Ξεκινά στα μέσα Απριλίου πιλοτικά το ψηφιακό πελατολόγιο με τις επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου να είναι οι πρώτες στη λίστα που θα ενημερώνουν σε real time την ΑΑΔΕ για κάθε όχημα που μπαίνει και βγαίνει από την επιχείρησή τους και τα παραστατικά που θα εκδίδονται.
Η λειτουργία της εφαρμογής θα γίνεται μέσω του κινητού τηλεφώνου και θα ενταχθεί στην πλατφόρμα MyDΑΤΑapp, που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με το σχέδιο της φορολογικής διοίκησης το ψηφιακό πελατολόγιο θα λειτουργεί ως εξής:
-Κάθε φορά που ένα όχημα θα εισέρχεται ή στο συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης ο επαγγελματίας θα σκανάρει με το κινητό του τηλέφωνο την πινακίδα του οχήματος.
– Σε πραγματικό χρόνο, ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος θα συμπληρώνεται στο ψηφιακό πελατολόγιο στην εφαρμογή MyDATAapp.
– Όταν θα εξέρχεται θα σκανάρετε η απόδειξη και θα κλείνει η συναλλαγή και η ενημέρωση της ΑΑΔΕ.
Σημειώνεται ότι το καλοκαίρι το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί στις επιχειρήσεις που διοργανώνουν δεξιώσεις και εκδηλώσεις, όπως γάμους, βαφτίσεις και πάρτι. Στις εν λόγω επιχειρήσεις τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή και στόχος είναι να αντιμετωπισθεί ριζικά το πρόβλημα
Τι θα καταγράφεται
Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη μετεξέλιξη του βιβλίου πελατών που τηρούσαν παλαιότερα αρκετές επαγγελματικές ομάδες. Τα βιβλία πελατών στην προηγούμενη μορφή τους απαιτούσαν άπειρες ελεγκτικές επαληθεύσεις για την αποκάλυψη φοροδιαφυγής ή μη αλλά η σύγχρονη εκδοχή τους κάνει διασταυρώσεις και ελέγχους απλή υπόθεση, χωρίς να απαιτείται καν σε πρώτο στάδιο επίσκεψη των ελεγκτών στην έδρα της επιχείρησης.
Για τους επαγγελματίες το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά. Το σύστημα, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.
Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα μπορεί να παρακολουθεί τους πελάτες επαγγελματιών και επιχειρήσεων σε πραγματικό χρόνο ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία, θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ, και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Πηγή: capital.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.