Η πρωταθλήτρια Ευρώπης, η Ρεάλ Μαδρίτης, πήρε πίσω το στέμμα της ως ο ακριβότερος σύλλογος στον κόσμο, ενώ κατατάσσεται επίσης μεταξύ των ισχυρότερων εμπορικών σημάτων παγκοσμίως, ξεπερνώντας διάσημα ονόματα όπως η Google, η Coca-Cola, η Ferrari, και η Rolex.
Οι Μαδριλένοι σύμφωνα με τα δεδομένα μελέτης του Brand Finance -της κορυφαίας εταιρείας συμβούλων αποτίμησης εμπορικών σημάτων στον κόσμο- παρουσίασαν αύξηση αξίας κατά 16%, φτάνοντας στα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ, στέλνοντας στη δεύτερη θέση, τη νικήτρια του 2023 Μάντσεστερ Σίτι, η οποία με τη σειρά της είχε αύξηση της αξίας της κατά 7% στα 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η Μπαρτσελόνα διατηρεί την 3η θέση της κατάταξηςπαρά τα σοβαρά οικονομικά προβλήματά της.
Η αγγλική Premier League έχοντας τις περισσότερες ομάδες (17) από οποιοδήποτε πρωτάθλημα στην κατάταξη τοπ-50, διατηρεί τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τη Λίβερπουλ στην πρώτη πεντάδα.
Η εξαιρετική δυναμική της Ρεάλ Μαδρίτης προέρχεται από τις τέλειες βαθμολογίες σε διάφορες μετρήσεις στην έρευνα της «Brand Finance», συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων ομάδας, των γηπέδων και των χορηγιών. Οι στρατηγικές επενδύσεις της Ρεάλ Μαδρίτης σε παίκτες σταρ όπως ο Κιλιάν Μπαπέ και ο Τζουντ Μπέλιγχαμαναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τα έσοδα ρεκόρ μέσω της αύξησης των πωλήσεων σε εισιτήρια κι εμπορεύματα, ενώ θα ενισχύσουν την παγκόσμια προβολή και τη συμμετοχή των φιλάθλων.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά οι εταιρείες ρίχνουν δισεκατομμύρια σε χορηγίες ομάδων. Η παγκόσμια αγορά χορηγιών ποδοσφαίρου αποτιμήθηκε σε 39,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 και προβλέπεται να ανέλθει σε 57,9 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2032.
Η Μάντσεστερ Σίτι ακολουθεί τη Ρεάλ Μαδρίτης ως ο δεύτερος πιο ακριβός σύλλογος, μετά από μια χρονιά εξαιρετικής επιτυχίας εντός γηπέδου. Στα τέλη του 2023, η Σίτι έγινε η πρώτη αγγλική ομάδα που κατέκτησε ταυτόχρονα τίτλους Premier League, FA Cup, UEFA Champions League, UEFA Super Cup και FIFA World Cup Club. Αυτό το ιστορικό επίτευγμα αύξησε σημαντικά τα εμπορικά έσοδα και τα έσοδα των αγώνων, ενισχύοντας την οικονομική δύναμη του συλλόγου.
Το βάθρο ολοκληρώνει η Μπαρτσελόνα, η αξία της οποίας αυξήθηκε κατά 12% στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ παρά τις σημαντικές οικονομικές προκλήσεις και ιδίως το περιορισμένο ανώτατο όριο αποδοχών της. Αυτό το ανώτατο όριο περιορίζει σοβαρά την ικανότητα της Μπαρτσελόνα να αποκτά και να διατηρεί κορυφαίους παίκτες για την επερχόμενη σεζόν 2024/25, επηρεάζοντας δυνητικά την απόδοση, την ανταγωνιστικότητα και την απήχηση στους χορηγούς εντός γηπέδου.
Η αγγλική Premier League εκτός από τους περισσότερους συλλόγους (17) στην κατάταξη των τοπ-50, καθώς και μακράν την υψηλότερη αξία από οποιοδήποτε άλλο πρωτάθλημα, στα 8,1 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τα 4,5 δισ. ευρώ της La Liga στη δεύτερη θέση.
Έξι από αυτούς τους συλλόγους εμφανίζονται στην πρώτη 10άδα, με την Mάντσεστερ Γιουνάιτεντ (αύξηση 3% στα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ) και τη Λίβερπουλ (αύξηση της αξίας 1,5% σε 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ) να διατηρούν την 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Άρσεναλ, Τότεναμ και Τσέλσι διατηρούν την 8η, 9η και 10η θέση, αντίστοιχα.
Η Παρί Σεν Ζερμέν (αύξηση 7% της αξίας στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ) έπεσε κατά μία θέση και κατατάχθηκε στην 7η θέση, με τη Μπάγερν Μονάχου(αύξηση αξίας 12% στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ) τώρα στην 6η θέση.
Συγκεκριμένα, η αποχώρηση των παγκόσμιων σούπερ σταρ Μέσι, Νεϊμάρ και Μπαπέ αναμένεται να επηρεάσει την εμπορική προοπτική του συλλόγου, οδηγώντας πιθανώς σε μειωμένες πωλήσεις εμπορευμάτων, μειωμένες αξίες χορηγιών και πιθανή μείωση της συμμετοχής των διεθνών φιλάθλων.
Η Λεβερκούζεν, η αξία της οποίας αυξήθηκε κατά 72% στα 333,6 εκατομμύρια ευρώ, σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στον πίνακα. Ο σύλλογος πέτυχε ιστορικά ορόσημα το 2024, κερδίζοντας τον πρώτο του τίτλο στην Bundesliga και το Κύπελλο Γερμανίας.