Πολύ χαμηλές προσδοκίες υπάρχουν από το Ινστιτούτο Καταναλωτών σε σχέση με τα μέτρα κατά της ακρίβειας που ανακοίνωσε η κυβέρνηση.
Όπως δήλωσε μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών κ. Γιώργος Λεχουρίτης, ενδεχομένως κάποια μέτρα να κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Παρατήρησε ωστόσο ο ίδιος πως τα περισσότερα από αυτά είναι επικοινωνιακού χαρακτήρα και στην ουσία δεν θα μπορέσουν να βοηθήσουν τα νοικοκυριά.
Ο κ. Λεχουρίτης τόνισε επίσης, ότι με δεδομένα τα αποθέματα των εταιριών, οι καταναλωτές θα μπορέσουν πιθανά να δουν κάποιες από τις μειώσεις των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μετά από 50 ημέρες.
Παρ’ όλα αυτά, υποστήριξε πως το Ινστιτούτο Καταναλωτών θα παρακολουθεί τις εξελίξεις, θα ενημερώνει τους καταναλωτές και θα παρέμβει εφόσον χρειαστεί.
Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας εξειδικεύοντας τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός παρουσίασε τέσσερα συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία και είναι τα εξής:
1. Μειώνουμε τις παροχές προς τα σουπερ μάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμες για τον καταναλωτή: Περιορίζουμε τις εκπτώσεις των προμηθευτών κατα 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή – Αφορά σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες
2. Αποτρέπουμε τις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις: Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές σε προϊόντα να κάνουν προωθητικές ενέργειεες για 3 μήνες για όλα τα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ. Για προμηθευτές που κρατούν τις τιμές σταθερές επιτρέπονται οι προωθητικές ενέργειες
3. Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι: Υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν στο λιανεμπόριο τα προϊόντα σε καθαρές τιμές. Αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα
4. Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα: Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για το συγκεκριμένο προϊόν και κέρδους στο 7%.