ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Δευτέρα, 22/09/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Σούπερ μάρκετ: Το καλάθι του 2025 είναι πιο γεμάτο και πιο ακριβό

    Σούπερ μάρκετ: Το καλάθι του 2025 είναι πιο γεμάτο και πιο ακριβό

    22/09/2025, 9:39 πμ5 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025 έκλεισε με σαφώς θετικό πρόσημο για την ελληνική αγορά ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), με τα ταμεία των σούπερ μάρκετ να ενισχύονται με επιπλέον μισό δισ. ευρώ.

    Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 7,95 δισ. ευρώ, από 7,45 δισ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η αύξηση αντιστοιχεί σε +6,6% σε αξία, ενώ και οι πωλήσεις σε όγκο κατέγραψαν θετικό πρόσημο, με άνοδο +2,7%, καθώς οι καταναλωτές επέστρεψαν πιο ενεργά στα ράφια, παρότι η τσέπη τους πιέζεται από τις ακριβότερες τιμές.

    Η επίδραση των τιμών

    Η διαφορά ανάμεσα στην αύξηση της αξίας και την πιο συγκρατημένη άνοδο του όγκου αποτυπώνει τον ρόλο των τιμών. Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος (price per unit – PPU) ενισχύθηκε κατά +1,4% στο επτάμηνο, όταν το 2024 είχε παρουσιάσει οριακή μείωση (-0,2%) και το 2023 είχε εκτιναχθεί στο +6,7%. Στα τρόφιμα, μάλιστα, η αύξηση ήταν σχεδόν διπλάσια (+2,4%), καταδεικνύοντας πως το καλάθι δεν “φουσκώνει” μόνο από περισσότερα τεμάχια, αλλά κυρίως επειδή κάθε μονάδα κοστίζει ακριβότερα. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές γεμίζουν τα καρότσια τους, αλλά πληρώνουν σαφώς περισσότερα για να το κάνουν.

    Το ράφι σε αριθμούς

    Από τα 7,95 δισ. ευρώ συνολικού τζίρου, τα τρόφιμα αντιστοιχούν σε 6,56 δισ. ευρώ, δηλαδή στο 82,6% της αγοράς. Η mega κατηγορία Υγιεινή/Ομορφιά ανέρχεται σε 648 εκατ. ευρώ και τα Οικιακά προϊόντα στα 581 εκατ. ευρώ.

    Σε αξία στο επτάμηνο τα τρόφιμα κυριαρχούν με άνοδο 7%, τα είδη υγιεινής και ομορφιάς κατέγραψαν αύξηση 1,9% και τα προϊόντα νοικοκυριού κινήθηκαν στο +1,6%

    Σε όγκο, τα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά +4,5%, τα καθαριστικά και απορρυπαντικά κατά +2,7% και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς κατά +3,6%.

    Το χάσμα ανάμεσα στην αξία και τον όγκο δείχνει καθαρά ότι η άνοδος του τζίρου οφείλεται πρωτίστως στις ανατιμήσεις στα τρόφιμα, ενώ σε Υγιεινή/Ομορφιά και Οικιακά οι πωλήσεις σε αξία μένουν στάσιμες ή μειώνονται παρά την αύξηση των τεμαχίων.

    Σνακ, κατεψυγμένα και γαλακτοκομικά οι “σταρ” του καλαθιού

    Σε επίπεδο κατηγοριών, ξεκάθαροι “νικητές” του επτάμηνου αναδεικνύονται τα σνακ, με άνοδο +10,9% σε αξία, και τα κατεψυγμένα τρόφιμα, με +9,6%, δύο κατηγορίες που αποτυπώνουν τη δύναμη των νέων καταναλωτικών τάσεων: αναζήτηση ευκολίας και ταχύτητας στην καθημερινότητα. Ανοδικά κινήθηκαν και τα γαλακτοκομικά (+7,1%), ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκαν κατά +7,3%, δείχνοντας τη σταθερή θέση των βασικών ειδών στο καλάθι των νοικοκυριών.

    Τα αλκοολούχα ποτά είχαν πιο συγκρατημένη επίδοση στο +2,8%, ενώ τα μη αλκοολούχα κινήθηκαν στο +2,5%, επιβεβαιώνοντας μια τάση σταθεροποίησης σε ώριμες κατηγορίες. Αντίθετα, οι κατηγορίες των προϊόντων προσωπικής υγιεινής υποχώρησαν κατά -0,2%, ενώ τα καθαριστικά και απορρυπαντικά κατέγραψαν πτώση -4,1%, αποτυπώνοντας την πίεση που δέχονται τα non food προϊόντα.

    Στα προϊόντα χύμα, σχεδόν όλοι οι τομείς κινήθηκαν ανοδικά: τα λαχανικά κατέγραψαν +12,6%, το κοτόπουλο +13,2%, το κρέας +11,8% και τα γαλακτοκομικά +7,0%. Η μεγάλη εξαίρεση ήταν τα αλλαντικά πάγκου, με μείωση -3%.

    Γεωγραφικές διαφοροποιήσεις στην κατανάλωση

    Η εικόνα της αγοράς δεν είναι ομοιόμορφη σε όλη τη χώρα, καθώς το τουριστικό αποτύπωμα διαμορφώνει σημαντικά την πορεία της κατανάλωσης FMCG, δίνοντας τεράστια ώθηση στις νησιωτικές αγορές και την Κρήτη, σε αντίθεση με την πιο σταθερή εικόνα των αστικών κέντρων.

    Τα στοιχεία για τις Τάσεις Αξίας Πωλήσεων FMCG ανά Γεωγραφική Περιοχή δείχνουν ότι η Κρήτη αναδείχθηκε πρωταθλήτρια με άνοδο +13,8%, ενώ τα νησιά Αιγαίου και Ιονίου ακολούθησαν με +11,2%, αποτυπώνοντας την ισχυρή επίδραση του τουρισμού. Στην Αττική, που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, η κατανάλωση αυξήθηκε πιο συγκρατημένα (+4,2%), υπολειπόμενη του εθνικού μέσου όρου. Η Βόρεια Ελλάδα κινήθηκε στο +5,1%, ενώ η Πελοπόννησος και Στερεά Ελλάδα στο +6,3%.

    Private Label: η αντεπίθεση συνεχίζεται

    Η δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι εντυπωσιακή. Το μερίδιό τους ανήλθε στο 27,2% της αγοράς, από 26,8% πέρυσι, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή στροφή των καταναλωτών σε πιο οικονομικές λύσεις. Σε αξία, τα PL σημείωσαν αύξηση +7,3%, ξεπερνώντας το +5,4% των επώνυμων προϊόντων. Η εικόνα είναι ακόμα πιο έντονη στα Οικιακά, όπου σχεδόν όλη η ανάπτυξη προέρχεται από την ιδιωτική ετικέτα.

    Η αμφίσημη εικόνα των προσφορών

    Το μερίδιο των πωλήσεων μέσω προσωρινών μειώσεων τιμής υποχώρησε. Στα είδη φροντίδας του νοικοκυριού οι προσφορές περιορίστηκαν κατά -5,3 π.μ., και στα προϊόντα υγιεινής και ομορφιάς κατά -4,6 π.μ., ενώ στα τρόφιμα παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες. Στα non food, δηλαδή, οι μάρκες δείχνουν να μαζεύουν την προωθητική τους πολιτική, την ώρα που στο καθημερινό καλάθι η μάχη των προσφορών συνεχίζεται.

    Hypermarkets εναντίον μικρών σημείων

    Τα hypermarkets άνω των 2.500 τ.μ. ενίσχυσαν τον τζίρο τους κατά +7,3%, ενώ τα καταστήματα κάτω των 400 τ.μ. κατέγραψαν άνοδο +7,2%. Οι μεσαίες κατηγορίες καταστημάτων κινήθηκαν πιο συγκρατημένα, από 4% έως 5,8%. Αυτό δείχνει ότι οι καταναλωτές μοιράζουν τις αγορές τους ανάμεσα στις μεγάλες “εκδρομές” στο hypermarket και στις τακτικές επισκέψεις στη γειτονιά.

    Το e-ταμείο ωριμάζει

    Ο τζίρος του online grocery έφτασε τα 181 εκατ. ευρώ, με αύξηση 6%. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στη μεγαλύτερη μέση αξία καλαθιού (+8%) και στην άνοδο του αριθμού των παραγγελιών (+6%). Αντίθετα, τα τεμάχια ανά παραγγελία μειώθηκαν κατά -2%, ενώ η μέση τιμή ανά προϊόν παρέμεινε πρακτικά αμετάβλητη.

    Σε προϊοντικό επίπεδο την ανάπτυξη οδηγούν τα κατεψυγμένα (+10%), τα φρέσκα προϊόντα (+8%) και τα είδη για κατοικίδια (+12%), ενώ τα βρεφικά και παιδικά προϊόντα εμφάνισαν πτώση -5%. Το ψηφιακό καλάθι δείχνει να ωριμάζει, με πιο στοχευμένες επιλογές.

    Πηγή: capital.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΧάλκινος ο Αντ. Τσαπατάκης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παρακολύμβησης
    επομενο Χρηστάκος-Φαρσάρης: Απαραίτητη δημιουργία φορέα διαμεσολάβησης

    σχετικα νεα

    Δημοσκόπηση Palmos: Στο 29,3% η ΝΔ – Στο 20% το “ταβάνι” για κόμμα Αλ. Τσίπρα

    22/09/2025, 11:06 πμ

    Χρηστάκος-Φαρσάρης: Απαραίτητη δημιουργία φορέα διαμεσολάβησης

    22/09/2025, 10:30 πμ

    Ξεκινάει σήμερα η δίκη στο Ηράκλειο για τους 105 κατηγορούμενους του ΟΠΕΚΕΠΕ

    22/09/2025, 8:00 πμ

    Έρχεται νέος κόφτης με αλγόριθμο για τα airbnb

    21/09/2025, 8:45 μμ

    Το δίκοπο μαχαίρι της AI στην εργασία: Βοηθά τελικά η τεχνητή νοημοσύνη στην εργασιακή εξουθένωση;

    21/09/2025, 7:19 μμ

    Λ. Αυγενάκης «Βουλευτές και δημοσιογράφοι μαζί για τη Μέριμνα παιδιού Κατερίνης»

    21/09/2025, 6:27 μμ
    Ροη ειδησεων

    Δημοσκόπηση Palmos: Στο 29,3% η ΝΔ – Στο 20% το “ταβάνι” για κόμμα Αλ. Τσίπρα

    22/09/2025, 11:06 πμ

    Χρηστάκος-Φαρσάρης: Απαραίτητη δημιουργία φορέα διαμεσολάβησης

    22/09/2025, 10:30 πμ

    Σούπερ μάρκετ: Το καλάθι του 2025 είναι πιο γεμάτο και πιο ακριβό

    22/09/2025, 9:39 πμ

    Χάλκινος ο Αντ. Τσαπατάκης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παρακολύμβησης

    22/09/2025, 8:55 πμ

    Στη Νέα Υόρκη ο Κυρ. Μητσοτάκης για τη ΓΣ του ΟΗΕ – Συναντήσεις με πολιτικούς ηγέτες και επενδυτές

    22/09/2025, 8:28 πμ

    Ξεκινάει σήμερα η δίκη στο Ηράκλειο για τους 105 κατηγορούμενους του ΟΠΕΚΕΠΕ

    22/09/2025, 8:00 πμ

    Βρετανία, Καναδάς και Αυστραλία αναγνώρισαν ένα παλαιστινιακό κράτος

    21/09/2025, 10:02 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.