Απαντες έχουμε παρατηρήσει ότι ενστικτωδώς την ώρα της οδήγησης χαμηλώνουμε το ραδιόφωνο όταν χανόμαστε ή όταν πρέπει να συγκεντρωθούμε στο τιμόνι, όπως την….κρίσιμη για πολλούς στιγμή του παρκαρίσματος.
Αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλός μας δίνει προτεραιότητα στις αισθητηριακές εισροές, εστιάζοντας στα πιο κρίσιμα καθήκοντα, όπως η πλοήγηση σε άγνωστους δρόμους, εξηγούν οι ειδικοί.
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι πραγματικά ικανός για πολυδιεργασία. Αλλάζει την προσοχή μεταξύ των εργασιών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση και αυξημένα ποσοστά σφαλμάτων, ειδικά σε πολύπλοκες ή άγνωστες καταστάσεις.
Η μείωση των ακουστικών εισροών με την απενεργοποίηση του ραδιοφώνου βοηθά τον εγκέφαλο να διαθέσει περισσότερους πόρους στην οπτική και χωρική επεξεργασία, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ασφαλή οδήγηση και τον προσανατολισμό σε νέα περιβάλλοντα.
Μας ενοχλούν και οι συνεπιβάτες;
Το 1930, η Ένωση Κατασκευαστών Ραδιοφώνων άσκησε πιέσεις ισχυριζόμενοι ότι οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα αποσπούσαν περισσότερο την προσοχή του οδηγού από το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου.
Η ακρόαση του ραδιοφώνου, υποστήριζαν, ήταν ασφαλέστερη από το να κοιτάζεις στον καθρέφτη. Ορισμένοι αντιτάχθηκαν σθεναρά στους ισχυρισμούς της βιομηχανίας, υποστηρίζοντας ότι τα ραδιόφωνα αυτοκινήτων αποσπούσαν την προσοχή και ήταν επικίνδυνα. Τα νομοθετικά σώματα των πολιτειών του Ιλινόις, της Μασαχουσέτης, της Νέας Υόρκης, του Νιου Τζέρσεϊ και του Οχάιο εξέτασαν το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων για τα ραδιόφωνα αυτοκινήτων, ενώ το 1935 οι νομοθέτες του Κονέκτικατ εισήγαγαν πράγματι ένα νομοσχέδιο που θα επέβαλε υψηλό πρόστιμο για την εγκατάσταση ραδιοφώνου – 50 δολάρια το 1935, που σήμερα είναι περίπου 1.100 δολάρια. Άλλοι εξέταζαν το ενδεχόμενο να καταστήσουν την εγκατάσταση ραδιοφώνου αυτοκινήτου έγκλημα [πηγές: Novak, Bureau of Labor Statistics].
Είναι απειλή τα ραδιόφωνα;
Μέχρι το 1939, όμως, κανείς δεν μελέτησε πραγματικά αν υπήρχε συσχέτιση μεταξύ των ραδιοφώνων αυτοκινήτων και των τροχαίων ατυχημάτων: Τα ραδιόφωνα αυτοκινήτων έπαιζαν ελάχιστο έως καθόλου ρόλο στα αυτοκινητιστικά ατυχήματα, διαπίστωσε το Princeton Radio Research Project [πηγή: Bijsterveld].
Ο κανόνας των 15 δευτερολέπτων
Πριν από δεκαετίες, η Εταιρεία Μηχανικών Αυτοκινήτων συμβούλευε τους οδηγούς να ακολουθούν τον κανόνα των 15 δευτερολέπτων. Δηλαδή, ένας οδηγός μπορεί να αποσπάται από μια δραστηριότητα μέσα στο αυτοκίνητο, όπως η συνομιλία με τους επιβάτες ή η ανάκτηση ενός αντικειμένου από το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου, για έως και 15 δευτερόλεπτα πριν η εργασία γίνει οπτική απόσπαση της προσοχής και καταστεί μη ασφαλής.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.