Η Ιαπωνία βλέπει τον πληθυσμό της να συρρικνώνεται με ρυθμούς που προκαλούν ανησυχία για το μέλλον της οικονομίας και της κοινωνίας της.
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι μέσα σε πέντε χρόνια η χώρα έχασε περίπου τρία εκατομμύρια κατοίκους, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη δημογραφική πτώση των τελευταίων δεκαετιών.
Οι γεννήσεις παραμένουν χαμηλές, ο πληθυσμός γερνά και οι προσπάθειες ενίσχυσης των οικογενειών μέχρι στιγμής δεν αλλάζουν την εικόνα. Την ίδια ώρα, η περιορισμένη μεταναστευτική πολιτική δυσκολεύει την ανανέωση του εργατικού δυναμικού.
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι το δημογραφικό δεν είναι πλέον ένα μελλοντικό πρόβλημα αλλά μια πραγματικότητα που ήδη επηρεάζει την αγορά εργασίας, την παραγωγή και τη βιωσιμότητα του κοινωνικού κράτους.










