούν συνολικά 33 ενδιαφερόμενους, και τον νομικό τους εκπρόσωπο είχε σήμερα, στο Δημαρχείο, ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου Μανώλης Μενεγάκης.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία παραβρέθηκαν επίσης η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Σοφία Καραμανώλη, ο πρόεδρος της ΔΑΕΑΝ κ. Γιώργος Αστρουλάκης και ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Βραχασίου κ. Γιάννης Κυριακάκης, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ανέπτυξαν τις θέσεις τους και ζήτησαν τη θεσμική στήριξη του Δήμου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή και ενιαία εφαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου. Παρουσιάστηκαν στοιχεία, έγγραφα και απαντήσεις αρμόδιων φορέων και υπηρεσιών, τα οποία έχουν συγκεντρωθεί στο πλαίσιο των ενεργειών που έχουν πραγματοποιήσει οι ιδιοκτήτες για τη διερεύνηση του ζητήματος.
Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ανέφεραν ότι το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη μη έκδοση οικοδομικών αδειών εκτός σχεδίου καταγράφεται σήμερα στην Υπηρεσία Δόμησης Αγίου Νικολάου, ενώ σε άλλες περιοχές της Κρήτης και της χώρας εξακολουθεί να ακολουθείται η μέχρι πρότινος εφαρμοζόμενη πρακτική. Για τον λόγο αυτό ζήτησαν την επαναφορά του τρόπου εφαρμογής της νομοθεσίας που ίσχυε έως πρόσφατα, ώστε να αποκατασταθεί η ίση μεταχείριση των ιδιοκτητών και η ασφάλεια δικαίου.
Παράλληλα, αναδείχθηκαν οι επιπτώσεις που δημιουργούνται από τη μη έκδοση οικοδομικών αδειών για ιδιοκτήτες ακινήτων στην ευρύτερη περιοχή του Βραχασίου, ενώ υπογραμμίστηκε η ανάγκη εξεύρεσης λύσεων που θα παρέχουν σαφήνεια, ασφάλεια δικαίου και προοπτική ανάπτυξης τόσο στους πολίτες όσο και στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της δόμησης.
Κατά τη συζήτηση, ο Δήμαρχος εξέφρασε τη θετική στάση της Δημοτικής Αρχής απέναντι στο αίτημα των ιδιοκτητών και τόνισε ότι θεωρεί δίκαιο το αίτημα για την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας και τη διευκόλυνση των ιδιοκτητών γης εκτός σχεδίου. Ταυτόχρονα, υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει σαφής και ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος, ώστε να διασφαλίζονται η ασφάλεια δικαίου και η ίση μεταχείριση των πολιτών.
Ο κ. Μενεγάκης ανέφερε ότι η εκτός σχεδίου δόμηση εξακολουθεί να αποτελεί αναγκαίο εργαλείο ανάπτυξης σε πολλές περιοχές της χώρας, καθώς οι διαδικασίες πολεοδόμησης, επέκτασης σχεδίων πόλης και επέκτασης οικισμών δεν εξελίσσονται με την ταχύτητα που απαιτούν οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
Κλείνοντας τη συνάντηση, ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου επανέλαβε ότι θεωρεί δίκαιο το αίτημα των ιδιοκτητών και τόνισε ότι είναι θετικός στην υποστήριξή του, με στόχο την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας και τη διευκόλυνση των ιδιοκτητών γης εκτός σχεδίου, συμβάλλοντας έτσι στην ίση μεταχείριση των πολιτών και τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής. Παράλληλα, ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι το θέμα θα εισαχθεί προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να διαμορφωθεί η σχετική θέση του Δήμου και να εξεταστεί η θεσμική υποστήριξη του αιτήματος.







