Το πρώτο βήμα για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS κάνει η φορολογική διοίκηση καταγράφοντας όλα τα ενεργά POS που υπάρχουν στην αγορά. Στόχος είναι να εντοπισθούν από τις αρχές τυχόν παράνομα POS, τα οποία δεν είναι δηλωμένα στις αρχές. Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις έχουν το δικαίωμα να διατηρούν POS του εξωτερικού υπό την προϋπόθεση ότι τα έχουν δηλώσει στην εφορία.
Μέχρι το τέλος του μήνα καλούνται όλοι οι πάροχοι POS καθώς και οι κατασκευαστές και συντρηρητές να δηλώσουν τα τερματικά στην ΑΑΔΕ. Επί της ουσίας η Ανεξάρτητη Αρχή δημιουργεί Μητρώο Μέσων Πληρωμών για να ελέγξει αλλά και να γνωρίζει τον αριθμό των τερματικών που λειτουργούν σήμερα από όλες τις επιχειρήσεις και τους επιτηδευματίες. Αμέσως μετά οι χρήστες (επιχειρήσεις και επιτηδευματίες) καλούνται να υποβάλλουν δήλωση και να διορθώσουν ή να συμφωνήσουν με τα στοιχεία που έχουν δηλώσεις πάροχοι και κατασκευαστές-συντηρητές.
Εφόσον εντοπισθούν παράνομα POS θα επιβληθούν τα σχετικά πρόστιμα από την εφορία, ενώ θα ξεκινήσει και η τελευταία φάση για τη διασύνδεση των ταμειακών με τα POS που θα πραγματοποιηθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2024.
Όπως προαναφέρθηκε στόχος της ΑΑΔΕ είναι το μητρώο POS να συσταθεί αυτοματοποιημένα, με βάση τις πληροφορίες που η ΑΑΔΕ θα λάβει από τους παρόχους POS, και οι επιχειρήσεις να διορθώνουν και να συμπληρώνουν την εικόνα τους, δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που θα έχουν αποσταλεί από τους Παρόχους. Ειδικότερα, τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα δηλώνονται αυτοματοποιημένα, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο:
- από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και
- από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS.
Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:
- Από την 29η Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.
- Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν κατά την 30η Σεπτεμβρίου 2023.
- Εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.
Διευκρινίζεται ότι ως ενεργό νοείται το POS που δύναται να χρησιμοποιηθεί για την ολοκλήρωση συναλλαγών με κάρτα, ανεξάρτητα αν χρησιμοποιείται ή διατίθεται ως εφεδρικό για την περίπτωση λειτουργικής βλάβης ή άλλης έκτακτης ανάγκης.
*Πηγή: capital.gr