ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Σάββατο, 07/06/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Υποδομές: Ποιες είναι οι ανάγκες για έργα και πώς θα προσελκύσουν νέους επενδυτές

    Υποδομές: Ποιες είναι οι ανάγκες για έργα και πώς θα προσελκύσουν νέους επενδυτές

    11/04/2025, 3:29 μμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Το Εκτελεστικό Μέλος – Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, δήλωσε: «Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι οι υποδομές δεν πωλούνται και ότι παραμένουν στην ιδιοκτησία του Δημοσίου. Στα λιμάνια, για παράδειγμα, οι προβλήτες και τα κτίρια ανήκουν στο Δημόσιο. Πωλούνται ποσοστά των Οργανισμών Λιμένων που διαχειρίζονται τις λιμενικές υποδομές. Τα περιουσιακά στοιχεία στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου, συγκεκριμένα οι υποδομές, αξιοποιούνται με δύο βασικούς τρόπους: Με μακροχρόνιες συμβάσεις  παραχώρησης και με  πώληση ποσοστών των εταιρειών που τις διαχειρίζονται».

    Στη συνέχεια σχολίασε ότι: «Εστιάζουμε στην περιφερειακή ανάπτυξη, με επενδύσεις και έργα που έχουν σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και το περιβάλλον. Το βασικό ζητούμενο δεν είναι μόνο η μεγιστοποίηση του τιμήματος. Καθορίζουμε Βασικούς Δείκτες Απόδοσης με μετρήσιμους στόχους και ορόσημα προόδου για την παρακολούθηση των επιδόσεων της επένδυσης. Πρώτα από όλα, από τη στιγμή που δημιουργήθηκε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF), έχουν αλλάξει οι χρόνοι των διαγωνισμών σε κρίσιμα έργα υποδομών για όλη τη χώρα. Για αυτό και πλέον το πετυχημένο μοντέλο της Ελλάδος θα το εξάγουμε στο εξωτερικό».

    Ο Γενικός Διευθυντής, Επικεφαλής Structured Finance, Eurobank Α.Ε., Σπύρος Βενετσιάνος, ανέφερε ότι τα έργα υποδομών ανέρχονται συνολικά σε 8 δισ. ευρώ, με τα περισσότερα εξ αυτών να αφορούν τις ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις που χρηματοδοτούνται από ίδια κεφάλαια των εταιρειών και των Ομίλων και στη συνέχεια τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις, και τις οπτικές ίνες. Τόνισε πως τα περισσότερα έργα χρηματοδοτούνται από ιδιωτικά κεφάλαια, τα οποία καλύπτουν και εξαιρετικές ανάγκες, με σημαντικότερο έργο αυτή τη στιγμή την αξιοποίηση των 22 αεροδρομίων. Έκανε δε και ιδιαίτερη αναφορά στα οδικά έργα για την Αθήνα, τα οποία κρίνει ως αναγκαία και ζήτησε να ξεκολλήσουν οι Πρότυπες Προτάσεις, ενώ ζήτησε και την επιτάχυνση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων. Για το ρόλο των τραπεζών ανέφερε ότι αρκετές φορές έχουν χρησιμοποιηθεί ως φίλτρα, καθώς είναι σε θέση να εξετάσουν την ικανότητα των εταιριών να φέρουν εις πέρας έργα για τα οποία ζητούν χρηματοδότηση.

    Ο Εταίρος της EY Ελλάδος, Επικεφαλής Τμήματος Εταιρικής Στρατηγικής και Συναλλαγών σε Κεντρική, Ανατολική, Νοτιοανατολική Ευρώπης και Κεντρική Ασία (CESA), Τάσος Ιωσηφίδης, τόνισε ότι υπάρχει μεγάλο κενό στις υποδομές που πρέπει να καλυφθεί. Για τα πλεονεκτήματα της παρούσας συγκυρίας για τη χώρας ανέφερε ότι υπάρχει πολιτική σταθερότητα αλλά και οι γενναίες χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης. Εξήρε, δε, και το ρόλο του PPF καθώς ωριμάζει ταχύτατα τα έργα, αλλά επισήμανε ότι υπάρχουν εμπόδια όπως η έλλειψη προσωπικού, ενώ πρέπει να εξεταστεί τι θα γίνει με το πέρας του Ταμείου Ανάκαμψης καθώς τα χρονοδιαγράμματα στενεύουν. Για το τελευταίο τόνισε ότι ύστερα από τη λήξη του, υπάρχουν και άλλες πηγές, ενώ υπάρχουν στην Ελλάδα και private equities που έχουν επενδύσει στις υποδομές στηριζόμενες στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Σχετικά με τις ΣΔΙΤ ανέφερε ότι έχουμε το πιο πετυχημένο μοντέλο στην Ευρώπη αλλά δε θα πρέπει να γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας, ενώ ζήτησε και αυτός την αναβάθμιση του πλαισίου για τις Πρότυπες Προτάσεις.

    O Επικεφαλής Strategy & IR Officer της AKTOR GROUP, Λουκάς Καραλής, ανέφερε ότι ναι μεν υπάρχει ένα επίπεδο αυτοματισμού στον κατασκευαστικό τομέα, αλλά δεν εφαρμόζεται ακόμα σε μεγάλο βαθμό η τεχνητή νοημοσύνη. Παρατήρησε βέβαια ότι υπάρχουν και τρανά παραδείγματα για το αντίθετο, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ έχει ξεκινήσει και η εφαρμογή του Business Information Model (BIM) για την πορεία των έργων κατασκευής και τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Για την Τεχνητή Νοημοσύνη ανέφερε πως πρέπει να αρχίσει σταδιακά η ενσωμάτωσή της και είναι αρκετά πιθανό η Ελλάδα να γίνει πολύ ανταγωνιστική καθώς η πρόοδος απορρόφησης της νέας τεχνολογίας θα είναι γεωμετρική.

    Ο Εταίρος, Επικεφαλής Χρηματιστηριακών Αγορών της Colliers Greece & Cyprus, Ιωάννης Ορφανός, δήλωσε με τη σειρά της πως οι υποδομές είναι το θεμέλιο για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και πως στην Ελλάδα ναι μεν υπάρχουν έργα αλλά αφορούν συγκεκριμένους τομείς και περιοχές. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα νησιά και ο τουρισμός,  ενώ η χώρα χρειάζεται τη διασύνδεση των λιμένων με τα βιομηχανικά πάρκα, και τη δημιουργία  data centers. Για το Real Estate τόνισε πως χρειάζονται τόσο οι απαραίτητες υποδομές όσο και το θεσμικό πλαίσιο καθώς και να λυθούν προβλήματα που σχετίζονται με αυτό. Πρόσθεσε, τέλος, πως η Ελλάδα χρειάζεται καλύτερη βιομηχανική παραγωγή, λιμάνια, Logistics parks και να μη στηρίζεται μονοθεματικά στον τουρισμό.

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΟ έλεγχος, η περιέργεια και η… ουρά στο ΒΟΑΚ
    επομενο Μενέλαος Μποκέας: «Θέλουμε έναν ΒΟΑΚ που δεν θα εξυπηρετεί μόνο τα επόμενα λίγα χρόνια, αλλά τις επόμενες γενιές»

    σχετικα νεα

    Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Συνέχεια το Σάββατο με μαθήματα ειδικότητας για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ

    06/06/2025, 9:00 μμ

    Απαγόρευση εισόδου στα γήπεδα για 10 μήνες στον Δ. Γιαννακόπουλο για την συμπεριφορά του στο ΣΕΦ

    06/06/2025, 8:30 μμ

    Ερχεται «ατομικός φάκελος επιδομάτων» στο gov.gr

    06/06/2025, 3:27 μμ

    Συνεργασία ΔΕΗ και Hydropower Sustainability Alliance για την ενίσχυση της βιωσιμότητας στην υδροηλεκτρική παραγωγή

    06/06/2025, 2:15 μμ

    Η νέα πρόταση για τα Τέμπη και οι δηλώσεις του Θάνου Πλεύρη – Καταιγιστικές οι εξελίξεις!

    06/06/2025, 1:30 μμ

    Κ. Πιερρακάκης: Η Ελλάδα σε ισχυρή τροχιά ανάπτυξης το 2025 και το 2026

    06/06/2025, 11:58 πμ
    Ροη ειδησεων

    Πρωτιά των τροφίμων στις εξαγωγές – Θετικό το πρόσημο για το τετράμηνο του 2025

    07/06/2025, 3:00 πμ

    Ο Τραμπ δεν προτίθεται να συνομιλήσει τηλεφωνικά με τον Μασκ

    07/06/2025, 2:02 πμ

    Riviera Shopping For a Good Cause: Ποιοι έδωσαν το παρών στο φιλανθρωπικό μπαζάρ για τα παιδιά της «Ελπίδας»

    07/06/2025, 1:00 πμ

    Ε.Ε.: Νέοι κανόνες για επιβάτες αεροπλάνων, με χρεώσεις χειραποσκευών και αυστηρότερο πλαίσιο αποζημιώσεων

    06/06/2025, 11:59 μμ

    Ηράκλειο: Μπάζα και μηχανήματα εργολάβου έκαναν «κατάληψη» σε πλατεία

    06/06/2025, 11:30 μμ

    Attica Bank: Η πρώτη έκδοση ομολόγων στην ιστορία της τράπεζας

    06/06/2025, 11:00 μμ

    Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην «Αναπτυξιακή Κρήτης», με πρόεδρο τον Θωμά Χαριτάκη

    06/06/2025, 10:30 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.