Στην ενεργοποίηση του ψηφιακού πελατολογίου προχώρησε από σήμερα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, ρίχνοντας ένα ακόμη όπλο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Σε πρώτη φάση το μέτρο εφαρμόζεται πιλοτικά σε επιχειρήσεις του κλάδου του αυτοκινήτου, όπως συνεργεία και εταιρείες ενοικίασης ΙΧ, βουλκανιζατέρ, πάρκινγκ και πλυντήρια οχημάτων ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα επεκταθεί στους χώρους δεξιώσεων και πάσης φύσης κοινωνικών εκδηλώσεων, όπως εταιρικά πάρτι, γάμοι και βαφτίσεις.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα δώσει τη δυνατότητα στη φορολογικό μηχανισμό να έχει σε πραγματικό χρόνο πλήρη εικόνα για την πελατειακή κίνηση και να διασταυρώνει τα στοιχεία με τις αποδείξεις που μεταβιβάζονται στα myDΑΤΑ, εντοπίζοντας περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Το μέτρο ξεκινά με εφαρμογή στον υπολογιστή, μέσω του aade.gr ενώ μέχρι τον Ιούνιο θα τεθεί σε λειτουργία η mobile εφαρμογή, μέσω της οποίας οι χρήστες θα μπορούν να σκανάρουν την πινακίδα του οχήματος, να αντλούν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, και να καταγράφουν την ολοκλήρωση της συναλλαγής με τη σάρωση απόδειξης ή τιμολογίου. Στην πλήρη λειτουργία του, με το νέο σύστημα, όταν ένα όχημα εισέρχεται ή εξέρχεται από συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης ο επαγγελματίας θα σκανάρει με το κινητό του τηλέφωνο την πινακίδα του οχήματος και αυτόματα ο αριθμός κυκλοφορίας θα καταγράφεται στο ψηφιακό πελατολόγιο στην εφαρμογή MyDATAapp. Κατά την έξοδο του οχήματος ο επαγγελματίας θα πρέπει να σκανάρει την απόδειξη ή το τιμολόγιο που έχει εκδοθεί και θα ενημερώνεται το πελατολόγιο. Με τον τρόπο αυτό θα ολοκληρώνεται η διαδικασία και θα κλείνει η συναλλαγή.
Τα πλεονεκτήματα
Με αυτή τη διαδικασία, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών και οχημάτων και θα συγκρίνει τα στοιχεία με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί μέσα από την πλατφόρμα myDATA. Σε περίπτωση αποκλίσεων, θα “ανάβει κόκκινο” για τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου. Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη μετεξέλιξη του βιβλίου πελατών που τηρούσαν παλαιότερα αρκετές επαγγελματικές ομάδες.
Τα βιβλία πελατών στην προηγούμενη μορφή τους απαιτούσαν άπειρες ελεγκτικές επαληθεύσεις για την αποκάλυψη φοροδιαφυγής ή μη αλλά η σύγχρονη εκδοχή τους κάνει διασταυρώσεις και ελέγχους απλή υπόθεση, χωρίς να απαιτείται καν σε πρώτο στάδιο επίσκεψη των ελεγκτών στην έδρα της επιχείρησης. Το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά. Σύμφωνα με τη φορολογική διοίκηση, το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.
Τι δηλώνεται
Πρακτικά, το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη μετεξέλιξη του βιβλίου πελατών που τηρούσαν παλαιότερα αρκετές επαγγελματικές ομάδες. Στο ψηφιακό πελατολόγιο οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ του κάθε πελάτη τους, τα στοιχεία της κάθε απόδειξης.
Συγκεκριμένα:
Εταιρείες ενοικίασης οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνουν:
– Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος.
– Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
– Κατηγορία Οχήματος
– Εργοστάσιο Οχήματος
– Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
– Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
– Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
– Τόπος Παραλαβής Οχήματος
Πάρκινγκ / Πλυντήρια Οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνουν:
– Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
– Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
– Κατηγορία Οχήματος
– Εργοστάσιο Οχήματος
Συνεργεία οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνουν:
– Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
– Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
– Κατηγορία Οχήματος
– Εργοστάσιο Οχήματος
Πηγή: capital.gr