ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Τρίτη, 24/06/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Κόσμος»ΕΥ: Σε σημείο καμπής ο κλάδος καταναλωτικών προϊόντων

    ΕΥ: Σε σημείο καμπής ο κλάδος καταναλωτικών προϊόντων

    24/06/2025, 5:01 πμ5 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Σε σημείο καμπής βρίσκεται ο κλάδος καταναλωτικών προϊόντων, σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια έκθεση της ΕΥ. Η έκθεση “EY State of Consumer Products” βασίζεται σε δείγμα άνω των 500 παραγωγών και λιανεμπόρων, 190 CEOs του κλάδου και περισσότερων από 20.000 καταναλωτών παγκοσμίως, καθώς και σε εις βάθος συνεντεύξεις με 24 ανώτατα στελέχη της αγοράς.

    Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι προσδοκίες των επενδυτών για σταθερές και προβλέψιμες αποδόσεις παραμένουν υψηλές, ενώ η εμπιστοσύνη τους στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων φθίνει. Υπό το βάρος του αυξημένου κόστους ζωής, πολλές εταιρείες έχουν περιορίσει την καινοτομία, μειώνουν τις δαπάνες και επενδύουν σε στρατηγικές τακτικής τιμολόγησης (tactical pricing). Δεν είναι τυχαίο ότι το 65% των επικεφαλής του κλάδου δηλώνουν πως οι προσδοκίες των κεφαλαιαγορών επηρεάζουν πλέον καθοριστικά τις επιχειρησιακές τους αποφάσεις.

    Με πολλές εταιρείες να καταγράφουν χαμηλές επιδόσεις σε όγκους πωλήσεων, αλλά και με την ανάπτυξη των εσόδων και του κύκλου εργασιών να εμποδίζεται από ένα δυσμενές περιβάλλον τιμολόγησης, οι επικεφαλής του κλάδου στρέφονται στις συγχωνεύσεις και εξαγορές (M&A). Παρότι το 81% των ερωτηθέντων αναγνωρίζουν ότι τα αυξανόμενα χάσματα αποτίμησης ενδέχεται να επιβραδύνουν την ανάκαμψη των M&As τους προσεχείς μήνες, πολλές εταιρείες επιταχύνουν τις αναθεωρήσεις των χαρτοφυλακίων τους και υιοθετούν στρατηγικές μη οργανικής ανάπτυξης, με στόχο την είσοδο σε νέες αγορές και κατηγορίες. Οι εξαγορές στον κλάδο καταναλωτικών προϊόντων συνδέονται συχνά με υψηλότερη αύξηση εσόδων σε ορίζοντα τριετίας, αλλά, από την άλλη, συνοδεύονται από χαμηλότερα λειτουργικά περιθώρια και μειωμένες αποδόσεις για τους μετόχους. Αντίθετα, οι αποεπενδύσεις τείνουν μεν να αποφέρουν χαμηλότερους δείκτες κερδοφορίας, αλλά υψηλότερη αξία για τους μετόχους.

    Όπως αναδεικνύει η έκθεση, για να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των κεφαλαιαγορών, οι επιχειρήσεις οφείλουν να προχωρήσουν σε εκσυγχρονισμό των λειτουργικών τους μοντέλων. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας, οι ενισχυμένες εμπορικές πρακτικές και η επιτάχυνση της καινοτομίας των προϊόντων αποτελούν τρεις κρίσιμους καταλύτες αλλαγής.

    Η έκθεση αναδεικνύει μια μετατόπιση στη σχέση ισχύος μεταξύ εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων και λιανεμπόρων, με τους δεύτερους να ενισχύουν καθοριστικά τη διαπραγματευτική τους θέση και επιρροή, αξιοποιώντας την επέκταση των ιδιωτικών ετικετών (private label), τον έλεγχο των δεδομένων καταναλωτών, αλλά και των retailmedia networks (διαφημιστικά δίκτυα λιανικής).

    Μάλιστα, το 78% των λιανεμπόρων προβλέπουν ότι, σε βάθος χρόνου, στα ράφια θα παραμείνει μόνο ένα μαζικό brand, ενώ ο υπόλοιπος χώρος θα καταληφθεί από ιδιωτικές ετικέτες, premium ή niche προϊόντα. Την πρόβλεψη αυτή συμμερίζεται και το 65% των εταιρειών συσκευασμένων καταναλωτικών προϊόντων (CPG) – επιβεβαιώνοντας ότι η εποχή του “one-size-fits-all” brand πλησιάζει στο τέλος της. Το 76% των λιανεμπόρων αναφέρουν ότι ο διαθέσιμος χώρος στο ράφι αποκτά στρατηγική σημασία στις διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, ενώ το 78% σκοπεύουν να επεκταθούν περαιτέρω σε premium και nicheκατηγορίες προϊόντων. Παράλληλα, το 67% δηλώνουν ότι θα δώσουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη δικών τους brands μέσα στην επόμενη τριετία.

    Η έκθεση αναδεικνύει και έναν κρίσιμο κίνδυνο: τη σταδιακή διάβρωση της επιρροής των consumer brands. Το 70% των επικεφαλής εταιρειών του κλάδου δηλώνουν πως οι προκλήσεις του σήμερα απαιτούν νέες στρατηγικές, με τα ανερχόμενα brands να ανεβάζουν τον ανταγωνισμό στα ράφια, χάρη στην ταχύτητα καινοτομίας και την ευχέρεια λανσαρίσματος νέων προϊόντων, μέσω νέων τεχνολογιών. Ενδεικτικά, μόνο το 33% των πολύ μεγάλων εταιρειών (με ετήσια έσοδα άνω του $1 δισ.) συνεχίζουν να προτεραιοποιούν τις πωλήσεις μέσω λιανεμπόρων – το υπόλοιπο 67% στοχεύουν στη δημιουργία δικών τους καναλιών διανομής, προκειμένου να ανακτήσουν την εμπορική τους δύναμη.

    Παρά τη μεταβολή των ισορροπιών μεταξύ εταιρειών καταναλωτικών αγαθών και λιανεμπόρων, η ανάγκη για συνεργασία παραμένει κοινή:

    -Το 75% των λιανεμπόρων και το 77% των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων αναγνωρίζουν ότι η αποτελεσματική συνεργασία είναι κρίσιμη.

    -Η καινοτομία αποτελεί βασικό μοχλό των στρατηγικών M&As για τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων.

    – Οι λιανέμποροι δίνουν διαρκώς μεγαλύτερη προτεραιότητα στην καινοτομία ως πεδίο συνεργασίας -ωστόσο, το 21% των εταιρειών εξακολουθούν να μη συμμετέχουν σε κοινές πρωτοβουλίες καινοτομίας με τους συνεργάτες τους.

    – Το 76% των επικεφαλής εταιρειών καταναλωτικών αγαθών συμφωνούν ότι η καινοτομία γίνεται πιο σύνθετη και απαιτεί πλέον προηγμένες δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης (AI) – ωστόσο, λιγότερο από το 32% θεωρούν ότι διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους συγκεκριμένους τομείς.

    – Το 65% των λιανεμπόρων δηλώνουν ότι βασίζονται στους παραγωγούς καταναλωτικών αγαθών για την εισαγωγή νέων, ελκυστικών προϊόντων στα ράφια, που θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα στα καταστήματα.

    – Παρ’ όλα αυτά, μόνο το 31% των επικεφαλής του κλάδου θεωρούν ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί στην επιτάχυνση της καινοτομίας, και μόλις το 29% στην ταχεία υιοθέτησή της σε κλίμακα.

    Οι τεχνολογικές εξελίξεις στην AI βοηθούν τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά, μειώνοντας τις χρονοβόρες διαδικασίες ανάπτυξης νέων προϊόντων και εντοπίζοντας πιο αποδοτικές επενδυτικές ευκαιρίες. Η AI, τα δεδομένα και τα analytics αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα για το 52% των λιανεμπόρων και το 45% των εταιρειών, για την ενίσχυση της επιχειρησιακής τους απόδοσης την επόμενη τριετία. Παράλληλα, το 76% των παραγωγών καταναλωτικών αγαθών επισημαίνουν την αυξανόμενη εξάρτησή τους από την AI για να διαχειριστούν την πολυπλοκότητα της καινοτομίας. Και στις δύο πλευρές – λιανεμπόριο και παραγωγή – υπάρχει ευρεία συναίνεση ότι η συνεργασία στην ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτοματοποίησης είναι κρίσιμη για τη δημιουργία κοινής αξίας (64% των λιανεμπόρων, 61% των εταιρειών του κλάδου).

    Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της ΕΥ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: “Οι επενδυτές δεν αποζητούν απλώς ανάπτυξη – αναζητούν ένα πειστικό και μετρήσιμο αφήγημα αξίας. Όπως επιβεβαιώνει η έκθεση, οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων που θα ξεχωρίσουν δεν θα είναι κατ’ ανάγκη οι μεγαλύτερες, αλλά εκείνες που ξέρουν να κινούνται με ακρίβεια: να χτίζουν συνάφεια με την αγορά τους και τα κοινά τους, να αξιοποιούν τεχνολογικά πλεονεκτήματα και να κάνουν στοχευμένες επιλογές κατανομής κεφαλαίου. Οι επιχειρήσεις που κατανοούν πώς επανακαθορίζονται οι σχέσεις με τους λιανεμπόρους, πώς μεταβάλλεται η αξία του brand για τον καταναλωτή, και πώς λειτουργεί πλέον το κεφάλαιο, έχουν ήδη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα”.

    Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΝέα πτώση Τσιτσιπά στην παγκόσμια κατάταξη
    επομενο Προς αποκλιμάκωση η κρίση στη Μέση Ανατολή – Ο Τραμπ ανακοίνωσε πλήρη κατάπαυση του πυρός

    σχετικα νεα

    Στον αέρα η εκεχειρία: Δυναμική απάντηση υπόσχεται το Ισραήλ – Διαψεύδει την επίθεση η Τεχεράνη

    24/06/2025, 12:25 μμ

    Προς αποκλιμάκωση η κρίση στη Μέση Ανατολή – Ο Τραμπ ανακοίνωσε πλήρη κατάπαυση του πυρός

    24/06/2025, 7:26 πμ

    ΝΑΤΟ – Αμυντικές δαπάνες: Συμβιβαστική κατ’ αρχήν συμφωνία για τον στόχο του 5%

    23/06/2025, 11:30 μμ

    Μαζικές πυραυλικές επιθέσεις του Ιραν σε βάσεις των ΗΠΑ στην Μέση Ανατολή

    23/06/2025, 9:00 μμ

    Θ. Τσίκας: «Όλα θα εξαρτηθούν από την αντίδραση του Ιράν»

    23/06/2025, 11:56 πμ

    Γ. Λαμπράκης: «Μήνυμα ισχύος από τους Αμερικανούς»

    23/06/2025, 11:28 πμ
    Ροη ειδησεων

    Στον αέρα η εκεχειρία: Δυναμική απάντηση υπόσχεται το Ισραήλ – Διαψεύδει την επίθεση η Τεχεράνη

    24/06/2025, 12:25 μμ

    Ελ. Ζώτου: «Γολγοθάς η αγορά σπιτιού…»

    24/06/2025, 12:01 μμ

    Αγανάκτηση για το αδιέξοδο με τις πιάτσες των ταξί

    24/06/2025, 11:32 πμ

    Συναγερμός στο Ηράκλειο για την εξαφάνιση 24χρονης

    24/06/2025, 10:57 πμ

    Φρ. Λαμπρινός: «Ο Ντόναλντ Τραμπ είναι το μεγαλύτερο τρολ που έχει υπάρξει»

    24/06/2025, 10:31 πμ

    Μ. Καμπιτάκης: «Κάηκαν περίπου 1000 στρέμματα-Πρέπει να έρθει άμεσα ο ΕΛΓΑ»

    24/06/2025, 9:58 πμ

    Απεργία διαρκείας από τα συνεργεία αυτοκινήτων για το ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ

    24/06/2025, 9:32 πμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.