Νέες πρωτοβουλίες στη μάχη κατά της ακρίβειας θα ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Όπως εκτιμά η αγορά, σύμφωνα με δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα μέτρα που εφαρμόζονται το τελευταίο δεκαήμερο λειτουργούν τόσο σταθεροποιητικά για τις τιμές και αποθαρρυντικά για ανατιμήσεις όσο και, σταδιακά, οδηγούν στις απαραίτητες μειώσεις στο ράφι για προϊόντα αναγκαία για την διαβίωση του νοικοκυριού. Ωστόσο, όπως έχει επισημάνει, πολλές φορές, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μάχη κατά της ακρίβειας δεν σταματά.
Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, στις 15 Μαρτίου, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναμένεται να υπάρξουν ανακοινώσεις στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης του ρόλου του καταναλωτή στη μάχη κατά της ακρίβειας. Οι αλλαγές που σχεδιάζονται αφορούν στην πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου Αγοράς e-Καταναλωτής.
Η πλατφόρμα αναβαθμίζεται, γίνεται πιο χρηστική και ευέλικτη και δίνεται μεγαλύτερη σημασία στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταναλωτές θα μπορούν να ελέγχουν 3.000 με 3.500 κωδικούς προϊόντων, καινούργιους αλλά και επικαιροποιημένους ενώ η διαδικασία της ένταξης όσο το δυνατόν, περισσότερων κωδικών δεν σταματάει. Πάντως, για το αμέσως επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της αύξησης των κωδικών, έμφαση δίνεται στη δυνατότητα ανάγνωσής τους, απευθείας, από το web site του κάθε eshop, δηλαδή δεν θα χρειάζεται η διαδικασία την κατάθεσης τιμοκαταλόγων καθώς θα αξιοποιηθεί ο γραμμωτός κώδικας.
Σε αυτό το πλαίσιο, άμεσα, θα εκδοθεί η απαραίτητη υπουργική απόφαση για την υποχρεωτικότητα της ανάρτησης των κωδικών barcode από όλα τα eshop, είτε είναι grocery, είτε μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα κτλ. στο πλαίσιο της διαφάνειας αλλά και της αυτοματοποίησης της συλλογής δεδομένων.