Τι αλλάζει με τις δηλώσεις ΦΠΑ ανά μήνα – Η απόφαση της ΑΑΔΕ

Δήλωση ΦΠΑ κάθε μήνα υποχρεούνται να υποβάλλουν όλοι οι επαγγελματίες και οι ατομικές επιχειρήσεις με απλογραφικά βιβλία που προχώρησαν σε έναρξη εργασιών από την 1η Απριλίου 2025. Σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσε η φορολογική διοίκηση, στα τέλη Μαΐου οι ανωτέρω επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλλουν τη σχετική δήλωση ΦΠΑ (για τον μήνα Απρίλιο) και να πληρώσουν τον αναλογούντα φόρο.

Ειδικότερα και σύμφωνα με την απόφαση

1.Οι υπόχρεοι στον φόρο (ΦΠΑ), οι οποίοι χρησιμοποιούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα και ενεργούν φορολογητέες πράξεις ή πράξεις απαλλασσόμενες του φόρου για τις οποίες έχουν δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών, με έναρξη εργασιών από 1.4.2025 και εφεξής, υποβάλλουν δήλωση ΦΠΑ για κάθε μηνιαία φορολογική περίοδο.

2. Επίσης οι επαγγελματίες και οι ατομικές επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών από.1.2024 έως 31.3.2025 θα υποβάλλουν κάθε μήνα δήλωση ΦΠΑ από την 1η Ιουλίου 2025

3. Με τη συμπλήρωση δύο χρόνων από την έναρξη της δραστηριότητας, όσοι τηρούν απλογραφικά βιβλία έχουν την δυνατότητα επιλογής υποβολής δήλωσης ΦΠΑ ανά τρίμηνη φορολογική περίοδο. Ειδικότερα, η δήλωση επιλογής φορολογικής περιόδου μπορεί να γίνει μέχρι την προτελευταία εργάσιμη του 1ου ή 4ου ή 7ου ή 10ου μήνα, κατά περίπτωση, εφόσον έως τον αμέσως προηγούμενο μήνα από την δήλωση επιλογής έχουν συμπληρωθεί τουλάχιστον 24 μήνες από τον χρόνο έναρξης εργασιών της επιχείρησης. Η ισχύς της επιλογής φορολογικής περιόδου εκκινεί από την 1η ημέρα του μήνα υποβολής της δήλωσης επιλογής.

4. Η δήλωση επιλογής γίνεται μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE της ΑΑΔΕ, στην επιλογή Μητρώο και Επικοινωνία/Αλλαγή στοιχείων μητρώου.

5. Η δήλωση επιλογής τρίμηνης φορολογικής περιόδου δεν μπορεί να ανακληθεί πριν από την παρέλευση 12 μηνών.

Επιλογή και ανάκληση επιλογής μηνιαίας φορολογικής περιόδου

Οι υπόχρεοι στον φόρο, οι οποίοι χρησιμοποιούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα και ενεργούν φορολογητέες πράξεις ή πράξεις απαλλασσόμενες του φόρου για τις οποίες έχουν δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών με έναρξη εργασιών έως 31.12.2023 και τριμηνιαία υποβολή δηλώσεων, μπορούν να επιλέξουν να υποβάλουν δήλωση ΦΠΑ για κάθε μηνιαία φορολογική περίοδο. Η δήλωση επιλογής μηνιαίας φορολογικής περιόδου υποβάλλεται μέχρι την προτελευταία εργάσιμη του 1ου ή 4ου ή 7ου ή 10ου μήνα, κατά περίπτωση, αρχής γενομένης από την 1.10.2025. Η ισχύς της επιλογής μηνιαίας φορολογικής περιόδου εκκινεί από την 1η ημέρα του μήνα υποβολής της δήλωσης επιλογής και δεν μπορεί να ανακληθεί πριν από την παρέλευση 12 μηνών.

Οι ανωτέρω προϋποθέσεις εφαρμόζονται και για όσους τηρούν απλογραφικά βιβλία με έναρξη εργασιών από 1.1.2024, οι οποίοι συμπλήρωσαν αθροιστικά 24 μήνες και επιθυμούν εκ νέου να υποβάλουν δήλωση ΦΠΑ για κάθε μηνιαία φορολογική περίοδο.

Πηγή: capital.gr

Σχετικά άρθρα

Ροή ειδήσεων

Εσπερίδα για την οικογένεια και την ψυχική ανθεκτικότητα από το Δήμο Ηρακλείου

Με ελεύθερη συμμετοχή για όλους, την Παρασκευή 16/10, 18:00-21:00...

Άγιος Νικόλαος: Μαθητικός καβγάς πήρε διαστάσεις – Στα social media το βίντεο του περιστατικού

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία του Αγίου Νικολάου...

Στεγαστική πολιτική: Ανοίγει στις 14 Οκτωβρίου η πλατφόρμα για τη Μετεγκατάσταση

Στις 14 Οκτωβρίου ανοίγει η πλατφόρμα για τη διευρυμένη...

Πάνω από 5,1 δισ. ευρώ ο φόρος από τις φετινές φορολογικές δηλώσεις

Σε επίπεδα-ρεκόρ έχει ανέλθει ο φόρος που έχει βεβαιωθεί...

Θεόδωρος Τσίκας: «Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει περισσότερο στην ευρωπαϊκή άμυνα»

Γράφει η Ειρήνη Αντωνάκη Με αφορμή την επίσκεψη του Μάρκο...

Δημοφιλής κατηγορίες