Τον γρίφο της πυρόσφαιρας που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη με αποτέλεσμα 57 συνάνθρωποι μας να χάσουν τη ζωή τους προσπαθεί να λύσει η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.) της Πυροσβεστικής.
Τα στελέχη της υπηρεσίας πραγματοποίησαν το προηγούμενο διάστημα αυτοψία στον χώρο που φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών και πλέον βρίσκονται στη διαδικασία ανάλυσης των ευρημάτων τους, σε μια προσπάθεια να εξηγήσουν τα αίτια πρόκλησης της πυρόσφαιρας μετά τη σύγκρουση.
Τα υλικά που εντοπίστηκαν και, σύμφωνα με τη Δ.Α.Ε.Ε., είναι πιθανό να συμμετείχαν στην ανάφλεξη κατά τη σύγκρουση και, ως εκ τούτου, πρέπει να εξεταστούν είναι τα εξής:
– Ψυκτικό κλιματιστικό R134a (22,4 L), ανά βαγόνι.
– Ψυκτικό κλιματιστικό R134a (4,4 L), ανά ηλεκτράμαξα.
– Ηλεκτρικοί συσσωρευτές (μπαταρίες) Ni-Cd Saft τύπου SRM – 24 volt – με διάλυμα ηλεκτρολύτη υδροξείδιο του καλίου (KOH) 18-30% και υδροξειδίου του λιθίου (LiOH), συνολικής χωρητικότητας 104,4 λίτρων, ανά βαγόνι.
– Μονωτικό υγρό 720 λίτρων, ανά ηλεκτράμαξα, το οποίο χρησιμοποιείται για την ψύξη του μετατροπέα έλξης.
– Τέσσερις δεξαμενές πεπιεσμένου αέρα, συνολικού όγκου 425 λίτρων, για πνευματικά συστήματα και συστήματα πέδησης, ανά βαγόνι.
– Οχτώ πυροσβεστήρες υπό πίεση ανά ηλεκτράμαξα. Ειδικότερα, δύο (2) πυροσβεστήρες ξηράς κόνεως χωρητικότητας 12kg έκαστος, δύο πυροσβεστήρες CO2 χωρητικότητας 6kg έκαστος και τέσσερις πυροσβεστήρες 8,8kg έκαστος αδρανούς αερίου σε συστοιχία υπό πίεση 35 bar.
– Δοχείο 300 λίτρων ανά βαγόνι, συγκέντρωσης οργανικών λυμάτων.