Τέλη Ιουλίου ο δήμος Μινώα Πεδιαδος, αλλά και όλοι οι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής, προχωρούν σε προειδοποιητική κινητοποίηση αναφορικά με τις εργασίες γύρω από το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Μιλώντας σήμερα στην εκπομπή “Έχουμε Θέμα” στο Θέμα Κρήτης 103,1 και στο Χριστόφορο Παπαδάκη, ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου, κατηγόρησε την Πολιτεία, ότι δεν έχει κάνει τίποτα έξω από το αεροδρόμιο. Και τόνισε ότι οι διεκδικήσεις αφορούν στη συνολική ανασυγκρότηση της περιοχής.
“Έχουμε δύο προκλήσεις άμεσες. Μια που αφορά την αποκατάσταση των σεισμόπληκτων πολιτών. Την ανάπλαση των οικισμών. Και γενικότερα την ανασυγκρότηση από τις επιπτώσεις του σεισμού.
Η δεύτερη πρόκληση είναι το αεροδρόμιο, η κατασκευή του οποίου έχει προκαλέσει ανατροπή των δεδομένων της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Και πρέπει να υπάρξει εναρμόνιση. Και ένα αεροδρόμιο που υπόσχεται ανάπτυξη. Η ανάπτυξη αυτή πρέπει να αφορά και τον τόπο. Έτσι λοιπόν έχουμε το αεροδρόμιο ως πρόβλημα αλλά και ως ευκαιρία”.
Οι διεκδικήσεις
Αναφερόμενος στις διεκδικήσεις του δήμου Μινώα Πεδιάδος, ο Βασίλης Κεγκέρογλου δήλωσε: “Στη φάση που βρισκόμαστε σε σχέση με την ανασυγκρότηση, είναι υπέρ επείγον να αντιμετωπιστεί η μεγάλη καθυστέρηση, στην αδειοδότηση, ανοικοδόμηση και επισκευή των ιδιωτικών κτηρίων των σεισμόπληκτων. Είναι υπέρ επείγον να μας χρηματοδοτήσουν τα σχέδια ανάπλασης των οικισμών και βέβαια τις κατασκευές στη συνέχεια. Με δυο λόγια, έχουμε 49 περίπου δημοτικά κτήρια τα οποία είναι σεισμόπληκτα. Ο δήμος δεν έχει τη δυνατότητα να τα επισκευάσει και να τα ανακατασκευάσει.
Πρέπει να γίνει με τη στήριξη της Πολιτείας
Συνεχίζοντας, ο Βασίλης Κεγκέρογλου τόνισε την ανάγκη, το σχέδιο ανασυγκρότησης να συνδυαστεί με το σχέδιο ανάπτυξης. Σύμφωνα με το δήμαρχο Μινώα Πεδιάδας, “το σχέδιο ανάπτυξης προϋποθέτει πρώτα απ΄ όλα, να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη λειτουργία του αεροδρομίου.
Χθες ήταν ο υπουργός στην Περιφέρεια Κρήτης. Δεν άκουσα κουβέντα για τα αντιπλημμυρικά. Πρέπει να χρηματοδοτήσει με 60 εκατομμύρια ευρώ, αντιπλημμυρικά έργα γύρω από το αεροδρόμιο. Ο υπουργός ενδιαφέρεται μόνο για το “μέσα” του αεροδρομίου το οποίο όπως είπε έχει προχωρήσει κατά 35%. Αλλά το υπουργείο Υποδομών δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με το “έξω” του αεροδρομίου. Είναι το αρμόδιο υπουργείο. Τα μικρά αντιπλημμυρικά τα δικά μας, που έχουν μελετηθεί οφείλει να δώσει τη χρηματοδότηση να κατασκευαστούν. Τοπικές οδοί. Δημοτική και αγροτική οδοποιία. Έχει καταστραφεί είτε γιατί έχει διακοπεί για να προχωρήσει το έργο του αεροδρομίου και το καταλαβαίνουμε αυτό. Είτε από τη διέλευση των βαρέων οχημάτων. Τοπικές οδοί πρέπει να κατασκευαστούν καινούργιες για συνδέσουν το έργο με τη γύρω περιοχή. Εκτός από τον κεντρικό δρόμο που είναι Χερσόνησος – Καστέλι – Αρκαλοχώρι, άλλες τοπικές οδοί για να συνδεθεί η ευρύτερη περιοχή με το αεροδρόμιο, δεν υπάρχουν”.
Στο σημείο αυτό ο Βασίλης Κεγκέρογλου τόνισε πως ήδη λόγω του έργου η ευρύτερη περιοχή έχει αποκοπεί από τις προσβάσεις και δεν έχουν δημιουργηθεί παράλληλοι δρόμοι και δεν έχουν αποκατασταθεί οι συγκοινωνίες.
Εξάλλου, επισήμανε πως επειδή δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες σύνδεσης του Βιολογικού Καθαρισμού του νέου αεροδρομίου με τους κατά τόπους βιολογικούς, βλέπουμε να υπολειτουργούν οι Βιολογικοί Καστελίου και Θραψανού.
“Ακόμα και εκτός συρματοπλέγματος, ακόμα και σε θέματα που χρειάζονται για να λειτουργήσει το αεροδρόμιο, δεν έχει γίνει τίποτα”, σύμφωνα με τον ίδιο.
Ξεσηκώνονται κάτοικοι και φορείς
“Εμείς συναινέσαμε και αγκαλιάσαμε την πρόταση για το αεροδρόμιο με προϋποθέσεις. Όχι έτσι. Απλώς πρέπει να τις έχει καλά στο μυαλό του ο κ. Σταϊκούρας που ανέλαβε το υπουργείο από πέρυσι. Και αφορούν την εναρμόνιση της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της ευρύτερης περιοχής με τη λειτουργία του αεροδρομίου. Δεν θα αφήσουμε σε καμία περίπτωση να γίνει μαύρη τρύπα η περιοχή και να βλέπουμε αεροπλάνα να έρχονται και να φεύγουν χωρίς καμία σύνδεση με την οικονομική και κοινωνική ζωή. Δεν θα αφήσουμε να γίνει το αεροδρόμιο χωρίς να έχουν γίνει τα αντιπλημμυρικά γιατί θα πνιγούμε. Και άμα πνιγούμε σαν τη Θεσσαλία θα λένε “δεν το είχαμε υπολογίσει”. Όχι. Έχει υπολογιστεί. Είναι υπολογισμός του ίδιου του υπουργείου Υποδομών, που λέει ότι τουλάχιστον 51 εκατομμύρια ευρώ χρειάζονται για τα έργα τα αντιπλημμυρικά”.
Τέλος, ο Βασίλης Κεγκέρογλου τόνισε ότι η προειδοποιητική κινητοποίηση θα έχει το μήνυμα προς την κυβέρνηση ότι “η σιωπή τέλος. Για μας δεν είναι αυτοσκοπός οι κινητοποιήσεις. Οι κινητοποιήσεις είναι για να αναδείξουμε τα προβλήματα. Όταν ο υπουργός Υποδομών σε αντίθεση με άλλους υπουργούς με τους οποίους είμαστε σε διάλογο, αρνείται να μας δεχτεί, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει θέμα”.