ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Κυριακή, 08/06/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Οικονομία»SEA Europe: Τα πράσινα πλοία του αύριο πρέπει να είναι Ευρωπαϊκά

    SEA Europe: Τα πράσινα πλοία του αύριο πρέπει να είναι Ευρωπαϊκά

    28/04/2024, 7:03 μμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

     Την παροχή οικονομικών κινήτρων στους πλοιοκτήτες, προκειμένου να μπορούν να  ναυπηγούν και να μετασκευάζουν πλοία στην Ευρώπη, μειώνοντας παράλληλα το χάσμα τιμών μεταξύ ευρωπαϊκών και ασιατικών ναυπηγείων αλλά και παρέχοντας φορολογικά πλεονεκτήματα πλαισιωμένα από ένα ευρωπαϊκό σύστημα, ζητεί η  SEA Europe.

       Η Ένωση που εκπροσωπεί το 100% των ευρωπαϊκών ναυπηγείων και των κατασκευαστών του ναυτιλιακού εξοπλισμού του κλάδου σε 16 χώρες, μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα, παρουσίασε τη συνολική στρατηγική της ενόψει και της πράσινης μετάβασης των πλοίων.

       Εκτιμά  ότι μια ευνοϊκότερη πολιτική πλαίσιο της ΕΕ θα επέτρεπε στον κλάδο από το 2025 έως το 2035 να προμηθεύσει τις ναυτιλιακές αγορές με 10.000 πλοία διαφόρων τύπων, να επιτρέψει την κατασκευή μεγάλων εμπορικών πλοίων έως το 2050 αλλά και να επενδύσει περισσότερα από 10 δισ. ευρώ σε εξαιρετικά αποτελεσματικές, αυτοματοποιημένες και βιώσιμες εγκαταστάσεις παραγωγής με την πρόσληψη συνολικά 500.000 ειδικευμένων εργαζομένων.

       Επίσης επισημαίνει με βάση το τρέχον πλαίσιο της πολιτικής στην ΕΕ θα μπορούσαν να κατασκευαστούν από τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία περίπου 7.000 σκάφη έως το 2035. 

       Οι στρεβλώσεις

       Η Sea Europe στην παρουσίαση της στρατηγικής της αναφέρει ότι ο ευρωπαϊκός κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας και ναυπηγικής  αντιμετωπίζει στρεβλώσεις του ανταγωνισμού από την Ασία εδώ και δεκαετίες. Τονίζει ότι η  Κίνα θεωρεί ότι η ναυπηγική αλυσίδα εφοδιασμού της είναι στρατηγικής σημασίας και για το λόγο αυτό χορηγεί μαζικές επιδοτήσεις ενώ εφαρμόζει παράλληλα πρακτικές προστατευτισμού.

       Προσθέτει, εξάλλου, ότι και η Νότια Κορέα και οι  Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης εθνικές πολιτικές στήριξης και προστατευτικά μέτρα για τη στήριξη της εγχώριας βιομηχανίας τους κάτι που βλάπτει τους ισότιμους όρους ανταγωνισμού των ευρωπαϊκών ναυπηγείων και την αλυσίδα εφοδιασμού τους.

       Σημαντικό ρόλο στην ώθηση της ναυπηγικής δραστηριότητας εκτός Ευρώπης αποτελεί για τη Sea Europe και το γεγονός ότι οι κινεζικές τράπεζες προσφέρουν πολύ ελκυστική χρηματοδότηση πλοίων και ευνοϊκά οικονομικά κίνητρα στους πλοιοκτήτες, ενώ διατηρούν την κυριότητα των βαποριών που μπορούν να μισθώσουν σε εταιρείες.

       Υπογραμμίζει ως εκ τούτου, ότι η Ευρώπη όχι μόνο έχασε το μεγαλύτερο μέρος της εμπορικής της ναυπηγικής και μέρος της υπεράκτιας παραγωγής της αλλά αντιμετώπισε και μια σοβαρή πτώση  της βιομηχανικής της ικανότητας να κατασκευάζει και να συντηρεί πλοία, σε αντίθεση με την Ασία. Ως αποτέλεσμα αυτών των στρεβλώσεων, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες – που ελέγχουν σχεδόν το 40% του παγκόσμιου στόλου – εξακολουθούν να επιλέγουν τα ασιατικά ναυπηγεία έναντι των ευρωπαϊκών ναυπηγείων λόγω των μειωμένων τιμών στο κόστος κατά 30%-40%. 

       Αυτό αναφέρει ότι επηρεάζει επίσης την ηγετική θέση της Ευρώπης στον ναυτιλιακό εξοπλισμό καθώς τα ασιατικά ναυπηγεία ενθαρρύνονται ολοένα και περισσότερο να χρησιμοποιούν τοπικό εξοπλισμό εις βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

       Ο Γενικός Γραμματέας της Sea Europe, Christophe Tytgat, με αφορμή την επισημοποίηση της στρατηγικής για τη ναυπηγική δραστηριότητα και τον ναυτιλιακό εξοπλισμό τόνισε ότι “είναι επιτακτική ανάγκη να ανακτήσουμε τη ναυπηγική ικανότητα της Ευρώπης με την εξασφάλιση παραγγελιών από πλοιοκτήτες”.

       Η ευρωπαϊκή βιομηχανία περιλαμβάνει σήμερα περίπου 300 ναυπηγεία και πάνω από 28.000 κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού και παρόχους τεχνολογίας, οι οποίοι από κοινού παράγουν ετήσια αξία παραγωγής 128 δισ. ευρώ και δημιουργούν 1,1 εκατομμύρια – κυρίως υψηλής εξειδίκευσης -θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.

       Οι προτάσεις

       Όπως υποστηρίζει η Sea Εurope, δεδομένου ότι στο σημερινό ευρωπαϊκό πλαίσιο η ΕΕ  απέτυχε να γεφυρώσει τα κενά ανταγωνιστικότητας της ναυτιλιακής τεχνολογίας και ναυπηγικής θα πρέπει να εκδώσει επειγόντως μια τομεακή θαλάσσια βιομηχανική στρατηγική, με βάση στα ακόλουθα δομικά στοιχεία:

       -η εισαγωγή «Made in Europe» απαιτήσεων και μη τιμολογιακών κριτηρίων στις δημόσιες συμβάσεις στρατηγικών αγορών (patrol vessels, ferries, offshore κλπ),

       – παροχή οικονομικών κινήτρων για την κατασκευή και μετασκευή πλοίων από πλοιοκτήτες,- εισαγωγή νομοθεσίας για τη ναυτιλιακή βιομηχανία που θα υποστηρίξει το επιχειρηματικό πλαίσιο γύρω από τις βιώσιμες και ψηφιακές θαλάσσιες μεταφορές,

       – διευκόλυνση εγγυήσεων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με ευνοϊκούς όρους για επενδύσεις στην αλυσίδα αξίας των υδάτινων μεταφορών, τη γαλάζια οικονομία και την άμυνα και

       -δημιουργία μιας δεξαμενής εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού σε όλη την Ευρώπη

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΔιακοπές Πάσχα: Προτάσεις για οικονομικούς προορισμούς
    επομενο Ο ελληνικός δρόμος που έχει γίνει Viral

    σχετικα νεα

    Πρωτιά των τροφίμων στις εξαγωγές – Θετικό το πρόσημο για το τετράμηνο του 2025

    07/06/2025, 3:00 πμ

    Attica Bank: Η πρώτη έκδοση ομολόγων στην ιστορία της τράπεζας

    06/06/2025, 11:00 μμ

    Ανάπτυξη 2,2% στην ελληνική οικονομία το πρώτο τρίμηνο του 2025

    06/06/2025, 8:00 μμ

    Στο 3,3% αυξήθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Μάιο

    04/06/2025, 11:30 μμ

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αξιολογεί θετικά την πρόοδο στην εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου σχεδίου της Ελλάδας

    04/06/2025, 11:00 μμ

    Σε αυξήσεις των επιτοκίων χορηγήσεων προχώρησαν οι τράπεζες τον Απρίλιο

    04/06/2025, 10:30 μμ
    Ροη ειδησεων

    Στην 3η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για τους Ωκεανούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

    08/06/2025, 1:05 πμ

    Πετυχημένη η πρώτη «πρόβα» στο Παγκρήτιο για την Εθνική

    07/06/2025, 11:42 μμ

    Νεκρή τουρίστρια στον Μπάλο

    07/06/2025, 10:29 μμ

    Στην… ΕΠΟ η ευθύνη για τα καθίσματα στο Παγκρήτιο, λέει ο Δήμος

    07/06/2025, 10:18 μμ

    «Ζεστή» ατμόσφαιρα στο Παγκρήτιο (Video)

    07/06/2025, 9:54 μμ

    Επίσκεψη του Βουλευτή Ρεθύμνης Μανόλη Χνάρη στον Δήμο Οροπεδίου Λασιθίου

    07/06/2025, 9:27 μμ

    Σεισμός – Άγιο Όρος: «Σε λίγο θα ξέρουμε εάν θα πρέπει να ανησυχήσουμε σοβαρά»

    07/06/2025, 9:02 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.