Η κυβέρνηση επιδιώκει να επιταχύνει τους ρυθμούς υλοποίησης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, με έμφαση στο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος που υλοποιείται με ΣΔΙΤ.
Έγκριση περιβαλλοντικών μελετών:
Σχεδόν ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης ύψους 290 εκατομμυρίων ευρώ με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τις τεχνικές περιβαλλοντικές μελέτες του έργου.
Δύο νέα εργοτάξια:
- Ένα εργοτάξιο θα δημιουργηθεί στο τμήμα Χερσόνησος – Μάλια.
- Το δεύτερο εργοτάξιο θα βρίσκεται σε απόσταση 400 μέτρων από το έργο, σε θέσεις που παλαιότερα χρησιμοποιήθηκαν για τις εργασίες της σήραγγας Βραχασίου.
Προστασία του περιβάλλοντος:
Η επιλογή των θέσεων για τα εργοτάξια αποσκοπεί στην αποφυγή κατάληψης νέων εκτάσεων, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου. Η συνολική επιφάνεια των δύο εργοταξίων ανέρχεται σε 48 στρέμματα (32 + 16).
Σημασία των εργοταξίων:
Η ανάπτυξη των εργοταξίων είναι απαραίτητη για την εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού και των υποστηρικτικών μηχανημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του έργου (π.χ. μονάδα σκυροδέματος, μονάδα ασφαλτομίγματος, συνεργείο, εργαστήριο, γραφεία).
Συμπέρασμα:
Η έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών και η δημιουργία των εργοταξίων αποτελούν σημαντικά βήματα για την επιτάχυνση της υλοποίησης του τμήματος Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ.