Επισημοποιήθηκε η ανάθεση του ΒΟΑΚ στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ύστερα από την έγκριση του πρακτικού του διαγωνισμού από τον υπουργό Μεταφορών. Η εταιρεία ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος, έχοντας καταθέσει την υψηλότερη οικονομική προσφορά στον σχετικό διαγωνισμό.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε των άλλων δύο υποψηφίων, του κοινοπρακτικού σχήματος AKTΩΡ Παραχωρήσεις-Μytilineos και του ΑΒΑΞ-EGIS-Mef, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Το κατασκευαστικό κόστος του ΒΟΑΚ αγγίζει τα 1,8 δισ. ευρώ, με το Δημόσιο να καλύπτει μέρος της χρηματοδότησης, ύψους 693 εκατ. ευρώ, κατά την περίοδο μελετών-κατασκευών. Επιπλέον, προβλέπεται επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας, με τη μορφή σκιώδους διοδίου, η οποία θα καλύπτει το 64,62% των διοδίων που θα καταβάλλουν οι χρήστες.
Η ανάδειξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινού αναδόχου σηματοδοτεί την αρχή μιας διαδικασίας με αρκετά βήματα. Πρώτα θα πρέπει να οριστικοποιηθούν τα συμβατικά έγγραφα και να αναδειχθεί οριστικός ανάδοχος. Έπειτα, θα ακολουθήσει προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Τελικά, η σύμβαση θα υπογραφεί και θα πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή.
Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος μελέτης του έργου. Αφού ολοκληρωθούν οι μελέτες και οι απαλλοτριώσεις, θα δοθεί η δυνατότητα να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του ΒΟΑΚ.
Σημειώνεται ότι η περίοδος παραχώρησης θα διαρκέσει 35 έτη, με τα πρώτα 5 έτη (έως 60 μήνες) να αφορούν την περίοδο μελετών και κατασκευών.
Η υλοποίηση του ΒΟΑΚ αποτελεί ένα κομβικό έργο για την Κρήτη, αναμένοντας να βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη του νησιού.