Μία σειρά από αλλαγές προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κατατέθηκε το πρωί του Σαββάτου (31/5) στη Βουλή για διαβούλευση.
Aνάμεσα σε όσα προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου είναι η επιβολή προστίμων σε όσους οδηγούν με το κινητό στο χέρι, η απαγόρευση της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, αλλά και η μείωση των ορίων ταχύτητας στον οικιστικό ιστό.
Σύμφωνα λοιπόν με το νέο πλαίσιο το οποίο θα επιβάλλει ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας:
την πρώτη φορά που θα πιάνεται κάποιος οδηγός να οδηγεί με το κινητό στο χέρι, το πρόστιμο θα είναι 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες,
τη δεύτερη φορά, δηλαδή σε περίπτωση που κάποιος πιαστεί υπότροπος να οδηγεί έχοντας το κινητό τηλέφωνο στο χέρι, το πρόστιμο θα ανέρχεται πλέον στα 1000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες
την τρίτη φορά που θα έχουμε υποτροπή, δηλαδή δεύτερη φορά, το πρόστιμο θα είναι 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για ένα έτος
Πρόστιμα στους συνοδηγούς χωρίς κράνος
Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει κυρίως και για τους δικυκλιστές, αφού για πρώτη φορά, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπει πρόστιμα ακόμη και για τους συνεπιβάτες μηχανής, οι οποίοι δεν θα φορούν το κράνος ασφαλείας. Μέχρι τώρα, το πρόστιμο επιβαλλόταν κανονικά στον αναβάτη της μηχανής, στον οδηγό δηλαδή, πλέον θα υπάρχει πρόστιμο και για κάποιον ο οποίος ανεβαίνει σε δίκυκλο και δεν φοράει το κράνος ασφαλείας.
Τι αλλάζει στα όρια ταχύτητας
Την ίδια ώρα, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει αλλαγές επίσης και στα όρια ταχύτητας, αφού στην ουσία μειώνει τα όρια ταχύτητας για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη και αυξάνει την κυκλοφορία εκτός αστικού ιστού. Συγκεκριμένα αυτά διαμορφώνονται ως εξής:
30 χιλιόμετρα την ώρα για δρόμους μικρού πλάτους, χωρίς νησίδα, για παράδειγμα σε γειτονιές μπροστά από σπίτια ή σχολεία
50 χιλιόμετρα την ώρα για βασικούς αστικούς δρόμους με νησίδα και
140 χιλιόμετρα την ώρα – όπου αυξάνεται το όριο ταχύτητας – στους αυτοκινητόδρομους, μετά ωστόσο από διαβούλευση και λόγω της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.