Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για το μεγάλο μοίρασμα της πίτας της αγοράς ενέργειας μετά το restart που θα φέρει το 2024 με τα νέα τιμολόγια. Οι στρατηγικές και οι εμπορικές πολιτικές των εταιρειών ανταγωνίζονται για την προτίμηση των καταναλωτών και τη θέση τους στην αγορά, δίνοντας έμφαση στο μπλε τιμολόγιο.
Αυτό που αλλάζει από 1/1/2024, είναι ότι όλοι οι καταναλωτές που δεν έχουν ήδη σταθερό τιμολόγιο, θα περάσουν στο πράσινο τιμολόγιο το οποίο, όμως οι εταιρείες προμήθειας δεν προτιμούν όπως έχουν εκφράσει εξαρχής. Κύριος στόχος της στρατηγικής τους είναι να μεταφέρουν τους πελάτες τους είτε στο κίτρινο είτε στο μπλε τιμολόγιο, με έμφαση στο τελευταίο.
Ο ανταγωνισμός των εταιρειών για το μπλε τιμολόγιο αναμένεται να κορυφωθεί με ανακοινώσεις όλο και χαμηλότερων τιμών για να προσελκύσουν πελάτες. Κι αυτό γιατί το μπλε τιμολόγιο συγκεντρώνει σημαντικά πλεονεκτήματα και όποια εταιρεία κυριαρχήσει σε αυτό θα έχει το προβάδισμα στη σταθερότητα του πελατολογίου, στον μειωμένο κίνδυνο και στα κέρδη. Κι αυτό γιατί, όσο περισσότερους καταναλωτές βάλουν στο σταθερό τιμολόγιο τόσο λιγότερο κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες από τον ανταγωνισμό στις τιμές στη διάρκεια του έτους, και κυρίως να μείνουν και με απλήρωτους λογαριασμούς μετά την αποχώρησή τους.
Ταυτόχρονα, το μπλε τιμολόγιο έχει γίνει πλέον δελεαστικό μετά τη σημαντική πτώση στην τιμή του -που είναι στα επίπεδα των τιμών που πληρώναμε την κιλοβατώρα το 2023 με επιδότηση- και εμπορικά μπορεί να σταθεί. Και καθώς οι εταιρείες προμήθειας είχαν την ευκαιρία να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας σε χαμηλές τιμές, τον μήνα που πέρασε, μπορούν με ασφάλεια να πουλήσουν σε δελεαστικές τιμές το μπλε τιμολόγιο, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη για ολόκληρο το 2024.