Μου έδωσε μάλιστα το τηλέφωνο ενός πρακτορείου. Επικοινώνησα μετά από καιρό. Το πρακτορείο αυτό είναι το D Models Agency της Σοφίας Δαϊχρήστου, που είναι η ατζέντισσά μου μέχρι σήμερα», διηγείται για το ξεκίνημα της πολλά υποσχόμενης καριέρας της στις πασαρέλες. Μέσω του πρακτορείου της στην Ελλάδα η Ανθή γρήγορα έκλεισε συμβόλαια με πρακτορεία σε Παρίσι και Μιλάνο και άρχισε να ανταποκρίνεται με ενθουσιασμό στη ζήτηση που είχε στο εξωτερικό.
Αυτό που ακολούθησε, όμως, δεν το φανταζόταν ούτε στα πιο τρελά όνειρά της. Μεγαλύτερη στιγμή της πρώτης διετίας της στον χώρο ήταν τον περασμένο Ιούλιο, όταν η Ανθή ήταν ένα από τα κορίτσια που περπάτησαν για τον εξαιρετικά επιλεκτικό οίκο Chanel, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού. «Ας μη γελιόμαστε, ένα catwalk με τη Chanel είναι το όνειρο κάθε μοντέλου. Μιλάμε για έναν εμβληματικό οίκο, για ένα μυθικό brand με μεγάλη ιστορία. Κυριαρχεί η τελειότητα γιατί ο πήχης είναι ψηλά. Ολα τα μοντέλα γνωρίζουμε ότι σε τέτοια σόου τα πάντα είναι άψογα, απολύτως επαγγελματικά και λειτουργούν στην εντέλεια. Με τη Chanel έζησα το όνειρο. Στο fitting ήμασταν εκατοντάδες κορίτσια. Οταν πρόβαρα τα ρούχα, σχεδιαστής και στυλίστας χαμογέλασαν με ικανοποίηση γνέφοντας ο ένας στον άλλον κι έτσι κατάλαβα ότι την είχα πάρει τη δουλειά», περιγράφει την πρωτόγνωρη εμπειρία.
Οσο για το κομμάτι που δεν βλέπει ο κόσμος, δηλαδή το backstage; «Επικρατούν τάξη, συνέπεια και αρμονία. Ακόμα και το πιο διάσημο μοντέλο υπακούει στους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για το τελικό αποτέλεσμα». Σε αυτή την επίδειξη της Chanel, όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα εξάλλου, το front row ήταν εξίσου ενδιαφέρον με τις δημιουργίες που παρουσίαζαν τα μοντέλα. «Είχα ακούσει ότι στην πρώτη σειρά βρίσκονταν η Αννα Γουίντουρ και πολλές διασημότητες από τον χώρο της μόδας και της showbiz, αλλά για να είμαι ειλικρινής δεν τις είδα. Υπήρχε ένα σούσουρο στα παρασκήνια, ότι κατέφτασε ο ένας και ο άλλος, αλλά δεν με επηρέασε. Οταν περπατώ σε μια πασαρέλα κάνω focus στον ρόλο μου, οπότε δεν πολυδίνω σημασία στο το ποιος μπορεί να βρίσκεται ανάμεσα στο κοινό, όσο διάσημος και επιτυχημένος κι αν είναι. Αυτό σηματοδοτεί από μόνο του μια μεγάλη ελευθερία», λέει με την έμφυτη ωριμότητά της.
Η πιο πρόσφατη μεγάλη δουλειά της είναι το catwalk με τα χρώματα της Ferrari, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο στο Μιλάνο, με όλους τους φαν της ταχύτητας και της μόδας να παρίστανται. «Αντιλήφθηκα πόσο μεγαλειώδες θα ήταν το σόου όταν αντίκρισα πασίγνωστα μοντέλα σε όλο τον κόσμο, όπως η Ιρίνα Σάικ. Πίστευα πως θα είμαι ένα κορίτσι ανάμεσα στα άλλα και ήταν μεγάλη η έκπληξη για μένα όταν θέλησαν να ανοίξω εγώ την επίδειξη. Ομολογώ ότι ήταν ύψιστη τιμή. Οταν τελείωσε το σόου, μου ανακοίνωσαν την απόφασή τους να είμαι εγώ το πρόσωπο της παγκόσμιας καμπάνια τους. Μέσα σε ένα καλοκαίρι έζησα δύο πολύ δυνατές εμπειρίες: Chanel και Ferrari».
Γεννημένη και μεγαλωμένη στις γειτονιές του Περιστερίου, η Ανθή Φακιδάρη έζησε ευτυχισμένα παιδικά χρόνια. Ο πατέρας της είχε καταγωγή από την Κρήτη, ενώ η μητέρα της καταγόταν από τα Τρίκαλα, τα οποία κυριαρχούν στις υπέροχες αναμνήσεις των παιδικών και εφηβικών της χρόνων: «Oλα τα καλοκαίρια τα περνούσαμε στα Σερβωτά. Βόλτες, παιχνίδια, ανεμελιά… Τις περισσότερες ώρες της ημέρας βρισκόμασταν έξω στις γειτονιές και διασκεδάζαμε. Στο σπίτι επιστρέφαμε αναγκαστικά το βράδυ για ύπνο», μου περιγράφει ενώ έχει μόλις επιστρέψει από το Μιλάνο και σε λίγες ημέρες πετάει ξανά στο εξωτερικό. Η ζωή της είναι βαλίτσα, ταξίδι και αερομίλια. «Κάποτε μου άρεσε να έχω πρόγραμμα στη ζωή μου. Προέρχομαι από τον χώρο του στίβου, έκανα άλμα εις ύψος. Πρωταθλητής χωρίς αυστηρό πρόγραμμα δεν έχει μέλλον. Το πρωινό ξύπνημα, οι προπονήσεις, η ξεκούραση, όλα συνέβαιναν σε συγκεκριμένο χρόνο. Το μόντελινγκ είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Σήμερα βρίσκεσαι εδώ και με ένα τηλεφώνημα μπορεί να βρεθείς σε μια άλλη χώρα. Μου έχει τύχει να πω “έχω ελεύθερο το απόγευμα σήμερα” και μέσα σε μία ώρα να πρέπει να πετάξω για το Μιλάνο. Το ότι πέρασα από τον χώρο του αθλητισμού με έκανε πειθαρχημένη και αγωνίστρια. Εμαθα να διεκδικώ και να αγωνίζομαι προκειμένου να είμαι η καλύτερη. Ο πρωταθλητισμός δεν είναι ενασχόληση, είναι τρόπος ζωής», επισημαίνει.
Πίσω στο μόντελινγκ, έχει κάποιο ίνδαλμα; «Από τα πιο αγαπημένα μου μοντέλα είναι η Ζιζέλ. Είναι ένα super model παντός καιρού, που ανήκει στην κατηγορία Uber. Eχει κάνει επιδείξεις και παγκόσμιες καμπάνιες περισσότερες από κάθε άλλο κορίτσι της γενιάς της. Η Ζιζέλ είναι πρότυπο για μένα», λέει και αναρωτιέμαι πώς αντιμετωπίζει τον περιβόητο ανταγωνισμό του χώρου. «Σίγουρα υπάρχει ανταγωνισμός. Το βλέπω, το νιώθω σε κάθε κάστινγκ, όπου υπάρχουν δεκάδες πανέμορφα κορίτσια από κάθε γωνιά της Γης. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι ο ανταγωνισμός είναι ένα συναίσθημα που δημιουργείται από τις ανασφάλειες των ανθρώπων. Οσο καλύτερα τα έχεις βρει με τον εαυτό σου, τόσο πιο ευτυχισμένος και στοχοπροσηλωμένος είσαι. Από αυτή την άποψη, ο μόνος πραγματικός ανταγωνιστής μου είναι ο ίδιος μου ο εαυτός. Ο χώρος της μόδας είναι πολύ απαιτητικός και δύσκολος, από εσένα εξαρτάται πώς θα το αντιμετωπίσεις. Ανήκω στους ανθρώπους που προσπαθούν να δουν πάντα τη θετική πλευρά των πραγμάτων».
Ζώντας μεταξύ Αθήνας, Παρισιού και Μιλάνου, στα ελάχιστα διαλείμματά της, απολαμβάνει όποτε έχει την ευκαιρία έναν καφέ στο «Ηotel Costes» ή ένα δείπνο στο «George V» στην Πόλη του Φωτός. Και παρότι βρίσκεται διαρκώς μέσα σ’ ένα αεροπλάνο, δεν διαμαρτύρεται. Αντίθετα, στα μεγάλα ταξίδια χαλαρώνει ακούγοντας μουσική, διαβάζοντας ένα βιβλίο ή παρακολουθώντας μια χολιγουντιανή ταινία. Πώς μοιάζει τελικά μια μέρα ενός πολυάσχολου, επιτυχημένου μοντέλου; «Παρότι στο 24ωρό μου επικρατεί συνήθως ο παράγοντας “απρόβλεπτο”, προσπαθώ όσο μπορώ να τηρώ ένα πρόγραμμα. Πηγαίνω στο γυμναστήριο και όταν βρίσκομαι Αθήνα προσπαθώ να περνώ όσο περισσότερο χρόνο γίνεται με την οικογένειά μου, τον σύντροφό μου και τις φίλες μου.
Στο εξωτερικό, βέβαια, οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και σχεδόν ποτέ δεν έχω χρόνο για χαλάρωση και γυμναστική, τα οποία λατρεύω. Τα κάστινγκ είναι παρά πολλά, οπότε τρέχω όλη μέρα για να τα προλάβω». Η διαδρομή ενός μοντέλου προς την κορυφή κρύβει καλές και λιγότερο ευχάριστες στιγμές. Η Ανθή εστιάζει στις όμορφες εμπειρίες και αντιμετωπίζει με χιούμορ τις δυσκολίες: «Η πιο ωραία ανάμνηση μέχρι τώρα είναι η στιγμή που ο σχεδιαστής της Ferrari μού ανακοίνωσε ότι με επέλεξε για να ανοίξω την επίδειξη λόγω της θετικής αύρας και του δυναμισμού που εκπέμπω. Μια δυσάρεστη στιγμή ήταν σε ένα σόου όπου μου έδωσαν να φορέσω παπούτσια Νο 39 ενώ το νούμερό μου είναι 41. Ο πόνος ήταν αφόρητος, αλλά τα κατάφερα. Εφερα την αποστολή μου εις πέρας».
Τι πιστεύει για τους Ελληνες; Διαθέτουν τα φόντα για να διακριθούν στον διεθνή στίβο του μόντελινγκ; «Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια όλο και κάποιος Ελληνας συμμετέχει στις επιδείξεις σημαντικών σχεδιαστών και οίκων λέει πολλά από μόνο του», τονίζει και συμπληρώνει: «Οταν με ρωτούν από πού είμαι και τους απαντώ “από την Ελλάδα”, όλο και κάποια καλή κουβέντα θα μου πουν. Συνήθως αναφέρονται σε νησιά μας που έχουν επισκεφτεί και επιθυμούν διακαώς να ξαναβρεθούν εκεί. Αλλες φορές αναφέρονται στην αγάπη τους για την Αθήνα και για το πόσο υπέροχος λαός είμαστε. Τα “Ελλάδα” και “Ελληνες” ακούγονται τώρα πια θετικά».
Ενώ στην καθημερινότητά της ντύνεται casual, όλο και κάποιο designer αξεσουάρ θα μαρτυρήσει την αγάπη της για τη μόδα. «Μια ακριβή τσάντα ή ένα επώνυμο ζευγάρι παπούτσια κάνει πάντα τη διαφορά. Μου αρέσει πολύ το mix & mach, ο συνδυασμός του ακριβού με το πιο προσιτό δεν είναι μόνο τάση, δημιουργεί κι ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αισθητικά αποτέλεσμα. Αρχισα να βγάζω χρήματα και έχω τη δυνατότητα πλέον να αγοράσω μια τσάντα από αυτές που ονειρεύεται κάθε γυναίκα».
Η άποψή της για τη ζωή είναι σαφής: «Μόνο πιστεύοντας στον εαυτό σου μπορείς να επιτύχεις. Στο μόντελινγκ π.χ., αν η εμφάνιση είναι το 50% της επιτυχίας, το άλλο 50% -και ίσως πιο καθοριστικό- είναι η αυτοπεποίθηση που εκπέμπεις». Στα 20 χρόνια της είναι απλή, ισορροπημένη και κάνει όνειρα. Το αγαπημένο της brand είναι το Mugler και φιλοδοξεί κάποτε να περπατήσει για τον εμβληματικό οίκο. Με ένα book που περιλαμβάνει ήδη τη Chanel, τίποτα δεν μοιάζει ανέφικτο. Ναι, η Ανθή Φακιδάρη είναι χωρίς αμφιβολία το next big thing.
Photo credits: getty images/ideal image, courtesy of Ferrari
ΠΗΓΗ: protothema.gr