ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Σάββατο, 05/07/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Πρώτη Είδηση»Γιατί δεν έχουν αρχίσει ακόμα τα έργα στον ΒΟΑΚ

    Γιατί δεν έχουν αρχίσει ακόμα τα έργα στον ΒΟΑΚ

    29/12/2023, 11:02 μμ3 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    “Σε κανένα από τα τμήματα του ΒΟΑΚ που έχουν δημοπρατηθεί, δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει οι διαδικασίες, καθώς δεν έχουν δοθεί στους αναδόχους οι προκαταβολές προκειμένου να μπουν σε εκκίνηση τα έργα”,  αναφέρει στο Capital.gr υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλου κατασκευαστικού Ομίλου σχετικά με την καθυστέρηση έναρξης των εργασιών για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

    Πρόκειται για το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος – Νεάπολη, όπου η σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Απρίλιο με ανάδοχο σχήμα τις: ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat. 

    Το εν λόγω τμήμα είναι μήκους 22,5 χλμ. και με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα αυξήθηκε το κόστος του έργου (που καταγράφεται ως δημόσια δαπάνη) κατά 16,5 εκατ. ευρώ και ανέρχεται πλέον στα 255,2 εκατ. ευρώ.

    Αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης είναι η εκτέλεση του έργου “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος “Χερσόνησος – Νεάπολη”, με Σ.Δ.Ι.Τ.”. Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.

    Το δεύτερο τμήμα που δεν έχει ακόμη και αυτό ξεκινήσει είναι το τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, όπου ανάδοχος έχει αναδειχτεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 η ΑΚΤΩΡ. 

    Το έργο, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, αποτελεί μέρος του συνολικού Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που θα διασυνδέσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με συνολικό μήκος 300 χιλιομέτρων περίπου και εκτελείται ως δημόσιο έργο.

    Η κατασκευή του νέου αυτού τμήματος με μήκος περί τα 14,5 χλμ. θα συμπληρώσει τον αυτοκινητόδρομο, ενώ ταυτόχρονα θα τον μετατρέπει σε κλειστό οδικό άξονα με τη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος.

    “Δυσκολίες” υπάρχουν  και για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, μήκους 157 χιλιομέτρων του οποίου ο διαγωνισμός γίνεται με τη μέθοδο της παραχώρησης.

    Πρόκειται για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς θα εξυπηρετεί τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις της Κρήτης, δηλαδή Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

    Οι προσφορές για το έργο, του οποίου ο προϋπολογισμός από τα 1,3 δισ. ευρώ έχει αυξηθεί στα 1,75 δισ. ευρώ, κατατέθηκαν τον Μάιο του 2023.

    Το οικονομικό παρών έδωσαν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με τη Μυτιληναίος, η ΑΒΑΞ με δύο γαλλικές εταιρείες, την Egis Project και το επενδυτικό fund Meridiam, και αυτόνομα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Οι προσφορές δεν έχουν ανοίξει ακόμη καθώς, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι συζητήσεις σε κυβερνητικό επίπεδο με τους κατασκευαστικούς Ομίλους για το πώς θα μπορούσε να κατασκευαστεί το έργο, δεν φαίνεται να έχουν καταλήξει.

    Προβληματισμός υπάρχει και για το κόστος, καθώς σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί για το έργο δεν επαρκούν με δεδομένη και την αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, ενώ και το κόστος που καλείται να καλύψει ο παραχωρησιούχος υπό τη δεδομένη χρηματοοικονομική κατάσταση είναι μεγάλο.

    ΠΗΓΗ: Capital

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΝέα εποχή στον ΟΠΕΚΕΠΕ και την αγροτική ανάπτυξη μετά την παραίτηση Σημανδράκου
    επομενο Δύσκολες ώρες για την 17χρονη και τους γονείς της

    σχετικα νεα

    Σούδα: «Θωράκιση» και από τις ΗΠΑ

    05/07/2025, 8:28 μμ

    Επιτάχυνση μεταρρυθμίσεων και βελτίωση της καθημερινότητας οι προτεραιότητες της κυβέρνησης

    05/07/2025, 6:32 μμ

    Online διακοπή εργασιών στην εφορία με λίγα «κλικ»

    05/07/2025, 4:32 μμ

    Δώρα ζωής από ένα 39χρονο στο Ηράκλειο

    05/07/2025, 2:32 μμ

    Χρ. Δήμας: «Κλείνουν άμεσα τα ανοιχτά ζητήματα για το νέο αεροδρόμιο»

    05/07/2025, 1:27 μμ

    Ενιαίο μητρώο για την καταπολέμηση της διαφθοράς δημιουργεί η κυβέρνηση

    05/07/2025, 1:01 μμ
    Ροη ειδησεων

    Εργομετρικά τεστ στον ΟΦΗ

    05/07/2025, 8:59 μμ

    Σούδα: «Θωράκιση» και από τις ΗΠΑ

    05/07/2025, 8:28 μμ

    Νεότερα στοιχεία για την επικράτηση πολύ υψηλών θερμοκρασιών από αύριο έως και την Τετάρτη

    05/07/2025, 7:57 μμ

    Πολωνός καθηγητής το θύμα της δολοφονίας στην Αγία Παρασκευή

    05/07/2025, 7:25 μμ

    Μία σύλληψη για τους μετανάστες στη Γαύδο

    05/07/2025, 6:57 μμ

    Επιτάχυνση μεταρρυθμίσεων και βελτίωση της καθημερινότητας οι προτεραιότητες της κυβέρνησης

    05/07/2025, 6:32 μμ

    Αντιδράσεις για την τοποθέτηση Ραντάρ στη θέση Παπούρα

    05/07/2025, 6:02 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.