«Η κατάσταση σε σχέση με το μεταφορικό έργο στην Κρήτη έχει ξεφύγει και οι περισσότεροι δεν τηρούν το θεσμικό πλαίσιο το οποίο προβλέπεται για τη λειτουργία των Ε.Ι.Χ.» αναφέρει μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 και τους Γιάννη Ζωράκη και Δημήτρη Πιτσουλάκη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου κ. Γιάννης Βαρδαβάκης.
Ο κ. Βαρδαβάκης εξηγεί ότι υπάρχουν τρεις διαφορετικοί νόμοι που διέπουν τη λειτουργία των Ε.Ι.Χ. και αυτοί είναι ο νόμος 4093 για την εκμίσθωση μετά οδηγού, ο νόμος 4254 που δίνει τη δυνατότητα σε ξενοδοχεία και καταλύματα να μεταφέρουν τους πελάτες τους, από και προς τα ξενοδοχεία και καταλύματα, χωρίς κόμιστρο, καθώς επίσης και ο νόμος 4582 και ειδικότερα το άρθρο 28 παράγραφος 5α, σύμφωνα με το οποίο νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μπορούν να συνάψουν συμβάσεις με τουριστικά γραφεία.
«Το κομμάτι αυτό του νόμου είναι ξεκάθαρο και προβλέπει με βάση τη διαδικασία να διατηρείται μητρώο και χρόνος σε ένα πρόγραμμα εκδρομικό τουλάχιστον 24 ωρών» αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος ο οποίος και προσθέτει:
«Πάνω σε αυτόν τον νόμο επιτήδειοι επιχειρούν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των νόμιμων μεταφορικών μέσων. Η Ελληνική Πολιτεία οφείλει να ξεκαθαρίσει ποιος, τι, πού, διότι η κατάσταση έχει ξεφύγει ως προς τα αδειοδοτημένα Ε.Ι.Χ. νόμιμων και μη ιδιοκτητών, διότι υπάρχουν και συμβατικά οχήματα πενταθέσια που εμπλέκονται στο μεταφορικό έργο» τονίζει ο Βαρδαβάκης περιγράφοντας μια κατάσταση άνευ προηγουμένου έξω από το αεροδρόμιο, η οποία και θυμίζει τριτικοσμικές συνθήκες.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος και οι Αστυνομικές Αρχές επιχειρούν να κάνουν με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά τους και υπερβάλουν εαυτό, ωστόσο πλέον είναι τόσο πολλές οι περιπτώσεις των παρανομιών και τόσες πολλές οι προσπάθειες υφαρπαγής του νόμιμου μεταφορικού έργου, που η κατάσταση ξεπερνά κάθε προηγούμενο.
Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν άμεσες παρεμβάσεις από την Πολιτεία, αλλά και ένα σαφές νομικό πλαίσιο που δεν θα είναι τόσο δαιδαλώδες και δεν θα αφήνει τόσο πολλά «παράθυρα» ανοικτά, τα οποία και κάνουν δυσκολότερους τους ελέγχους, αλλά και δημιουργούν περισσότερα προβλήματα στους νόμιμους επαγγελματίες του κλάδου.