Πτώση των κρατήσεων για τη θερινή σεζόν του 2024 και άνοδο την περίοδο της Άνοιξης και του Φθινοπώρου καταγράφει για δεύτερη συνεχή χρονιά ο γαλλικός τουριστικός πράκτορας Atalante, που βρίσκεται υπό την “ομπρέλα” του ομίλου Altai.
Ο tour operator που ειδικεύεται στα ταξίδια περιπέτειας σε μικρές ομάδες, ο οποίος δραστηριοποιείται από το 1986, καταγράφει αυξήσεις έως και 1.000% στην τουριστική ζήτηση για τον μήνα Οκτώβριο, ανάλογα με τον προορισμό, όταν τον Αύγουστο σημειώνει απώλειες που ανέρχονται ακόμη και στο 57%. Στην πραγματικότητα, ο Atalante βλέπει πολύ ισχυρή ζήτηση στα άκρα της σεζόν.
Η τάση αυτή αντανακλά το γεγονός ότι οι Γάλλοι χάνουν το ενδιαφέρον τους για τις παραδοσιακές διακοπές σε προορισμούς στον νότο, καθώς αυτοί είναι επιρρεπείς στους καύσωνες.
Εν τω μεταξύ, ο Atalante διαπιστώνει 13% λιγότερες κρατήσεις για τον Ιούλιο του 2024, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023. Ενώ, η συνολική ζήτηση για τον Σεπτέμβριο είναι αυξημένη κατά 22%, σε σχέση με πέρυσι.
Αυτή η τάση αποδεικνύει ότι οι Γάλλοι επιλέγουν τα ταξίδια εκτός σεζόν και αποφεύγουν τα ταξίδια στους καλοκαιρινούς, παραδοσιακούς, τουριστικούς προορισμούς.
Ενδεικτικά, σε σύγκριση με το 2023, καταγράφεται 25% μείωση των κρατήσεων για την Τουρκία εφέτος τον Αύγουστο, αλλά αύξηση 400% τον Σεπτέμβριο. Συνολικά, η χώρα καταγράφει αύξηση 46% στις αναχωρήσεις.
Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στη Μαδέρα, όπου οι κρατήσεις το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου εφέτος σημειώνουν μείωση, όμως η ζήτηση τον Ιούνιο ανέρχεται στο 60% και τον Σεπτέμβριο “εκτοξεύεται” κατά 550%, με αύξηση 29% στις αναχωρήσεις μέχρι σήμερα, σε σχέση με το 2023.
Σύμφωνα με τον διευθυντή πωλήσεων του Atalante, Paulin Badufle, σε ορισμένους προορισμούς η τάση αυτή είναι ακόμη ισχυρότερη, όπως για παράδειγμα στη Ναμίμπια, όπου οι κρατήσεις εμφανίζονται αυξημένες κατά 243% τον Σεπτέμβριο και κατά 1.000% τον Οκτώβριο, σε σχέση με τους αντίστοιχους περυσινούς μήνες.