Σε τρεις συλλήψεις έχουν προχωρήσει οι Αρχές για την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό άλλων οκτώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, συνελήφθησαν ο υπεύθυνος του έργου και οι δύο χειριστές, ο ένας εκ των οποίων νοσηλεύεται τραυματισμένος στο νοσοκομείο κι αναμένεται να χειρουργηθεί αύριο το πρωί.
Οι πυροσβέστες και οι άνδρες της ΕΜΑΚ με τη συνδρομή διασωστικών σκύλων, προσπαθούν ως αργά χθες το βράδυ, να εντοπίσουν τους εγκλωβισμένους και να επιχειρήσουν να τους ανασύρουν, ενώ από αέρος συνδράμει και drone.
Μιλώντας στην ΕΡΤ3, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος είπε: «Πρόκειται για ένα τραγικό γεγονός, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία και εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους ανθρώπους, που έχασαν τον οικείο τους και ελπίζω να σταματήσουμε εδώ. Ακόμα, όπως καταλαβαίνετε, είναι ένα γεγονός σε εξέλιξη και δεν μπορώ να πω παραπάνω, δεν ξέρω παραπάνω αν και είμαι στην έδρα της 6ης ΕΜΑΚ.
Για να πάμε στο ίδιο το γεγονός της κατάρρευσης της γέφυρας, η γέφυρα κατέρρευσε κατά τη φάση της κατεδάφισης ενώ δεν το περίμεναν αυτό και μάλιστα συμπαρέσυρε και δύο μηχανήματα, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστούν οι χειριστές τους. Υπάρχουν όμως ερωτηματικά, όπως αν στο συγκεκριμένο εργοτάξιο τηρούνταν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Αυτό θα διερευνηθεί, θα το διερευνήσει η εισαγγελία και φυσικά μετά να κρίνει ο φυσικός δικαστής, ο οποίος θα προσωποποιήσει και τις ευθύνες γιατί ευθύνες έχουν πάντα και πρόσωπα. Από ‘κει και πέρα, σε ό,τι αφορά το υπουργείο υποδομών, εμείς θα κάνουμε μία εξαντλητική έρευνα. Η γέφυρα δεν έπεσε μόνη της, γινόταν εργασίες κατεδάφισης αλλά δεν περίμεναν να καταρρεύσει σήμερα η γέφυρα αλλά αύριο», δήλωσε αρχικά ο Νίκος Ταχιάος.
Για το γεγονός πως εκτελούνταν οι εργασίες με τόσο υψηλές θερμοκρασίες, ο κ. Ταχιάος είπε: «Επιτρεπόταν μέχρι τις 12 η ώρα η εργασία αλλά και αυτό θα διερευνηθεί από τους επιθεωρητές εργασίας, για ποιο λόγο συνεχιζόταν οι εργασίες μετά τις 12 η ώρα διότι η κατάρρευση έγινε μετά τις 12. Θα διερευνηθεί κι αυτό αλλά το μεγάλο ζήτημα είναι εάν τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας στο εργοτάξιο. Αποκλειστικός υπεύθυνος για τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτός, που εκτελεί τις κατασκευαστικές εργασίες. Το εργοτάξιο πρέπει να είναι απολύτως περιφραγμένο, να μην υπάρχει η δυνατότητα να παρεισφρήσει κανένας πεζός ή αυτοκίνητο και φυσικά όταν ξέρει κανένας ότι υπάρχει μία κοινωνική ομάδα, η οποία θέλει να καρπωθεί τα προϊόντα της κατεδάφισης για να τα πουλήσει. Νομίζω ότι αυτά, που πρέπει να διερευνηθούν, θα διερευνηθούν, η ασφάλεια είναι πάρα πολύ σημαντική για την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, δε θα μείνει τίποτα αναπάντητο και φυσικά όπου χρειαστεί να εντατικοποιηθούν τα μέτρα ασφαλείας όπου αλλού γίνονται ανάλογες εργασίες, αυτό θα γίνει», κατέληξε ο υφυπουργός.
Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η ΑΒΑΞ Α.Ε. σύμφωνα με την οποία αναφέρονται τα εξής:
«Η ΑΒΑΞ ΑΕ γνωστοποιεί ότι στο 206 χλμ της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου εκτελούσε προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης γέφυρας (φορέας κατεύθυνσης προς Πάτρα). Μετά τη διακοπή των εργασιών και παρά την απαγόρευση της κυκλοφορίας και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, στο χώρο βρέθηκαν άτομα μη έχοντα εργασία τα οποία τραυματίστηκαν (ένα από τα οποία θανάσιμα) από τμήματα της γέφυρας που κατέρρευσαν. H Εταιρεία από την πρώτη στιγμή συνεργάζεται στενά με τις αρχές στο πλαίσιο διερεύνησης του συμβάντος. Η ΑΒΑΞ ΑΕ εκφράζει τα βαθύτατα συλλυπητήριά της στους οικείους του θανόντα και εύχεται ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες».
Υπενθυμίζεται ότι, το δυστύχημα συνέβη το μεσημέρι της Κυριακής χθες, όταν κατέρρευσε τμήμα γέφυρας στην περιμετρική Πατρών στο 206ο χλμ Πατρών – Πύργου, με κατεύθυνση προς Πάτρα.
Το τμήμα που κατέρρευσε ήταν κλειστό από τις 20 Ιουλίου κι απαγορευόταν η κυκλοφορία λόγω εργασιών κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.
Μετά την πτώση της γέφυρας χθες το μεσημέρι, ειδοποιήθηκε το κέντρο επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος για το δυστύχημα. Στο σημείο μετέβησαν άμεσα 35 πυροσβέστες με 12 οχήματα, η ομάδα ΙΚΑΡΟΣ, με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και ειδικά διασωστικά οχήματα της 6ης ΕΜΑΚ με 2 διασωστικούς σκύλους, καθώς και δυνάμεις από 1η και 5η ΕΜΑΚ.