Μέσα στην επόμενη χρονιά και μετά την κύρωση της συμφωνίας από τη Βουλή, θα καθοριστεί το πλαίσιο όπου θα έρθει ο ίδιος ο πρωθυπουργός και θα γίνει η παραχώρηση του λιμένα Ηρακλείου στον Όμιλο Grimaldi δήλωσε μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 και τον Κώστα Μπογδανίδη ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Μηνάς Παπαδάκης.
Ο κ. Παπαδάκης δήλωσε πως η σύμβαση που έχει υπογράψει και θα είναι διαθέσιμη μετά την επίσημη κύρωση της από τη βουλή, ο Όμιλος, είναι μια ιδιαίτερα δεσμευτική σύμβαση που προβλέπει πολύ συγκεκριμένα πράγματα προς όφελος της ασφάλειας, της τοπικής οικονομίας, αλλά και της τοπικής κοινωνίας, με ποινή μάλιστα ακύρωσης της σύμβασης εφόσον δεν τηρούνται οι ελάχιστες απαιτήσεις του ελληνικού δημοσίου που παραμένει μέτοχος με ποσοστό 33 %.
Ο κ. Παπαδάκης υπενθύμισε ότι για το Ηράκλειο η παραχώρηση περιλαμβάνει όλο το τμήμα από το Μαρίνα και ανατολικά έως και την προβλήτα 6 στη Νέα Αλικαρνασό κι ακόμα οτιδήποτε περιλαμβάνεται από το παραλιακό μέτωπο και προς τα μέσα.
Από τη σύμβαση εξαιρούνται το Ενετικό Λιμάνι, το λιμενικό περίπτερο, ο Θεατρικός Σταθμός, το παλιό ΚΤΕΛ, όλος ο παραλιακός χώρος, τα Λινοπεράματα και τα τρία λιμανάκια του νότου.
Νέος φορέας
Όση περιουσία του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου δεν περάσει στον Όμιλο Grimaldi αναμένεται να περάσει σε ένα νέο οργανισμόπου θα ονομάζεται Οργανισμός Λιμένος Νομού Ηρακλείου, ο οποίος θα λειτουργεί κατά τα πρότυπα του Οργανισμού Λιμένος Εύβοιας. Δεν θα υπάγεται δηλαδή στο ΤΑΙΠΕΔ, αλλά θα είναι μέτοχος το ελληνικό δημόσιο και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας υπό τη μορφή ανώνυμου εταιρίας. «Τα Λινοπεράματα θα λειτουργούν σαν αγελάδα που θα προσφέρει έσοδα στον Οργανισμό, όπως και το Ενετικό Λιμάνι κάποια έσοδα. Τα έξοδα βρίσκονται στο νότο με το λιμάνι του Καστρίου και της Άρβης που χρειάζονται μια αποάμμωση κάθε δύο χρόνια συν τα έξοδα της μισθοδοσίας» παρατήρησε ο κ. Παπαδάκης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ ανέφερε πως τόσο ο Δήμος Ηρακλείου διεκδικεί το Ενετικό Λιμάνι, ενώ ο Δήμος Μαλεβιζίου θέλει κάποια από τα έσοδα των Λινοπεραμάτων να λειτουργούν ανταποδοτικά για το δήμο.
«Αυτά τα δεδομένα είναι υπό συζήτηση» παρατήρησε ο κ. Παπαδάκης προσθέτοντας: «Από την άλλη όμως δεν μπορείς σε έναν μικρό νομό να έχεις τρία – τέσσερα λιμενικά ταμεία να λειτουργούν ταυτόχρονα. Αυτό που έχουμε δει στο εξωτερικό να λειτουργεί είναι να υφίστανται συμπράξεις που βοηθάει στην ανάπτυξη του λιμανιού κι εξυπηρετεί τις τοπικές ανάγκες».
Χώρος αναψυχής
Στο πλαίσιο της συζήτησης ο κ. Παπαδάκης ανέφερε ότι ενδεχομένως ο Όμιλος Grimaldi θα μπορέσει να αξιοποιήσει το τμήμα από το Μαρίνα ως και το παλιό Ψυγείο ως ένα χώρο αναψυχής και διασκέδασης που λείπει από το Ηράκλειο και το λιμάνι και θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί προς όφελος όλων των δημοτών αλλά και των επισκεπτών της πόλης.
«Μπορεί το συγκεκριμένο σημείο να γίνει ένα κύτταρο ψυχαγωγίας και ανάπτυξης» ανέφερε ο κ. Παπαδάκης χαρακτηριστικά.
Κούλε – Λιμενικό Περίπτερο
Ο κ. Παπαδάκης διευκρίνισε πως τα σημεία από τον Κούλε έως και το Λιμενικό Περίπτερο παραμένουν στο δημόσιο έλεγχο και θα περάσουν στο νέο οργανισμό με το Υπουργείο Πολιτισμού να διαχειρίζεται το κομμάτι των αρχαιοτήτων. Όπως έκανε σαφές, για τα συγκεκριμένα σημεία δεν πρόκειται να υπάρξει αλλαγή ως προς τη χρήση τους από τους πολίτες, ούτε όμως και αποκλεισμός τους, αφού και την επόμενη ημέρα θα συνεχίσουν να υφίστανται όπως και τώρα χωρίς κανένα επιπλέον περιορισμό. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ παρατήρησε ωστόσο, ότι το κομμάτι του προσήνεμου μόλου και η συντήρηση του, είναι κάτι που αφορά πλέον το νέο πλειοδότη, στη λογική ότι χωρίς προσήνεμο μόλο δεν μπορεί να υπάρχει λιμάνι.
Τιμολογιακή πολιτική
Σε καμία περίπτωση ο Όμιλος Grimaldi που αναλαμβάνει τη διοίκηση του λιμένα Ηρακλείου δεν μπορεί να προχωρήσει σε ανεξέλεγκτες αυξήσεις, αφού επιτρέπονται από τη σύμβαση αυξήσεις έως 3 % ανά έτος, υπό την προϋπόθεση ότι δικαιολογούνται από την αύξηση του προϋπολογισμού και κυρώνονται από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Σε σχέση με την κρουαζιέρα ωστόσο ο κ. Παπαδάκης διαπίστωσε από την εμπειρία του, πως επειδή οι πελάτες κρουαζιέρας είναι πολλοί απαιτητικοί, για τις όποιες αυξήσεις στο συγκεκριμένο κομμάτι, θα πρέπει να ληφθούν αρκετοί παράγοντες υπόψη, αλλά και να συνυπολογιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τα κρουαζιερόπλοια και τους επισκέπτες.