Μπορεί να ακούγεται παράλογο, όμως δεν είναι. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται με βάση την εμπειρία του χρόνων, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Ηρακλείου κ. Γιώργος Βουρεξάκης, ο οποίος και υποστηρίζει πως η κατασκευή του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα θα μπορούσε να δώσει μια για πάντα λύση στα προβλήματα υδροδότησης του Ηρακλείου, αλλά και να απαντήσει στο θέμα της ολοκληρωμένης διαχείρισης των υδάτων.
Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ ο κ. Βουρεξάκης, το βασικό πρόβλημα για τη μη ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτων σε όλη την Κρήτη σχετίζεται με την κατασκευή αγωγών από το Ρέθυμνο προς το Ηράκλειο. Αυτοί οι αγωγοί θα μπορούσαν εύκολα να ενταχθούν στον σχεδιασμό του νέου Άξονα και να ακολουθούν μια παράλληλη πορεία σε αυτόν. Έτσι το Ηράκλειο θα μπορούσε να ενισχυθεί από την υπερεπάρκεια του Ρεθύμνου σε πρώτο χρόνο και σε δεύτερο χρόνο, όλα τα συστήματα των φραγμάτων να λειτουργούν από κοινού.
Την ίδια ώρα επίσης, η κατασκευή του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης θα μπορούσε να λύσει και το φλέγον ζήτημα, ειδικά του αγωγού των Μαλίων ο οποίος διέρχεται μέσα από τουριστικούς οικισμούς. Η μετατόπιση του, παράλληλα με τις νέες χαράξεις του ΒΟΑΚ θα μπορούσαν να δώσουν ουσιαστικές λύσεις σε προβλήματα που ταλανίζουν τουριστικές περιοχές του Δήμου Χερσονήσου εδώ και χρόνια.
Όπως υπολογίζεται μάλιστα, με υπεραυξημένα κόστη, το σύνολο των έργων δεν θα ξεπερνούσε για κανένα λόγο τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που θεωρείται «μικρό» σε σχέση αφενός με το κόστους του ΒΟΑΚ και αφετέρου σε σχέση με τις λύσεις που θα μπορούσε να δώσει.