Το στοίχημα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση επιδιώκει να κερδίσει η κυβέρνηση μέσα από μια σειρά πρωτοβουλιών, οι οποίες συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Κορωνίδα της συγκεκριμένης προσπάθειας αποτελεί το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά, ο τρίτος κύκλος του οποίου μόλις ξεκίνησε με αυξημένο ποσό επιδότησης σε σχέση με τον προηγούμενο κύκλο. Στόχος είναι να προσελκύσει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό δικαιούχων, οι οποίο επιθυμούν να κάνουν το βήμα στην ηλεκτροκίνηση μέσα από την αγορά ενός αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας.
Το ποσό της επιδότησης
Ειδικότερα, το ποσό της επιδότησης για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που δικαιούνται τα φυσικά πρόσωπα αυξάνεται πλέον σε 9.000 ευρώ (από 8.000 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα) ενώ εάν συνδυαστεί με την απόσυρση του παλαιού οχήματος, η οποία επιβραβεύεται με το ποσό των 2.000 ευρώ, τότε η συνολική επιδότηση φθάνει σε 11.000 ευρώ.
Σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με το προηγούμενο Κινούμαι Ηλεκτρικά είναι ότι ο ενδιαφερόμενος πολίτης θα πρέπει πρώτα να προχωρήσει στην αγορά του ηλεκτρικού οχήματος και αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία, στη συνέχεια υποβάλλει στη σχετική πλατφόρμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μαζί με το τιμολόγιο ή την απόδειξη αγοράς προκειμένου να λάβει την επιδότηση. Συνολικά ο προϋπολογισμός του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 ανέρχεται σε 33 εκατ. ευρώ, τα οποία θα είναι διαθέσιμα για τους επόμενους 10 μήνες (μέχρι τον Απρίλιο του 2025).
Για ειδικές κατηγορίες προβλέπονται επιπλέον επιδοτήσεις όπως για ΑμεΑ, το ύψος της επιπλέον επιδότησης, φτάνει τα 1.000 ευρώ, για νέους με ηλικία έως 29 ετών επίσης υπάρχει επιπλέον επιδότηση, 1.000 ευρώ και για πολύτεκνες οικογένειες, η επιδότηση ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και μπορεί να φτάσει τα 4.000 ευρώ επιπλέον, συνολικά.
Η έλλειψη επαρκούς δικτύου σταθμών φόρτισης
Αγκάθι, ωστόσο, σε όλο αυτό το εγχείρημα αποτελεί η έλλειψη ουσιαστικών υποδομών φόρτισης σε όλη την ελληνική επικράτεια, όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς με γνώση επί του θέματος. Γιατί όπως λένε, ευπρόσδεκτα είναι, από τη μια πλευρά, τα οικονομικά κίνητρα, ωστόσο μπορεί να πέσουν στο κενό λόγω της απουσίας των κατάλληλων υποδομών για τη φόρτιση των εν λόγω οχημάτων. Δεν είναι άλλωστε λίγοι οι πολίτες που διστάζουν να προχωρήσουν στην απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου καθώς προβληματίζονται για τον εάν θα υπάρχουν διαθέσιμοι σταθμοί για τη φόρτισή του σε διάφορα σημεία ανά την Ελλάδα. Επί του παρόντος, η ανάπτυξη ενός δικτύου με σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο, κάτι που λειτουργεί εν μέρει αποτρεπτικά για τους πολίτες, οι οποίοι κατά τα άλλα ενδιαφέρονται να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Να σημειωθεί ότι η αγορά φορτιστή για οικιακή χρήση επιδοτείται με 500 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι δικαίωμα στην επιδότηση έχουν και τα νομικά πρόσωπα (για παράδειγμα εταιρείες), ωστόσο μειώνεται το ύψος κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης.
Εκτός του αυτοκινήτου, επιδοτείται, επίσης, η αγορά ηλεκτρικού ποδήλατου, μοτοσυκλέτας και τρίκυκλου. Το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 παίρνει σκυτάλη από το Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, μέσω του οποίου προβλέπεται ότι θα έχουν δοθεί 55 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις μέχρι το τέλος του 2024. “Ως το τέλος του χρόνου, στόχος μας είναι να δώσουμε σε επιδοτήσεις άλλα 20 εκατ. ευρώ ενώ μόλις αυτή την εβδομάδα θα καταβληθούν επιπλέον 1,8 εκατ. ευρώ σε 478 δικαιούχους”, σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στο πλαίσιο ενημέρωσης για το λανσάρισμα της τρίτης φάσης του προγράμματος.
Πηγή: capital.gr