Στις 15 Μαΐου αναμένεται να πάει προς συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας το ζήτημα των βελτιώσεων που έχουν προτείνει οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, σε σχέση με το νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, όπως δήλωσε μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 ο νομικός Ευριπίδης Κουκιαδάκης.
Όπως εξήγησε ο κ. Κουκιαδάκης μιλώντας στις Μαρία Σπυριδάκη και Μαρία Γιαμπουλάκη, υπάρχει πιθανότητα ο ανάδοχος να κάνει παρέμβαση υπέρ του δημοσίου και το θέμα να πάρει αναβολή.
Σε σχέση με τα αιτήματα των δήμων, ο κ. Κουκιαδάκης τόνισε ότι «αυτή τη στιγμή ζητείται υπογειοποίηση σε συγκεκριμένα τμήματα διότι απελευθερώνεται το Ηράκλειο και δίνονται και συγκεκριμένη χώροι πρασίνου» για να προσθέσει ότι «και οι δύο δήμοι ζητούν παράπλευρους δρόμους εντός των πόλεων και σε κάποια στιγμή εκτός πόλεων».
Παρ’ όλα αυτά διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με τη μελέτη, τις παράπλευρες οδούς οφείλει να τους κατασκευάσει ο Δήμος.
Ο κ. Κουκιαδάκης έκανε κριτική και επί της μελέτης λέγοντας πως η αδειοδοτημένη μελέτη είναι μη μελέτη, αφού τα αρμόδια μελετητικά γραφεία έχουν διαπιστώσει πως ο αρμόδιος Υπουργός δεν έχει δώσει τη σχετική εξουσιοδότηση στων αρμόδιο Γενικό Διευθυντή, οπότε είναι σαν να μην υπάρχει έγκριση επ’ αυτής.
Την ίδια στιγμή ο κ. Κουκιαδάκης εξηγεί ότι ο δρόμος που θα κατασκευαστεί θα έχει όριο 120 χιλιομέτρων την ώρα ως αυτοκινητόδρομος ή κοντά στα 120 χιλιόμετρα αν τεθούν περιορισμοί. Για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Ηρακλείου του 2003 ωστόσο ο ίδιος δρόμος θεωρείται αστικός, οπότε οι κινήσεις επ’ αυτού πρέπει να περιορίζονται στα 50 χιλιόμετρα ανά ώρα.
«Με τι ταχύτητα θα κινείται κάποιος σε αυτό τον άξονα; Με 120 ή με 50 χιλιόμετρα;» διερωτάται ο κ. Κουκιαδάκης.