Μπορεί η τουριστική περίοδος στην Κρήτη να έχει αρχίσει με τους καλύτερους μάλιστα οιωνούς, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν προβλήματα.
Τα περισσότερα ξενοδοχεία και επιχειρήσεις έχουν ολοκληρώσει τις ανακαινίσεις τους για τη νέα σεζόν, ενώ ήδη υπάρχουν αρκετά καταστήματα που έχουν αναλάβει το … βάρος εξυπηρέτησης των τουριστών.
Την ίδια ώρα πάντως, φαίνεται πως κυρίως ξενοδόχοι και managers δεν έχουν αντιληφθεί την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά κι απευθύνονται σε μεγάλο βαθμό στους εργαζόμενους σαν να απευθύνονται σε πολίτες τρίτες ή τέταρτης κατηγορίας.
Πολλοί επιχειρηματίες στο χώρο εξακολουθούν να προσφέρουν εργασία σε εργαζόμενους με πολύ χαμηλούς μισθούς και πολύ δύσκολες συνθήκες εργασίας, θεωρώντας αφενός πως οι εργαζόμενοι είναι «κτήμα» τους και αφετέρου πως είναι διατεθειμένοι να δεχθούν το οτιδήποτε προκειμένου να μην αλλάξουν ένα εργασιακό περιβάλλον στο οποίο έχουν συνηθίσει να εργάζονται.
Οι συγκεκριμένες πρακτικές, που «καυτηριάζονται» ασφαλώς από τις ενώσεις εργαζόμενων και που είναι γνωστό ότι δεν αφορούν μόνο στον τουριστικό κλάδο, έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται στρεβλώσεις στην αγορά, αλλά και μεταγραφές της … τελευταίας στιγμής που αφήνουν επιχειρήσεις χωρίς έμπειρα χέρια και στα «κρύα του λουτρού».
Το δυσάρεστο στην όλη υπόθεση είναι πως εργοδότες και διευθυντές δεν έχουν κατανοήσει την κατάσταση στην αγορά, που σε μεγάλο βαθμό δημιουργούν οι ίδιοι, δεν έχουν αντιληφθεί τη σημασία της σταθερότητας και της εμπειρίας κι είναι έτοιμοι να προχωρήσουν σε πολλές… επαγγελματικές αλχημείες, που τελικά επιστρέφουν στους ίδιους και δημιουργούν προβλήματα στις επιχειρήσεις τους.