Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η επέκταση των μεγάλων υπεραστικών αυτοκινητόδρομων της χώρας, μετά από την έναρξη του λεγόμενου «μεγάλου τμήματος» από τα Χανιά ως και τη Χερσόνησο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Ουσιαστικά ο ΒΟΑΚ, ανοίγει το δρόμο για μια σειρά νέων έργων και υποδομών σε ολόκληρη τη χώρα.
Με βάση τον σχεδιασμό που υπάρχει, ο νέος οδικός άξονας της Κρήτης με μήκος σχεδόν 300 χιλιόμετρα, θα καλύψει όλη η βόρεια ακτογραμμή της Κρήτης και θα συμβάλει τα μέγιστα στην γεωμετρική μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων και αντίστοιχα στην αύξηση της οδικής ασφάλειας και ταχύτητας.
Υπογραφές συμβάσεων έχουν ολοκληρωθεί τόσο για το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη όσο και για το ανατολικό τμήμα από τη Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο.
Το 2024 επίσης αναμένεται να υπογραφεί και το βασικό τμήμα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο. Μελλοντικά ο δρόμος αναμένεται να επεκταθεί προς τα δυτικά μέχρι την Κίσσαμο.
Ο ΒΟΑΚ μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και τη γραμμή 4 της Αθήνας, θεωρούνται τα βασικότερα έργα στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η πλήρης υλοποίηση του ΒΟΑΚ, θα φτάσει καλώς εχόντων των πραγμάτων μέχρι το τέλος του 2030, αλλά θα αλλάξει τις μεταφορές του νησιού και θα ενδυναμώσει το εμπορικό προφίλ και το τουριστικό προϊόν της Κρήτης.
Πέρα από τον ΒΟΑΚ ωστόσο, που ήδη είναι σε τροχιά υλοποίησης, μία σειρά από έργα κατασκευάζονται ή ετοιμάζονται. Στόχος είναι μέχρι το 2025 να έχει υπάρξει μια σημαντική επέκταση σε αρκετές νέες περιοχές.
Στην Κεντρική Οδό-Ε65, κατασκευάζεται το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα και το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών.
Προχωρά παράλληλα ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία με 48,5 χιλιόμετρα μήκος. Στην κυκλοφορία είναι περίπου 31 χιλιόμετρα και απομένουν 17 χιλιόμετρα όπου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν στο τέλος του έτους. Το έργο θα δώσει νέες δυνατότητες στις οδικές μετακινήσεις και προς τα νησιά του Ιονίου που θα συνδέονται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με σήμερα.