Το 2023 σημαδεύτηκε από τραγικά γεγονότα και πρωτοφανείς προκλήσεις για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ξεκινώντας από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο, έως τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου, η αξιοπιστία του σιδηροδρομικού δικτύου υπέστη σοβαρό πλήγμα.
Σταθμός Λάρισας: Θύμα των πλημμυρών
Πέρα από το δυστύχημα στα Τέμπη, η καταστροφή του σταθμού τηλεδιοίκησης Λάρισας από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023, αποτέλεσε ένα ακόμα καίριο πλήγμα. Ο σταθμός, ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία του δικτύου, υπέστη σοβαρές ζημιές, θέτοντας εκτός λειτουργίας την τηλεδιοίκηση σε τμήμα του βασικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Συνέπειες της καταστροφής:
- Διακοπή κυκλοφορίας: Η κυκλοφορία επιβατικών και εμπορικών συρμών στον Θεσσαλικό σιδηρόδρομο, αλλά και σε τμήμα του βασικού άξονα της χώρας, διακόπηκε για 4,5 μήνες.
- Περιορισμός δρομολογίων: Ακόμα και μετά την αποκατάσταση, η κυκλοφορία δεν επανήλθε πλήρως. Σήμερα, δρομολογούνται 4 ζεύγη επιβατικών αμαξοστοιχιών αντί για 6 που λειτουργούσαν πριν το δυστύχημα.
- Μειωμένη ταχύτητα: Στο τμήμα Λάρισα-Δομοκός, όπου έχει αποκατασταθεί προσωρινά μία γραμμή κυκλοφορίας, η μέγιστη ταχύτητα έχει περιοριστεί στα 80 χλμ./ώρα.
Η χρονιά 2023 έφερε στο φως τα σοβαρά προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Η καταστροφή του σταθμού τηλεδιοίκησης Λάρισας από τις πλημμύρες, λειτούργησε ως καταλύτης, αποκαλύπτοντας την ευθραυστότητα και την ανάγκη για άμεσες λύσεις.