Η Μαρία Φιλίππου, αντιπρόεδρος της «Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας», μιλά για τις τεράστιες παραλείψεις στον σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου, τις ελλείψεις στην ΜΠΕ αλλά και τις επιπτώσεις που θα έχει στην κοινωνία και το περιβάλλον.
Μιλώντας στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, τονίζει ότι το ζήτημα του τούνελ και η αλλαγή εν τέλει της χάραξης για την οδική σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο, ήταν μια μικρή νίκη της τοπικής κοινωνίας, ωστόσο το όλο έργο δεν έπρεπε κανονικά να προχωρήσει.
Μάλιστα υποστηρίζει ότι ακόμα και σήμερα που το έργο βρίσκεται εν εξελίξει, αν υπήρχε πολιτική βούληση θα μπορούσε να σταματήσει, αν συνυπολογίσουμε το τι χάνουμε, όπως η καταστροφή γης υψηλής παραγωγικότητας και η πιθανή μόλυνση του μεγάλου υπόγειου υδροφορέα ενώ σημειώνει ότι θα πρέπει ως κοινωνία και ως πολιτεία να αναθεωρήσουμε το τι εστί «ανάπτυξη».
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει καν μελέτη σκοπιμότητας του έργου ενώ στέκεται και στο ζήτημα της ποιότητας ζωής που συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις έργων αγνοείται τελείως ενώ κλείνοντας μιλά για τις επιπτώσεις που θα ζήσουν οι επόμενες γενιές στην περιοχή και στην Κρήτη γενικότερα.
Τέλος στέκεται ιδιαίτερα στο σοβαρό επισιτιστικό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η Κρήτη λόγω τη ξηρασίας και της αφαίρεσης παραγωγικής γης εστιάζοντας ιδιαίτερα στην τεράστια απώλεια ελαιοδέντρων που απαιτήθηκε για την κατασκευή του αεροδρομίου.