Σαν να μην υπάρχει αύριο τρέχουν οι οδηγοί στην παραλιακή του Ηρακλείου, που μέσα στα τελευταία 20 χρόνια, έχει βαφτεί κόκκινη, από το αίμα 25 νέων ανθρώπων, που έχασαν τον έλεγχο των οχημάτων τους και εξετράπησαν της πορείας τους, με συνέπεια να ανατραπούν, χωρίς να έχουν συγκρουστεί με άλλα οχήματα.
Ο Χριστόφορος Παπαδάκης με το μικρόφωνο του ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 βρέθηκε το πρωί στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου και κατέγραψε εικόνες αλλά και απόψεις δημοτών, για το θλιβερό αυτό φαινόμενο.
Μόνο στα σημεία όπου υπάρχουν κόμβοι και φανάρια, θέλοντας και μη, οι οδηγοί κόβουν ταχύτητα, αλλά όπου ο δρόμος είναι ανοιχτός και πλατύς, σχηματίζονται δύο ουρές και το γκάζι πραγματικά χτυπάει κόκκινο.
Ο ρεπόρτερ του σταθμού μας, ξεκίνησε το ρεπορτάζ από το ύψος του καρνάγιου και κατέληξε στα φανάρια του Γιόφυρου.
Καθ΄όλο το μήκος του λιμανιού, η μεγάλη ευθεία δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να τρέξουν αρκετά για να σταματήσουν στα φανάρια που βρίσκονται στο ύψος του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου.
Από το σημείο εκείνο μέχρι και τον Καράβολα, αναγκαστικά κανείς δεν μπορεί να τρέξει. Όμως, από τον Καράβολα και μετά, όλοι τρέχουν, σχηματίζοντας δύο λωρίδες οχημάτων, με ταχύτητες που εκ των πραγμάτων δεν δικαιολογούνται από τα αναγραφόμενα όρια ταχύτητας, που είναι πολύ μικρά σε σχέση με τις ταχύτητες οι οποίες αναπτύσσονται, τόσο από αυτοκίνητα όσο και από μηχανές.
Λίγο μετά το σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκη και ως το ύψος της ΕΡΤ, ο δρόμος είναι πολύ επικίνδυνος όταν αναπτύσσονται αυτές οι ταχύτητες. Επίσης, από τον κόμβο της ΕΡΤ και μετά, που ο δρόμος ανοίγει, δεν φαίνεται να λαμβάνονται και ιδιαίτερα υπόψη οι παρακείμενες διαβάσεις εκατέρωθεν του δρόμου, απ΄ όπου ξεπετάγονται αυτοκίνητα και δίκυκλα, είτε από την πλευρά των Ταμπακαριών, είτε από την πλευρά του Παγκρητίου Σταδίου.
Σύμφωνα μάλιστα με όσα είπε στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 ο Γενικός Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης, τα τελευταία χρόνια, όλα τα θανατηφόρα αλλά και άλλα ατυχήματα με τραυματισμούς, σημειώνονται σε αυτό το τμήμα της παραλιακής λεωφόρου.
Στο ύψος του λιμανιού, πριν από μερικά χρόνια έγιναν παρεμβάσεις και εκτός από τη ρύθμιση των φαναριών, υπερυψώθηκε και σε μεγαλύτερο ύψος το διαχωριστικό στηθαίο. Και έτσι, ενώ υπήρχαν πολλά ατυχήματα μέχρι τότε, πλέον εκεί δεν έχουμε ατυχήματα, σε αντίθεση με το κομμάτι από τον Καράβολα μέχρι το Γιόφυρο.
Πάντως, σε αντίθεση με τους άλλους που μίλησαν στον σταθμό μας, ο ίδιος δηλώνει αντίθετος με τα κατασταλτικά μέτρα και τονίζει πως δεν είναι σωστό να απομονώνουμε μόνο μία αιτία και να αγνοούμε τις υπόλοιπες, σε σχέση με τις κακές υποδομές των δρόμων.
Από τη μεριά του, ο αντιδήμαρχος Ηρακλείου Γιώργος Σισαμάκης, είπε στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 ότι η δημοτική αρχή θα προχωρήσει άμεσα σε ασφαλτόστρωση της παραλιακής.
Θα πρέπει όμως πρώτη από το Νοέμβριο μέχρι και τον Φεβρουάριο, η ΔΕΥΑΗ να σκάψει και να τοποθετήσει αγωγούς.
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει επαφές της δημοτικής αρχής με την Περιφέρεια Κρήτης και την Τροχαία Ηρακλείου για να τοποθετηθούν δύο κάμερες.
Ο αρμόδιος δημοτικός σύμβουλος Τάσος Τσατσάκης δήλωσε από την πλευρά του, ότι οι κάμερες θα είναι σταθερές και η μία θα τοποθετηθεί μετά το ύψος του σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκη, λίγο πριν τα Ταμπακαριά και από την αντίθετη κατεύθυνση η άλλη.
Πρόκειται για μία έκκληση που έγινε από την Ηρακλειώτισσα Αφροδίτη Παρασύρη, μετά τον τραγικό θάνατο του γιου της τον Οκτώβριο του 2023, ο οποίος και σκοτώθηκε επιβαίνοντας σε αυτοκίνητο ως συνοδηγός, στο σημείο που θα μπει η πρώτη κάμερα.
Επίσης, πρόκειται για κάμερες που θα χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Κρήτης και θα τοποθετήσει η Τροχαία Ηρακλείου, αφού εκπονηθεί πρώτα η μελέτη αντικτύπου όπως λέγεται.
Ο δήμος Ηρακλείου τάσσεται υπέρ της σταθερής κάμερας και όχι κινητής, για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.
Τέλος, θα υπογραφεί και μελέτη, για να μπουν φωτεινοί σηματοδότες σε συγκεκριμένα σημεία στο ύψος της ΕΡΤ.