ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Δευτέρα, 03/11/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Το μεγαλύτερο έργο στη χώρα η γραμμή 4 του Μετρό

    Το μεγαλύτερο έργο στη χώρα η γραμμή 4 του Μετρό

    13/05/2024, 10:28 πμ4 λεπτά ανάγνωση
    Φωτογραφία αρχείου που δημοσιεύτηκε την Κυριακή 12 Μαΐου 2024 και εικονίζει τον οδηγό Γιώργο Κουγιουμτζίδη, ετών 54, να στέκεται στην είσοδο της υπό κατασκευής σήραγγας, της Νέας Γραμμής 4 του μετρό, στο εργοτάξιο της οδού Κατεχάκη, Αθήνα Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.

    Περίπου 340 χιλιάδες επιβάτες αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά με την Γραμμή 4 του Μετρό η οποία όταν θα ολοκληρωθεί, περίπου το 2029, θα αλλάξει ριζικά το κυκλοφοριακό στην Πρωτεύουσα.

       Αυτή τη στιγμή εργάζονται δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ΤΒΜ. Ένα από το φρέαρ της Κατεχάκη με κατεύθυνση το κέντρο στον Σταθμό του Ευαγγελισμού και ένα από το φρέαρ της Βεΐκου, επίσης με κατεύθυνση τον Σταθμό του Ευαγγελισμού. Το κάθε ΤΒΜ ή Μετροπόντικας, σκάβει σε ημερήσια βάση κατά μέσο όρο 15 μέτρα, τοποθετώντας 10-12 “δαχτυλίδια” όπως λέγεται η μόνιμη τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας.

       Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα μας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, μήκους περίπου 13 χλμ. σήραγγας και συμβατικό χρόνο περαίωσης τα οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

        Περιλαμβάνει ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), με προοπτική ενσωμάτωσης του ελέγχου λειτουργίας των υφιστάμενων Γραμμών 1, 2, 3 και 4 αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων συρμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτήριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

        Προβλέπεται η προμήθεια 20 συρμών της σειράς Alstom Metropolis. Οι συρμοί ακολουθώντας το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, θα είναι οι πρώτοι στο σύστημα της Αθήνας που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό και με έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου.

        Οι προδιαγραφές για την Γραμμή 4 ακολουθούν νέα πρότυπα και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, καθώς πολλές απαιτήσεις και διαδικασίες έχουν αλλάξει, με βάση την εμπειρία από τα προηγούμενα έργα αλλά και από το έργο της Θεσσαλονίκης.

        Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.

        Από τη Γραμμή 4 του Μετρό ξεκινά στην Ελλάδα η εφαρμογή του μοντέλου ΒΙΜ (Building Information Modeling). Μια καινοτόμα πλατφόρμα, που ενισχύεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μέρος των μεταρρυθμίσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Καλύπτει τα κενά ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου, συνεισφέροντας αφενός στην ορθή τεχνικά και κατασκευαστικά ολοκλήρωση των έργων και στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ό,τι αφορά το τελικό κόστος των έργων, που άλλωστε αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην Ελλάδα.

       Επιπλέον, σε συνέχεια του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ Α.Ε., της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., του Δήμου Αθηναίων και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώθηκαν οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για το σύνολο του δημόσιου χώρου που επηρεάζεται και αναδιαμορφώνεται και για την τελική μορφή που θα λάβουν – μετά την ολοκλήρωση του έργου – οι τρεις εμβληματικές πλατείες Κολωνακίου, Εξαρχείων και Κυψέλης, καθώς και οι επιφανειακοί χώροι μπροστά από τους σταθμούς «Ακαδημία», «Ευαγγελισμός», «Αλεξάνδρας» και «Δικαστήρια».

        Στόχος είναι να διαμορφωθεί μια μοναδική αισθητική ταυτότητα σε κάθε μια από τις πλατείες και τους σταθμούς που δημιουργούνται, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται απλώς για κατασκευή σταθμών Μετρό, αλλά και για μία συνολική παρέμβαση στο ευρύτερο περιβάλλον της πόλης, ιδιαιτέρως δε την αναβάθμιση του αστικού κοινόχρηστου χώρου, του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου, µε βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις και τις αρχές του βιοκλιματικού – περιβαλλοντικού σχεδιαστού, πλήρως προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία, αποσκοπώντας στη δημιουργία ενός ασφαλούς, προσβάσιμου και ευχάριστου δημόσιου χώρου για όλους.

       Το μνημόνιο αυτό εξασφαλίζει την προστασία και την φροντίδα του δημοσίου χώρου, αλλά και την περιβαλλοντική και πράσινη κατεύθυνση του έργου, αφού μετά την ολοκλήρωση του το πράσινο θα επανέλθει στην αρχική του μορφή και ποσότητα και επιπροσθέτως θα χρηματοδοτηθεί η μεταφύτευση πάνω από 1.300 δέντρων και η επιπλέον φύτευση 2.700 δέντρων στην πόλη, κάτι που ήδη έχει ξεκινήσει.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΤρία χρόνια δεν είναι αρκετά για να επισκευαστεί μια λακκούβα στον ΒΟΑΚ;
    επομενο Άρης-Παναθηναϊκός AΚΤΟR: Το Top-6 της Stoiximan Basket League ολοκληρώνεται στο «Αλεξάνδρειο»

    σχετικα νεα

    Νέο μισθολόγιο ενστόλων – Αυξήσεις και αναδρομικά έως 3 μήνες

    02/11/2025, 10:30 μμ

    Επίδομα θέρμανσης 2025: Πότε θα γίνουν οι πληρωμές, τα εισοδηματικά όρια και οι δικαιούχοι

    02/11/2025, 9:13 μμ

    Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τη δολοφονία του Γιάννη Λάλα

    02/11/2025, 8:22 μμ

    Έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης: Υψηλός βαθμός ικανοποίησης από το Gov.gr

    02/11/2025, 4:26 μμ

    Σε ανοδική πορεία ξανά η στεγαστική πίστη

    02/11/2025, 3:48 μμ

    Το IRIS επεκτείνεται: Πληρωμές σε βενζινάδικα και ταξί – Αυξάνονται τα όρια από τον Ιανουάριο

    02/11/2025, 1:14 μμ
    Ροη ειδησεων

    Νέο μισθολόγιο ενστόλων – Αυξήσεις και αναδρομικά έως 3 μήνες

    02/11/2025, 10:30 μμ

    Δύο νέες έρευνες δίνουν απαντήσεις για το περπάτημα: Πόση ώρα; Πόσα βήματα είναι αρκετά;

    02/11/2025, 9:49 μμ

    Επίδομα θέρμανσης 2025: Πότε θα γίνουν οι πληρωμές, τα εισοδηματικά όρια και οι δικαιούχοι

    02/11/2025, 9:13 μμ

    Αναζητούνται τρεις για το μακελειό στα Βορίζια

    02/11/2025, 8:46 μμ

    Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τη δολοφονία του Γιάννη Λάλα

    02/11/2025, 8:22 μμ

    Διπλή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου τη Δευτέρα

    02/11/2025, 7:47 μμ

    Η αποστολή του ΟΦΗ για την Τρίπολη

    02/11/2025, 7:04 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}