Ανατροπή
Το αυτοκίνητο επισκευάστηκε και το συνεργείο εξέδωσε σχετικό τιμολόγιο. Ωστόσο, η ασφαλιστική δεν το εξόφλησε καθώς ανακάλυψε ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου «δεν διέθετε κατά τον χρόνο του ατυχήματος άδεια ικανότητας οδηγού σε ισχύ και, ως εκ τούτου, θεώρησε ότι δεν ήταν υπόχρεη στην κάλυψη της δαπάνης επισκευής του αυτοκινήτου», ούτε όμως και ο οδηγός πλήρωσε στο συνεργείο το ποσό της ζημιάς.Σύμφωνα με το ιστορικό της αρεοπαγιτικής απόφασης, η άδεια οδήγησης είχε λήξει λόγω συμπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας του οδηγού και πολύ αργότερα ανανεώθηκε για κάποιο χρονικό διάστημα, ωστόσο κατά τον κρίσιμο χρόνο του ατυχήματος η άδεια οδήγησης είχε λήξει προ πολλού.
Ο Αρειος Πάγος επισημαίνει ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία εξαιρούνται από την ασφάλιση οι ζημιές που προκαλούνται από οδηγό που για οποιονδήποτε λόγο στερείται άδειας οδήγησης. Μάλιστα, οι αρεοπαγίτες απέρριψαν τον ισχυρισμό του οδηγού ότι μολονότι κατά τον χρόνο του ατυχήματος δεν ήταν σε ισχύ η άδεια οδήγησής του, ο ίδιος ήταν ικανός για την οδήγηση του ασφαλισμένου οχήματος.
Αλλαγές ποινών
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στο Αυτόφωρο παραπέμπεται όποιος συλληφθεί να οδηγεί χωρίς άδεια οδήγησης. Αναλυτικότερα, στο Αυτόφωρο θα οδηγείται όποιος οδηγεί χωρίς ποτέ να έχει εκδοθεί στο όνομά του άδεια οδήγησης ή έχει λήξει η ισχύς της και δεν έχει ανανεωθεί ή έχει αφαιρεθεί προσωρινά λόγω παράβασης του ΚΟΚ (υπέρβαση ορίου ταχύτητας, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.).Η επαπειλούμενη ποινή είναι μέχρι ένα έτος φυλάκιση και διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ψηφιστεί τροπολογία με την οποία εξαλείφεται το αξιόποινο της παράβασης. Δηλαδή, καταργείται το Αυτόφωρο για όποιον συλληφθεί να οδηγεί χωρίς άδεια οδήγησης και επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ, ενώ παράλληλα αδρανοποιείται το αυτοκίνητο (αφαιρούνται επιτόπου οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας) για 30 ημέρες ή έως ότου πληρωθεί το πρόστιμο.
Θλιβερά στατιστικά
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., κατά το περασμένο έτος βρέθηκαν 79.000 άτομα να οδηγούν χωρίς να έχουν άδεια οδήγησης είτε επειδή ποτέ δεν είχαν εκδώσει άδεια οδήγησης είτε τους είχε αφαιρεθεί λόγω παράβασης του ΚΟΚ (υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση κόκκινου σηματοδότη κ.λπ.) ή είχε λήξει η ισχύς της άδειας και δεν την είχαν ανανεώσει. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, δηλαδή αν δεν έχει ανανεωθεί η άδεια οδήγησης, αυτό εκλαμβάνεται ως ότι δεν έχει καν ο οδηγός άδεια, ανεξάρτητα αν κατά το παρελθόν είχε. Τα σκήπτρα της παραβατικότητας τα κατέχει η Αθήνα, καθώς σε μπλόκα της Τροχαίας βρέθηκαν 21.935 οδηγοί που δεν είχαν άδεια οδήγησης. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 15.083 οδηγούς χωρίς δίπλωμα, οι οποίοι μάλιστα ήταν στην πλειονότητά τους νέοι μέχρι 30 ετών. Τρίτη σε παραβατικότητα είναι η Κρήτη, όπου εντοπίστηκαν 8.077 άτομα να οδηγούν χωρίς δίπλωμα, και τέταρτη η Δυτική Ελλάδα, με 5.258 οδηγούς που στερούνται άδειας οδήγησης. Στον κατάλογο ακολουθεί η Θεσσαλία με 5.080 παραβατικούς οδηγούς, ενώ αρκετά κοντά είναι η Πελοπόννησος με 5.061. Την ίδια στιγμή στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν 3.910 άτομα να οδηγούν χωρίς άδεια, στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη 3.690, στην Κεντρική Μακεδονία 3.592, στην Ηπειρο 1.839 και στα Ιόνια Νησιά 1.977. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ακόμα και στην περιοχή του Αγίου Ορους καταγράφηκαν 9 οδηγοί χωρίς δίπλωμα.Πηγή: protothema.gr
