ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Παρασκευή, 07/11/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Κόσμος»Γιατί χαμηλώνουμε τον ήχο από το ραδιόφωνο όταν χανόμαστε ή κάθε φορά που παρκάρουμε

    Γιατί χαμηλώνουμε τον ήχο από το ραδιόφωνο όταν χανόμαστε ή κάθε φορά που παρκάρουμε

    26/01/2025, 10:01 πμ3 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.
    Απαντες έχουμε παρατηρήσει ότι ενστικτωδώς την ώρα της οδήγησης χαμηλώνουμε το ραδιόφωνο όταν χανόμαστε ή όταν πρέπει να συγκεντρωθούμε στο τιμόνι, όπως την….κρίσιμη για πολλούς στιγμή του παρκαρίσματος. Αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλός μας δίνει προτεραιότητα στις αισθητηριακές εισροές, εστιάζοντας στα πιο κρίσιμα καθήκοντα, όπως η πλοήγηση σε άγνωστους δρόμους, εξηγούν οι ειδικοί. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι πραγματικά ικανός για πολυδιεργασία. Αλλάζει την προσοχή μεταξύ των εργασιών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση και αυξημένα ποσοστά σφαλμάτων, ειδικά σε πολύπλοκες ή άγνωστες καταστάσεις. Η μείωση των ακουστικών εισροών με την απενεργοποίηση του ραδιοφώνου βοηθά τον εγκέφαλο να διαθέσει περισσότερους πόρους στην οπτική και χωρική επεξεργασία, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ασφαλή οδήγηση και τον προσανατολισμό σε νέα περιβάλλοντα.

    Μας ενοχλούν και οι συνεπιβάτες;

    Το 1930, η Ένωση Κατασκευαστών Ραδιοφώνων άσκησε πιέσεις ισχυριζόμενοι ότι οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα αποσπούσαν περισσότερο την προσοχή του οδηγού από το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου.
    Η ακρόαση του ραδιοφώνου, υποστήριζαν, ήταν ασφαλέστερη από το να κοιτάζεις στον καθρέφτη. Ορισμένοι αντιτάχθηκαν σθεναρά στους ισχυρισμούς της βιομηχανίας, υποστηρίζοντας ότι τα ραδιόφωνα αυτοκινήτων αποσπούσαν την προσοχή και ήταν επικίνδυνα. Τα νομοθετικά σώματα των πολιτειών του Ιλινόις, της Μασαχουσέτης, της Νέας Υόρκης, του Νιου Τζέρσεϊ και του Οχάιο εξέτασαν το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων για τα ραδιόφωνα αυτοκινήτων, ενώ το 1935 οι νομοθέτες του Κονέκτικατ εισήγαγαν πράγματι ένα νομοσχέδιο που θα επέβαλε υψηλό πρόστιμο για την εγκατάσταση ραδιοφώνου – 50 δολάρια το 1935, που σήμερα είναι περίπου 1.100 δολάρια. Άλλοι εξέταζαν το ενδεχόμενο να καταστήσουν την εγκατάσταση ραδιοφώνου αυτοκινήτου έγκλημα [πηγές: Novak, Bureau of Labor Statistics].

    Είναι απειλή τα ραδιόφωνα;

    Μέχρι το 1939, όμως, κανείς δεν μελέτησε πραγματικά αν υπήρχε συσχέτιση μεταξύ των ραδιοφώνων αυτοκινήτων και των τροχαίων ατυχημάτων: Τα ραδιόφωνα αυτοκινήτων έπαιζαν ελάχιστο έως καθόλου ρόλο στα αυτοκινητιστικά ατυχήματα, διαπίστωσε το Princeton Radio Research Project [πηγή: Bijsterveld].

    Ο κανόνας των 15 δευτερολέπτων

    Πριν από δεκαετίες, η Εταιρεία Μηχανικών Αυτοκινήτων συμβούλευε τους οδηγούς να ακολουθούν τον κανόνα των 15 δευτερολέπτων. Δηλαδή, ένας οδηγός μπορεί να αποσπάται από μια δραστηριότητα μέσα στο αυτοκίνητο, όπως η συνομιλία με τους επιβάτες ή η ανάκτηση ενός αντικειμένου από το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου, για έως και 15 δευτερόλεπτα πριν η εργασία γίνει οπτική απόσπαση της προσοχής και καταστεί μη ασφαλής.
    Δεκαπέντε δευτερόλεπτα, μπορείτε να το φανταστείτε; Κάθε πέντε δευτερόλεπτα με ταχύτητα 55 mph (80 km/h) ένα αυτοκίνητο διανύει περίπου 360 πόδια (107 μέτρα), δηλαδή το μήκος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου. Τώρα πολλαπλασιάστε το επί τρία – αυτή είναι μεγάλη απόσταση που καλύπτεται χωρίς την προσοχή και την εστίαση του οδηγού στην οδήγηση. Σήμερα, τόσο η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) όσο και το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ (DOT) συνιστούν καμία δραστηριότητα μέσα στο αυτοκίνητο να μην διαρκεί περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα, διαφορετικά γίνεται αντιπερισπασμός [πηγές: Parkview Trauma Centers, Barth]. Πηγή: newsbomb.gr
    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΟι φόροι «πληγή» για τους ιδιοκτήτες ακινήτων
    επομενο Κινείται νομικά κατά εταιρείας για κακοτεχνία σε δρόμο ο Δήμος Ηρακλείου

    σχετικα νεα

    «Ανοικτός» δηλώνει ο Ντ. Τραμπ στην άρση των κυρώσεων που ζητεί το Ιράν

    07/11/2025, 8:52 πμ

    Το δικαίωμα στην άμβλωση απειλείται στην Ευρώπη, προειδοποιεί η Διεθνής Αμνηστία

    06/11/2025, 11:02 μμ

    Ξεκίνησαν νέοι βομβαρδισμοί του Ισραήλ στον Λίβανο

    06/11/2025, 10:01 μμ

    Η Κομισιόν παρουσίασε σχέδια για ταχύτερους και πιο συνδεδεμένους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη

    05/11/2025, 8:47 μμ

    Ιστορική εκλογική νίκη του Ζοχράν Μαμντάνι που εξελέγη δήμαρχος της Νέας Υόρκης

    05/11/2025, 2:33 μμ

    Η συνάντηση Ερντογάν –Τράμπ στο Λευκό Οίκο, η Διάσκεψη για τη Γάζα και οι γνωστικές μεροληψίες στην ελληνική δημόσια σφαίρα

    05/11/2025, 9:20 πμ
    Ροη ειδησεων

    Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ: Απέρριψε την εμπλοκή του ο Μ. Βορίδης – Τι κατέθεσε για την τεχνική λύση

    07/11/2025, 5:28 μμ

    Ο πρίγκιπας Ουίλιαμ υπογραμμίζει την ανάγκη αισιοδοξίας για τις παγκόσμιες περιβαλλοντικές προκλήσεις

    07/11/2025, 4:57 μμ

    «Το Σπίτι Μου»: Οι λύσεις που προσφέρουν τα φωτοβολταϊκά συστήματα

    07/11/2025, 4:28 μμ

    Μπόνους φόρου έως 16.000 ευρώ για όσους ανακαινίσουν το σπίτι φέτος και το 2026

    07/11/2025, 4:01 μμ

    Παρασκευή 07/11/2025

    07/11/2025, 3:28 μμ

    «Πλακώθηκα από το αυτοκίνητο, ένα τραπέζι και ένα δέντρο… λιποθύμησα»: Συγκλονίζει ο Φαρσαράκης για το τροχαίο στο Κολωνάκι

    07/11/2025, 3:15 μμ

    Άθως Δανέλλης: «Παράταση – αφιέρωμα στον Μανώλη Αναγνωστάκη – Σκέψεις για την Κρήτη του σήμερα»

    07/11/2025, 3:04 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}