Χειρότερες από την αρχή της πανδημίας εξελίσσονται οι επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με έκθεση της κορυφαίας ναυτιλιακής συμβουλευτικής εταιρείας Sea-Intelligence.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι η μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας έχει ήδη μεγαλύτερο αντίκτυπο στην παράδοση – παραλαβή εμπορευματοκιβωτίων, από την εποχή του κορωνοϊού.
Οι κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων των Maersk, Hapag-Lloyd και της Mediterranean Shipping Company (MSC), έχουν αναστείλει όλες τις δραστηριότητές τους στην Ερυθρά Θάλασσα για να αποτρέψουν επιθέσεις στα πλοία τους, τα οποία πρέπει τώρα να περάσουν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να φτάσουν στην Ευρώπη, αυξάνοντας τη διαδρομή από δύο έως τρεις εβδομάδες.
Το κόστος ενός εμπορευματοκιβωτίου μήκους 12,19 μέτρων για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα και την Ανατολική Ασία στη βόρεια Ευρώπη έχει τριπλασιαστεί από τις 22 Δεκεμβρίου και εκτοξεύθηκε στα 5.410 δολάρια, σύμφωνα με την πλατφόρμα logistics Freightos.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Sea-Intelligence, Άλαν Μέρφι, η τρέχουσα μείωση της ναυτιλιακής ικανότητας είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τα τελευταία χρόνια. «Για να ξεπεράσουν το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, οι ναυτιλιακές εταιρείες χρειάζονται ένα ή δύο επιπλέον πλοία για να καλύψουν τις καθυστερήσεις», εξήγησε ο Mέρφι. Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει πλέον διαθέσιμα νέα πλοία, αλλά κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού όλα τα πλοία χρησιμοποιήθηκαν καθώς η ζήτηση έφτασε στο υψηλό όλων των εποχών. Σύμφωνα με τη Sea Intelligence και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, περίπου το 10% του παγκόσμιου στόλου δεν χρησιμοποιείται επί του παρόντος.
Ο Μέρφι αναμένει από τις ναυτιλιακές εταιρείες να προσθέσουν περισσότερα πλοία μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά στις αρχές Φεβρουαρίου. «Είναι προς το συμφέρον όλων να έχουμε μια λύση στο Σουέζ», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Sea-Intelligence.