ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Τετάρτη, 05/11/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Οικονομία»Σούπερ μάρκετ: Μείωση πωλήσεων και εντατικοποίηση προωθητικών για να κρατήσουν τους καταναλωτές

    Σούπερ μάρκετ: Μείωση πωλήσεων και εντατικοποίηση προωθητικών για να κρατήσουν τους καταναλωτές

    18/05/2024, 9:58 πμ3 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.

    Τις αντοχές των ελληνικών σούπερ μάρκετ ήρθε να δοκιμάσει το πρώτο τετράμηνο του 2024, όπου κατά πληροφορίες ο τζίρος τους φλερτάρει για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια με αρνητικό πρόσημο.

    Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι οι πωλήσεις των αλυσίδων κινούνται μεταξύ του -1% έως +1% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2023. Η πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ καταγράφεται πτωτική στο τετράμηνο, εάν αναλογιστούμε ότι τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς, NielsenIQ για το τρίμηνο του φετινού έτους έδειχναν ότι ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ήταν αυξημένος κατά 3% σε σχέση με το τρίμηνο του 2023. 

    Ένας ακόμα παράγοντας που επηρέασε έντονα την πορεία των πωλήσεων στη διάρκεια του φετινού Απριλίου και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, είναι το γεγονός ότι δύο ημέρες της εορταστικής περιόδου του Πάσχα, η Μεγάλη Παρασκευή και το Μεγάλο Σάββατο, όπου παραδοσιακά πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης, θα αποτυπωθεί στις πωλήσεις του Μαΐου. Οι δύο αυτές ημέρες ήταν στις 3 και 4 Μαΐου σε αντίθεση με τις αντίστοιχες ημέρες του 2023, οι οποίες ήταν εντός του Απριλίου. 

    Εντατικοποίηση των προωθητικών ενεργειών

    Ένας ακόμα λόγος για την πτώση του τζίρου σχετίζεται με την σταδιακή εξομάλυνση των πληθωριστικών τάσεων στην Ελλάδα και στο γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος προμηθευτικών εταιρειών – βιομηχανιών, έχουν ξεκινήσει σημαντικές προωθητικές ενέργειες. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μεγάλης εταιρείας αλλαντικών, η οποία έχει περάσει εκπτώσεις που αγγίζουν ακόμα και το 35% στα προϊόντα της, σε μία προσπάθεια να κρατήσει τους καταναλωτές και να αντιμετωπίσει την μειωμένη αγοραστική δύναμη μεγάλης μερίδας των πολιτών στην Ελλάδα. Τα στοιχεία της Eurostat πάντως για τον Απρίλιο, έδειξαν ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων στη χώρα μας ήταν στο 5,3% σε αντίθεση με 1,9% που ήταν το ποσοστό στην Ευρωζώνη για την ίδια χρονική περίοδο. 

    Στόχος τόσο των σούπερ μάρκετ όσο και των προμηθευτών τους είναι να κρατήσουν το τζίρο της φετινής χρονιάς, μέσω των προωθητικών ενεργειών που πραγματοποιούνται σε αρκετά προϊόντα αυτή την περίοδο. Η πρόβλεψη ωστόσο για το σύνολο του έτους είναι ότι οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ θα είναι οριακά θετικές σε σύγκριση με το 2023. Θα θυμίσουμε εδώ ότι ο τζίρος για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ την προηγούμενη χρονιά ήταν αυξημένος κατά 10% στα 11,8 δισεκατομμύρια ευρώ. 

    Τι ανησυχεί τους ανθρώπους της αγοράς

    Στις κυριότερες ανησυχίες των υψηλόβαθμων στελεχών της αγοράς, όπως αυτές καταγράφηκαν πρόσφατα σε έρευνα της NielsenIQ είναι η μειούμενη αγοραστική δύναμη των αγοραστών. Προβληματίζει επίσης η θεσμοθέτηση μέτρων από πλευράς της κυβέρνησης, όπου σημαντική μερίδα υψηλόβαθμων στελεχών σούπερ μάρκετ χαρακτηρίζει ως παρεμβατισμό στην ελεύθερη λειτουργία της αγοράς, ενώ εκφράζουν την απορία για κατά πόσο αυτός ο έλεγχος επηρεάζει τη ελκυστικότητα της χώρας ή και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για την προσέλκυση επενδύσεων.

    Την ίδια στιγμή συνεχίζει να είναι σημαντική, ωστόσο αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περασμένη χρονιά, η ανησυχία για τον πληθωρισμό, καθώς και το κόστος παραγωγής. Στον αντίποδα, στους κυρίους πυλώνες ανάπτυξης, οι προμηθευτές αναφέρουν την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά, καθώς και εν γένει την καινοτομία με ένα ποσοστό 72%.

    Πηγή: capital.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΟ πρόεδρος της Ουκρανίας Β. Ζελένσκι αναμένει ευρύτερη επίθεση της Ρωσίας
    επομενο Συνεχίζεται η αυξητική τάση τιμών στην αγορά ακινήτων – Οι κυριότεροι λόγοι

    σχετικα νεα

    Μικρή βελτίωση του οικονομικού κλίματος, αλλά εξασθένιση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης

    04/11/2025, 7:59 μμ

    Βραχυχρόνια μίσθωση: Ανοδική πορεία με διαδοχικά ρεκόρ και διατήρηση της προσφοράς σε ιστορικά υψηλά επίπεδα

    31/10/2025, 11:32 μμ

    Τράπεζα της Ελλάδος: Άνοιξε η “ψαλίδα” των επιτοκίων τον Σεπτέμβριο 2025

    31/10/2025, 11:02 μμ

    Στο 1,7% μειώθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο

    31/10/2025, 2:52 μμ

    Το 2027 η πιλοτική έκδοση του ψηφιακού ευρώ

    30/10/2025, 7:19 μμ

    Μικρή αύξηση στην ελληνική οινοπαραγωγή για το 2025

    29/10/2025, 11:02 μμ
    Ροη ειδησεων

    Γιατί έρχεται βουτιά στην κατασκευή νέων κατοικιών το 2026

    05/11/2025, 6:31 μμ

    Ρεκόρ Γκίνες για το μεγαλύτερο μωσαϊκό από κολοκύθες – φόρο τιμής στον Όζι Όσμπορν

    05/11/2025, 5:59 μμ

    Την Παρασκευή στην Αθήνα οι κτηνοτρόφοι…

    05/11/2025, 5:27 μμ

    Νέο σεμινάριο Βασικής Υποστήριξης της Ζωής διοργανώνει ο Δήμος Ηρακλείου την Κυριακή 9 Νοεμβρίου

    05/11/2025, 4:59 μμ

    Με νέες δράσεις εμπλουτίζεται το πρόγραμμα «Διά… Δήμου Μάθηση» του Δήμου Ηρακλείου

    05/11/2025, 4:32 μμ

    Ερυθρός Αστέρας-Παναθηναϊκός: «Λαβωμένος», αλλά και… πεισμωμένος για απόδραση από το Βελιγράδι

    05/11/2025, 3:57 μμ

    Βορίζια: Συνελήφθη ο γαμπρός του 39χρονου – Βρέθηκε καραμπίνα σε σπηλιά

    05/11/2025, 3:32 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}