Το μέτρο για το ψηφιακό πελατολόγιο δεν πρόλαβε ακόμη να τεθεί σε ισχύ και ήδη ξεκίνησαν τα αιτήματα για εξαιρέσεις.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η νέα αυτή ψηφιακή διαδικασία ετέθη σε εφαρμογή, κάνοντας πρεμιέρα στον κλάδο του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους εξής τομείς:
– Ενοικιάσεις αυτοκινήτων
– Πλυντήρια
– Συνεργεία και φανοποιεία
– Πάρκινγκ
Αντιδράσεις για κόστος και λειτουργία
Σημαντικός αριθμός επαγγελματιών από τα συνεργεία εκφράζουν ενστάσεις, υποστηρίζοντας ότι η εφαρμογή του μέτρου προσθέτει νέα κόστη και αυξάνει τον λειτουργικό φόρτο. Το βασικότερο, σύμφωνα με τους ίδιους, είναι η ανάγκη αγοράς του κατάλληλου συστήματος για την καταγραφή της εισόδου και εξόδου κάθε οχήματος στις εγκαταστάσεις τους – είτε πρόκειται για πάρκινγκ, είτε για πλυντήριο ή συνεργείο.
Παράλληλα, σημειώνουν ότι απαιτείται πρόσληψη προσωπικού για τον χειρισμό της εφαρμογής, ενώ αν αυτό το διαχειρίζονται εσωτερικά, επιμηκύνεται ο χρόνος εξυπηρέτησης πελατών, με άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγικότητα και τον κύκλο εργασιών τους. Ανάλογες επιφυλάξεις εκφράζονται και από τους επιχειρηματίες στον χώρο των πλυντηρίων.
Το σύστημα λειτουργίας και οι έλεγχοι
Η φορολογική διοίκηση, ωστόσο, δεν δείχνει πρόθεση να εξαιρέσει κανέναν. Το ψηφιακό πελατολόγιο, που αποτελεί εξέλιξη του παραδοσιακού βιβλίου πελατών, παρουσιάζεται ως απλή εφαρμογή που μπορεί να λειτουργεί από το κινητό και είναι ενταγμένη στην πλατφόρμα myDATA. Για παράδειγμα, σε έναν χώρο στάθμευσης, κάθε όχημα θα καταγράφεται με σάρωση της πινακίδας μέσω του κινητού του επαγγελματία. Η καταγραφή θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται προσωπικά στοιχεία του οδηγού. Κατά την έξοδο του οχήματος, θα σκανάρεται η απόδειξη ή το τιμολόγιο, ολοκληρώνοντας ψηφιακά τη συναλλαγή.
Η ΑΑΔΕ θα έχει άμεση πρόσβαση στις κινήσεις αυτές μέσω της σύνδεσης της εφαρμογής με το TAXIS. Σε περιπτώσεις που οι καταγεγραμμένες αποδείξεις είναι λιγότερες από τις εισόδους, θα ξεκινούν επιτόπιοι έλεγχοι. Επιπλέον, θα γίνεται σύγκριση στοιχείων ανάμεσα σε ομοειδείς επιχειρήσεις.
Επέκταση και νέοι κλάδοι
Στο επόμενο στάδιο, εντός του καλοκαιριού, το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί σε επιχειρήσεις που διοργανώνουν εκδηλώσεις – όπως γάμους, βαφτίσεις, δεξιώσεις και πάρτι. Σταδιακά, όλο και περισσότερες δραστηριότητες θα εντάσσονται στην υποχρέωση, όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα καταλύματα, ιατρεία και κτήματα εκδηλώσεων.
Οφέλη για τις επιχειρήσεις
Πέρα από τη συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, το νέο εργαλείο προσφέρει λειτουργικά οφέλη για τις επιχειρήσεις, όπως:
– Εύκολη εισαγωγή νέων πελατών
– Τροποποίηση και ενημέρωση υπαρχόντων εγγραφών
– Ακύρωση πελατών χωρίς γραφειοκρατία
– Συσχέτιση στοιχείων με αποδείξεις και παραστατικά
– Μείωση λαθών και αποφυγή προστίμων
Πηγή: newmoney.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.