ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Τρίτη, 16/12/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Τι φέρνει στην αγορά η παράταση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των σούπερ μάρκετ

    Τι φέρνει στην αγορά η παράταση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των σούπερ μάρκετ

    25/10/2024, 8:31 μμ5 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Κανένα από τα μέτρα της κυβέρνησης που σχετίζονται με την καταπολέμηση του πληθωρισμού και της ακρίβειας δεν θα καταργηθούν, όπως προέκυψε από συνάντηση που είχαν με τον Γενικό Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας.

    Την ίδια στιγμή ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, προανήγγειλε ότι δεν θα καταργηθεί το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στα σούπερ μάρκετ με βάση τα όσα ισχύουν ήδη από το 2023 για την επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για όλα τα προϊόντα που είναι απαραίτητα για τη διατροφή και την αξιοπρεπή διαβίωση των καταναλωτών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, που είχε θεσπιστεί με υπουργική απόφαση του απελθόντος υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα.

    Πρακτικά, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς στο Capital.gr, η διατήρηση των μέτρων της κυβέρνησης για τον περιορισμό της ακρίβειας, μεταξύ αυτών και του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, έχουν ως στόχο να λειτουργήσουν ως μοχλός πίεσης για την αλλαγή εμπορικής πολιτικής τόσο από τις αλυσίδες όσο και από τους προμηθευτές, με σκοπό να εφαρμοστεί ο Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής – ιδίως σε προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, προκειμένου να αποφευχθεί η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού. Ήδη, στις 3 Σεπτεμβρίου δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ που ορίζει τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας σε υπουργική απόφαση που υπογράφει ο Τάκης Θεοδωρικάκος και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον νόμο 2251 του 1994 με αντικείμενο την “Προστασία των καταναλωτών”.

    Αλλαγή του τρόπου με τον οποίο γίνονται οι εκπτώσεις – προσφορές στα ράφια

    Επί της ουσίας, τα σούπερ μάρκετ  -αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής- καλούνται να αλλάξουν τον τρόπο που πραγματοποιούν και παρουσιάζουν τις προσφορές στα ράφια τους και αυτό είναι που επιδιώκει να πετύχει η κυβέρνηση στην κατεύθυνση μείωσης του πληθωρισμού.

    Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα καλείται να ακολουθήσει τον δρόμο στον οποίο ήδη οδεύουν και άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όπου για παράδειγμα από εκεί που η αγορά κινείται με υψηλούς τιμοκαταλόγους, πραγματοποιώντας στη συνέχεια εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, θα κληθεί να μειώσει τους τιμοκαταλόγους και να πραγματοποιεί μικρότερες προσφορές.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν μία συσκευασία με βρεφικές πάνες εμφανίζει σήμερα ως αρχική τιμή τα 25 ευρώ και επ’ αυτής πραγματοποιείται έκπτωση 50%, στο εξής η τιμή καταλόγου θα είναι χαμηλότερη -ενδεικτικά κατά 40%-  και το ποσοστό έκπτωσης θα είναι 15%. Στο στόχαστρο τίθενται κατά κύριο λόγο οι πολυεθνικές εταιρείες, λόγω του γενικότερου θορύβου που έχει προκληθεί αναφορικά με τον τρόπο που τιμολογούν τα προϊόντα τους, αλλά και το σύνολο της αγοράς.

    Ένα ακόμα σημείο που καλείται να εκπληρώσει το υπουργείο μέσω του Κώδικα Δεοντολογίας είναι η διάθεση προϊόντων στο ράφι με το μοντέλο 1+1 υπό καθεστώς μόνιμης προσφοράς ή 2+1, όπου σε αυτή την περίπτωση το σούπερ μάρκετ θα πρέπει να διαθέτει και το προϊόν σε μεμονωμένη συσκευασία –εκτός της προσφοράς– ούτως ώστε να υπάρχει μέτρο σύγκρισης με το προϊόν που πωλείται σε προσφορά και να είναι πλήρως ορατή η τιμή του προϊόντος όταν αυτό διατίθεται ως μονάδα.

    Επίσης, θα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε περιπτώσεις αυξομείωσης των τιμών. Η τιμή αναφοράς βάσει της οποίας υπολογίζεται η έκπτωση θα πρέπει να είναι πάντα η χαμηλότερη των τελευταίων τριάντα ημερών. Για παράδειγμα, ο έμπορος διαθέτει το προϊόν στα 100 ευρώ τις ημέρες 1 έως 4 του μήνα και στη συνέχεια την 5η ημέρα μειώνει την τιμή σε 50 ευρώ. Οπότε το χρονικό διάστημα έως και την 10η ημέρα, αναφέρει ορθά ότι το προϊόν διατίθεται με έκπτωση 50%. Ωστόσο, την 10η ημέρα επαναφέρει την τιμή στα 100 ευρώ και την 15η ημέρα μειώνει την τιμή στα 40 ευρώ. Την 15η ημέρα δεν μπορεί να επικαλεστεί ότι παρέχει το προϊόν με έκπτωση 60%, χρησιμοποιώντας ως τιμή αναφοράς τα 100 ευρώ που ήταν η τιμή στο διάστημα των ημερών 10 έως 14, καθότι η χαμηλότερη τιμή στη διάρκεια των 30 ημερών πριν την 15η ημέρα, ήταν τα 50 ευρώ. Επομένως, αυτό που μπορεί να επικαλεστεί ο έμπορος σε αυτή την περίπτωση είναι ότι το προϊόν διατίθεται με έκπτωση στην τιμή των 40 ευρώ, από 50 ευρώ. 

    Ακολούθως, εάν την 20η ημέρα η τιμή επανέλθει στα 100 ευρώ και την 23η μειωθεί εκ νέου στα 60 ευρώ, την 23η ημέρα ο έμπορος δεν δικαιούται να ανακοινώσει μείωση τιμής, δεδομένου ότι η τιμή αναφορά, δηλαδή η χαμηλότερη τιμή των 30 ημερών πριν την 23η ημέρα είναι τα 40 ευρώ.

    Πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι η εφαρμογή του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους είναι παράνομη, ωστόσο αποτελεί το βασικό εργαλείο πίεσης της κυβέρνησης για να αλλάξει το καθεστώς που σχετίζεται με την πώληση προϊόντων υπό καθεστώς προσφοράς ή έκπτωσης. Πρόκειται για μία συνθήκη που εφόσον εκπληρωθεί, θα ανατρέψει μία κατάσταση αρκετών ετών, όπου οι καταναλωτές είναι τρόπον τινά εθισμένοι να αγοράζουν τα προϊόντα όταν αυτά βρίσκονται υπό καθεστώς προσφοράς.

    Θα θυμίσουμε ότι τον Απρίλιο του 2024 ο “Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Παιδικών Τροφών και Ειδικής Διατροφής Ελλάδος”, που εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα στον τομέα της βρεφικής και παιδικής διατροφής, είχε ζητήσει να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και παράνομο το πλαφόν που τέθηκε στο περιθώριο κέρδους των εταιρειών που παράγουν και εμπορεύονται γάλα πρώτης και δεύτερης βρεφικής ηλικίας. Ο Σύνδεσμος κατέθεσε αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, υποστηρίζοντας ότι το πλαφόν που επιβλήθηκε στην κατηγορία αυτή των παιδικών προϊόντων είναι αντίθετο στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, και σε συνταγματικές διατάξεις, όπως η επιχειρηματική και οικονομική ελευθερία, το ελεύθερο του ανταγωνισμού, η αρχή της ισότητας, κ.λπ., ενώ οι τιμές του πλαφόν είναι αυθαίρετες και κατώτερες του κόστους παραγωγής και διάθεσης.

    Την ίδια στιγμή, το υπουργείο έχει προειδοποιήσει τα σούπερ μάρκετ ότι από τον Ιανουάριο του 2025, θα ξεκινήσουν εντατικοί έλεγχοι με επιβολή προστίμων, κατά τους οποίους θα ελέγχεται κατά πόσο έχουν συμμορφωθεί με τους κανόνες του Κώδικα Δεοντολογίας, ως προς την υλοποίηση των προσφορών στα ράφια τους.

    Πηγή: capital.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΚ. Τσιάρας: «Γενναίες αποζημιώσεις σε όσους έχασαν ζωικό κεφάλαιο από την ευλογιά των αιγοπροβάτων»
    επομενο Σε εφαρμογή οι αλλαγές στη διαδικασία προσλήψεων στο Δημόσιο

    σχετικα νεα

    Στην τελική ευθεία ο Προϋπολογισμός 2026 στη Βουλή

    16/12/2025, 11:00 πμ

    Νέες αποκαλύψεις για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δεν κλήθηκε ο πραγματικός ”Φραπές” στη Βουλή»

    16/12/2025, 10:30 πμ

    Αλέξανδρος Αγγελόπουλος: Από πορτιέρης στη Συγγρού, βαρώνος της κοκαΐνης – Η σκοτεινή διαδρομή του «Έλληνα Εσκομπάρ»

    16/12/2025, 10:15 πμ

    Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες στο μπλόκο του Μπράλου

    16/12/2025, 9:45 πμ

    Με τη συμμετοχή του Κώστα Γιαννουλάκη ολοκληρώθηκε η διήμερη Σύνοδος των Προέδρων ΔΕΕΠ και ΔΗΜΤΟ της Νέας Δημοκρατίας

    16/12/2025, 9:40 πμ

    Απεργία ΑΔΕΔΥ: Ποιοι συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις – Πώς θα κινηθούν τα MMM

    16/12/2025, 9:15 πμ
    Ροη ειδησεων

    Διάσωση 91 αλλοδαπών νότια της Κρήτης

    16/12/2025, 11:20 πμ

    Στην τελική ευθεία ο Προϋπολογισμός 2026 στη Βουλή

    16/12/2025, 11:00 πμ

    Νέες αποκαλύψεις για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δεν κλήθηκε ο πραγματικός ”Φραπές” στη Βουλή»

    16/12/2025, 10:30 πμ

    Αλέξανδρος Αγγελόπουλος: Από πορτιέρης στη Συγγρού, βαρώνος της κοκαΐνης – Η σκοτεινή διαδρομή του «Έλληνα Εσκομπάρ»

    16/12/2025, 10:15 πμ

    Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες στο μπλόκο του Μπράλου

    16/12/2025, 9:45 πμ

    Με τη συμμετοχή του Κώστα Γιαννουλάκη ολοκληρώθηκε η διήμερη Σύνοδος των Προέδρων ΔΕΕΠ και ΔΗΜΤΟ της Νέας Δημοκρατίας

    16/12/2025, 9:40 πμ

    Απεργία ΑΔΕΔΥ: Ποιοι συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις – Πώς θα κινηθούν τα MMM

    16/12/2025, 9:15 πμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}