Επεκτάθηκε και σε μισθωτούς και μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, το πιλοτικό πρόγραμμα του ΕΦΚΑ, με βάση το οποίο ενημερώνονται προκαταβολικά όσοι βρίσκονται πολύ κοντά στη συνταξιοδότηση. Πρόκειται για συνέχεια της πρωτοβουλίας που είχε ξεκινήσει από τις αρχές του έτους για υποψήφιους συνταξιούχους, που προέρχονται από το δημόσιο τομέα, έτσι ώστε να περιοριστούν οι καθυστερήσεις κατά την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Παράλληλα με μια δεύτερη πιλοτική προσπάθεια, συγκεκριμένα υποκαταστήματα του Φορέα, ξεκίνησαν διαδικασία άμεσης επικοινωνίας, με ασφαλισμένους που είχαν κλείσει ραντεβού για επίλυση συγκεκριμένου ασφαλιστικού προβλήματός τους. Σε ένα ποσοστό που έφτασε το 40%, οι ασφαλισμένοι εξυπηρετήθηκαν τηλεφωνικά, το πρόβλημά τους τακτοποιήθηκε και έτσι, δεν χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί το προγραμματισμένο ραντεβού, σε μια απόπειρα περαιτέρω απεγκλωβισμού των υποστελεχωμένων έτσι και αλλιώς, υπηρεσιών του ΕΦΚΑ.
Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με τη διαδικασία έγκαιρης ενημέρωσης εργαζομένων που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας για περίπου 2.500 δικαιούχους του Δημοσίου Τομέα, οι οποίοι πρόκειται εντός της τρέχουσας χρονιάς να συνταξιοδοτηθούν, κάτι ανάλογο βρίσκεται σε εξέλιξη και για εργαζόμενους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα.
Η διαδικασία έχει ξεκινήσει πριν από τις γιορτινές ημέρες του Πάσχα και υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε τουλάχιστον 500 οι ασφαλισμένοι – εργαζόμενοι, οι οποίοι ενημερώθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Φορέα για την επικείμενη συνταξιοδότησή τους. Ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η πλήρης ενημέρωση όλων των εν δυνάμει συνταξιούχων, κάτι που αναμένεται να συμβεί έως τις αρχές του καλοκαιριού.
Στόχος της συγκεκριμένης διαδικασίας, που λαμβάνει χώρα με χρήση και του τηλεφωνικού κέντρου 1555, είναι οι ενδιαφερόμενοι να ετοιμαστούν έγκαιρα, συγκεντρώνοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά με το σύνολο του εργασιακού τους βίου. Έτσι, όταν θα χρειαστεί να τα προσκομίσουν στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ θα περιοριστεί ο κίνδυνος να εντοπιστούν τυχόν ελλείψεις, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Άλλωστε, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, συνήθως αποτελούν περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, με την έννοια ότι είναι δύσκολο να έχουν παραμείνει σε έναν εργοδότη για το σύνολο του εργασιακού τους βίου. Ακόμα χειρότερα, που σε αρκετές περιπτώσεις, εμπλέκονται για τη συνταξιοδότηση, περισσότερα του ενός, πρώην Ασφαλιστικά Ταμεία, νυν διευθύνσεις του Φορέα. Για το λόγο αυτό, κρίθηκε απαραίτητο από τη διοίκηση του ΕΦΚΑ να συνεχιστεί και να επεκταθεί η διαδικασία ενημέρωσης και γι’ αυτή την κατηγορία των ασφαλισμένων που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα.
Σε σχέση με το δεύτερο πιλοτικό πρόγραμμα, που «τρέχει» ταυτόχρονα, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που εφαρμόστηκε στα υποκαταστήματα του Συντάγματος και της Αγίας Παρασκευής. Εκεί διαπιστώθηκε ότι υπάρχει η δυνατότητα περαιτέρω απεγκλωβισμού των ραντεβού και για το λόγο αυτό ξεκίνησε η προκαταβολική τηλεφωνική επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους ασφαλισμένους.
Ας σημειωθεί ότι τα ραντεβού που είχαν κλειστεί, δεν αφορούσαν μόνο συνταξιοδοτικές, αλλά ευρύτερα ασφαλιστικές υποθέσεις, που έχριζαν τακτοποίησης. Συνολικά, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, επιχειρήθηκε επικοινωνία σε περίπου 300 ασφαλισμένους. Από αυτούς, το 30% δεν απάντησε στην τηλεφωνική κλήση, το 40% απάντησε και έλυσε τηλεφωνικά το πρόβλημά του χωρίς να χρειάζεται να πραγματοποιήσει το ραντεβού που είχε κλειστεί. Υπήρξε όμως και ένα άλλο 30% ασφαλισμένων που αν και απάντησαν στην κλήση, ήταν τέτοιο το πρόβλημα που αντιμετώπιζαν ώστε χρειάστηκε τελικά να μεταβούν στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ που είχαν κλείσει ραντεβού, για να το αντιμετωπίσουν.
Από τα πρώτα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η διοίκηση του Φορέα, προκύπτει ότι είναι πολύ σημαντικό να περιοριστούν τα «άσκοπα» ραντεβού, όταν τα όποια προβλήματα δεν είναι τόσο δυσεπίλυτα και μπορούν να αντιμετωπιστούν και τηλεφωνικά. Για το λόγο αυτό, το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα, αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλα υποκασταστήματα, πρώτα στην Αττική και στη συνέχεια στην υπόλοιπη χώρα, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η ταλαιπωρία και να βελτιωθεί η επαφή του ΕΦΚΑ με τους πολίτες.