Ο κυβερνήτης του φορτηγού πλοίου που προσέκρουσε στη μοιραία γέφυρα της Βαλτιμόρης είχε ζητήσει βοήθεια με ρυμουλκό, πριν από την τραγωδία. Το πλοίο που έχει ακινητοποιηθεί μέχρι νεοτέρας στο λιμάνι της πόλης μετέφερε επικίνδυνα υλικά
Ο κυβερνήτης του φορτηγού πλοίου που κατέρριψε μια γέφυρα αυτοκινητόδρομου στο λιμάνι της Βαλτιμόρης ζήτησε βοήθεια με ρυμουλκό και ανέφερε απώλεια ρεύματος λίγα λεπτά νωρίτερα, δήλωσαν ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι ασφαλείας την Τετάρτη, επικαλούμενοι ηχητικά στοιχεία από το λεγόμενο «μαύρο κουτί» του πλοίου, το μηχάνημα εγγραφής.
Ο επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών είπε επίσης ότι η γέφυρα Francis Scott Key, μια αρτηρία κυκλοφορίας πάνω από το λιμάνι που χτίστηκε το 1976, δεν είχε έξτρα πρόβλεψη δομικής αντοχής που είναι κοινή σε νεότερα κτίσματα, καθιστώντας την πιο ευάλωτη σε μια καταστροφική κατάρρευση.
Νέες πληροφορίες για τη μοιραία καταστροφή προέκυψαν μια ημέρα αφότου το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali με σημαία Σιγκαπούρης που έπλεε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης με προορισμό τη Σρι Λάνκα ανέφερε ότι έχασε την ισχύ και την ικανότητα ελιγμών του πριν προσκρούσει σε έναν πυλώνα στήριξης της γέφυρας.