«Η κυβέρνηση ντιλάρει με τους φίλους παραχωρησιούχους πηγαίνοντας πολύ πίσω την αναπτυξιακή προοπτική της Κρήτης» δήλωσε μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 και στους δημοσιογράφους Γιάννη Ζωράκη και Δημήτρη Πιτσουλάκη, ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Ηρακλείου κ. Χάρης Μαμουλάκης.
Ο κ. Μαμουλάκης τόνισε πως η πραγματικότητα στην Κρήτη προσκρούει μετωπικά με την επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης, αφού έχουν περάσει πέντε ολόκληρα χρόνια και η χώρα δεν έχει δει ούτε ένα σοβαρό έργο να εκτελείται, αλλά ούτε και να σχεδιάζεται.
«Το τμήμα από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο που και χθες θέλησε να διαφημίσει ξανά η κυβέρνηση, αποτελεί μια ιλαροτραγωδία η οποία μάλιστα αφορά μόλις το 6% του συνολικού έργου του ΒΟΑΚ, που παρότι «έχει συμβασιοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 δεν έχουμε την παραμικρή εκτέλεση. Ούτε ένα ευρώ δεν έχει υλοποιηθεί» δήλωσε ο κ. Μαμουλάκης για να προσθέσει:
«Γιατί; Γιατί οι άριστοι του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη ξέχασαν τις απαλλοτριώσεις. Κι όπως είναι γνωστό η απαλλοτρίωση είναι προαπαιτούμενο εκτέλεσης. Αυτή η προσέγγιση είναι απαράδεκτη εν έτη 2024. Και δεν είναι μόνο αυτό: Το πράγμα γίνεται καλύτερο με το τμήμα από Νεάπολη μέχρι Άγιο Νικόλαο. Απ’ ότι φαίνεται ο ανάδοχος διεκδικεί αποζημίωση. Και έργο δεν βλέπουμε και θα πληρώσουμε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, διότι παρ’ όλο που έχει εγκατασταθεί στο έργο, δεν έχει εκτελεστεί τίποτα με υπαιτιότητα του ελληνικού δημοσίου. Και καλούμαστε εμείς να πληρώσουμε διότι η κυβέρνηση δεν έδωσε χώρο στον εργολάβο να εκτελέσει τις εργασίες».
Σύνδεση με Μεσαρά
Μεγάλη έμφαση δίνεται τόσο από τον κ. Μαμουλάκη, όσο και από τον ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα της σύνδεσης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι με την Μεσαρά. Όπως τόνισε ο κ. Μαμουλάκης, θεωρείται αδιανόητο για τα δεδομένα του 2024 να μην υπάρχει σχεδιασμός διασύνδεσης του αεροδρομίου με όλη την Κρήτη και ειδικότερα με την περιοχή της Μεσαράς που φιλοξενεί πάνω από 40.000 μόνιμους κατοίκους, αλλά και πάνω από 1.000.000 κατά τους θερινούς μήνες.
Ο κ. Μαμουλάκης ανέφερε πως στο πλαίσιο των παρεμβάσεων του βρήκε μια πολύ ενδιαφέρουσα προμελέτη που είχε εκτελεστεί για την Περιφέρεια και περιλαμβάνει μια εναλλακτική όδευση προς τη Μεσαρά, μέσω των Δήμων Μινώα Πεδιάδος και Αρχανών Αστερουσίων.
«Βρήκαμε μια ενδιαφέρουσα προμελέτη. Που συνδέει το Καστέλι Πεδιάδος με το Καστέλι στη Μεσαρά δίπλα στον Απομαρμά. Αν η κυβέρνηση τρέξει λίγο το θέμα των μελετών, θεωρούμε ότι προλαβαίνει ακόμα και τώρα να δώσει λύσεις» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαμουλάκης για να επεξηγήσει:
«Πρόκειται για μια προμελέτη που φθάνει πολύ κοντά στη μελέτη, που καταρτίστηκε για την Περιφέρεια μέσω ενός πολύ έγκριτου μελετητικού γραφείου με τους εκπροσώπους του οποίου και θα βρεθώ προκειμένου να πιέσουμε για το ζήτημα.
Έχει κυκλοφοριακές συνδέσεις, περιβαλλοντικούς όρους, έχει προϋπολογισμό έργων υποδομής οδοποιίας, η οποία και προβλέπει οδεύσεις από την περιοχή του Αρκαλοχωρίου με οδεύσεις μέσω του Δήμου Αρχανών Αστερουσίων.
Και δεν είναι μόνο η σύνδεση αυτή κάθε αυτή, αλλά και οι προοπτικές που δημιουργούνται στη λογική μιας ισόρροπης ανάπτυξης».
Μέσο σταθερής τροχιάς
Ιδιαίτερα επικριτικός ήταν ο κ. Μαμουλάκης σε σχέση με το θέμα του Μέσου Σταθερής Τροχιάς για το αεροδρόμιο, αφού όπως υποστήριξε, πρόκειται για μια αναγκαιότητα που αναγνωρίζει όλη η Ελλάδα, αλλά δεν αναγνωρίζουν οι εργολάβοι της χώρας που «ντιλάρουν» με την κυβέρνηση.
«Όταν είχαμε θέσει το θέμα στον Κώστα Αχ. Καραμανλή η απάντηση ήταν απλή, ξεκάθαρη και αρνητική για το τρένο» δήλωσε ο κ. Μαμουλάκης προσθέτοντας:
«Για μας η αιτιολογία, είναι πως η κυβέρνηση απλά έχει ντιλάρει με τους παραχωρησιούχους, οι οποίοι και θα χάσουν έσοδα από τα διόδια οπότε δεν το επιθυμεί. Εμάς όμως μας ενδιαφέρει μια κοινωνική ισορροπία. Όλη η Ευρώπη κινείται στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και η Ευρωπαϊκή Ένωση μάλιστα ψηφίζει μεθαύριο νέο κανονισμό για την ενίσχυση των τρένων κι εμείς δεν ασχολούμαστε καν γιατί οι φίλοι μας οι εργολάβοι δεν επιθυμούν τα τρένα. Αυτή η νοοτροπία πρέπει να αλλάξει. Κι αυτές οι νοοτροπίες μας χρεωκόπησαν. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την Κρήτη η δημιουργία ενός προαστικού Ηρακλείου όπως τον έχουμε ονομάσει που να γίνει εφαλτήριο για τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς σε όλη την Κρήτη».
Προβλήματα
Απαντήσεις και σε σχέση με τα προβλήματα που πιθανόν δημιουργεί η επένδυση του τρένου, με βάση τα όσα ισχυρίζεται η κυβέρνηση, έδωσε ο Χάρης Μαμουλάκης.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 μεταξύ άλλων δήλωσε:
«Είναι μια λύση φιλοπεριβαλλοντική και είναι κρίμα από την κυβέρνηση να επικαλούνται αστείους τεχνικούς λόγους. Δεν υπάρχει θέμα κλίσεων. Το τρένο θα είναι ηλεκτρικό. Ούτε θέμα απαλλοτριώσεων υπάρχουν.
Σε σχέση με το κόστος: Το κόστος έχει προϋπολογιστεί σε 300 περίπου εκατομμύρια ευρώ και παρουσιάζεται ως απαγορευτικό, όταν μόλις πρόσφατα η κυβέρνηση ενέκρινε 210 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης σε ιδιωτική εταιρία τουρκικών συμφερόντων για να αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τη Γερμανία. Δίνουμε λοιπόν σε μια εταιρία τουρκικών συμφερόντων 210 εκατομμύρια, όταν δεν δίνουμε δώρο Πάσχα, όταν δεν δεχόμαστε τα δίκαια αιτήματα των αγροτών που στην ουσία χρειάζονταν 135 εκατομμύρια κι εξαϋλώνουμε το Ταμείο Ανάκαμψης σε 5 ΑΦΜ, διακυβεύοντας ένα δίκαιο μέλλον για τα παιδιά μας. Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ δεν το θέλουμε αυτό. Και δεν πιστεύουμε πως αυτές οι συμπεριφορές τιμούν τους κυβερνώντες, που δίνουν επαναλαμβάνω και το τονίζω 210 εκατομμύρια σε μια εταιρία Τούρκικων συμφερόντων.
Εμείς δεν θέλουμε ανάπτυξη για 5 ΑΦΜ στην Ελλάδα. Θέλουμε γενναία ανάπτυξη για την Κρήτη και ισόρροπη ανάπτυξη για τη χώρα. Δεν μπορεί η Κρήτη να συμμετέχει με ποσοστό 14 % στο εθνικό ΑΕΠ, όταν ο πληθυσμός της είναι 8 % και να μην λαμβάνει την ανάπτυξη που τις αξίζει. Θέλουμε δίκαιη ανάπτυξη και δίκαιη κοινωνία.